Evanxeo: Lc 18, 1-8
Comentario:
Estamos ante un relato exclusivo de Lucas, do que xa coñecemos a atención especial que lle prestaba á oración, tanto ao falar de Xesús coma ao comentar a vida e práctica das primeiras comunidades cristiás. Este relato é necesario lelo e entendelo no contexto dunhas comunidades cristiás perseguidas, con fame e sede de xustiza, da xustiza de Deus entre a xente e da xustiza da xente entre si, que ve como pasan os días e os anos, e non dá chegado esa volta do Señor Xesús, que viría facer real dunha vez o Reinado de Deus. Por iso a igrexa, as comunidades cristiás que a formaban, quedaba moi ben retratada por esa viúva pobre e desamparada, que se sente ignorada por quen neste mundo nin respecta a Deus nin á xente. Neste contexto xorde a dúbida e faise necesaria a urxencia dunha pregaria insistente, confiada: Deus non se desentende de nós nin se desentende tampouco do amor feito xustiza entre a xente, porque iso é precisamente o seu.
En que situación estamos nós agora, xa no século XXI, coma membros das nosas comunidades cristiás, coma membros das nosas parroquias, pobos e cidades? Sentimos o peso da inxustiza sobre as nosas vidas ou sobre as vidas dos nosos veciños e veciñas, ou sobre as vidas, por exemplo, dos inmigrantes afogados no Mediterráneo? Somos persoas, comunidades, en angustia, porque as forzas do mal nos apertan o propio corazón, a propia vida, ou porque o mal, a inxustiza, domina entre nós e provoca dor, sufrimento en moitas persoas? Non se trata de que teñamos que andar angustiados/as á forza, coma por mandato divino, pero daría que pensar sobre a fondura e calidade do noso amor de xustiza, se, visto todo o que pasa neste mundo, estivésemos tranquilos, vendo pasar os días, sen que se nos encolla o ánimo, sen que o sono se nos retire algunha noite, e sen que, algunha vez polo menos, berremos desconsolados, angustiadas: que pasa aquí, Señor? Por que as cousas están así? Por que a inxustiza vive e convive connosco con tanta impunidade? Cando, por fin, florecerá a xustiza, a irmandade, o respecto polos dereitos das persoas e dos pobos? Por que tanto tempo tanta maldade? Por que o noso corazón tamén decae e se deixa tentar e sucumbir?
O evanxelista Lucas invítanos a recrear nas nosas vidas, nas vidas das nosas comunidades cristiás, a experiencia da viúva da parábola, que sabía compaxinar a angustia, a dor pola inxustiza, coa demanda insistente, co feito de non renunciar por nada do mundo ao que consideraba de xustiza; e a compaxinar tamén esa demanda coa confianza máis absoluta, pois para o seu cumprimento non contamos co corazón raquítico dun xuíz inxusto, senón coa palabra fiel e comprometida dun Deus xusto e paciente, que ama e respecta, que ten posto todo o seu empeño en facer fondamente satisfactoria a convivencia humana. Deus é xusto e paciente, ten paciencia histórica, sabe que os procesos humanos, persoais e sociais, son lentos; e quérenos creativamente implicados/as neses procesos, cos seus pasos para adiante, cos seus pasos para atrás. Pero o remate, persoal e socialmente, está garantido por un Deus que non falla á súa palabra. Sabemos vivir nesta tensión, nesta confianza de fondo, neste esforzo e nesta entrega?
Non me fan xustiza, Señor! |
A Eucaristía é un precioso momento comunitario, para, a carón de Xesús, aprendermos a solidarizarnos con Deus na súa aposta total pola xustiza.
Preces:
NON ME FAN XUSTIZA, SEÑOR!
- Xustiza para os millóns de familias máis pobres, que teñen que vivir con menos de 307 euros ao mes. Oremos.
- Xustiza para as familias desafiuzadas, que tiveron ou teñen que abandonar as súas vivendas ante a voracidade dos bancos. Oremos.
- Xustiza para toda a xente represaliada de todas as guerras, tamén da española, que claman recoñecemento e medios de vida. Oremos.
- Xustiza para as mulleres que sofren abusos, discriminacións, violencias de calquera tipo. Oremos.
- Xustiza para os nosos corazóns, para as nosas vidas, tantas veces seducidas tamén pola trampa e a mentira. Oremos.
Pregaria:
(Orar,
orar non coma lareteiro/a,
que non me escoitan polo moito falar;
orar con insistencia,
noite e día
--di Xesús.
deixando que fale o corazón,
oración longa no tempo empregado,
curta, moi curta, nas palabras usadas,
berros do corazón,
repetidos cantas veces nolo pida o mesmo corazón,
clamor ao Pai
con toda liberdade,
con toda sinxeleza
--di o mestre Carlos de Foucauld.)
Grazas, grazas, Pai.
Es marabilloso.
Que grande e xeneroso es,
desmedido en dar e en servir!
Como me gusta estar contigo!
Que pouquiña cousa son,
pero levo o teu ADN no meu ser!
Grazas, grazas, Pai.
Son pecador,
miro torpemente só por min,
esquezo deseguida que son comunidade
e fago e consinto inxustizas.
Son pecador.
Perdón. Perdón. Perdón.
a xente marxinada,
a xente que sofre inxustiza...
dígoche nomes: N., N., N....
poño as súas vidas nas túas mans,
póñome á túa disposición,
e á deles, á delas.
Vexo en min
ideoloxía
máis ca paixón polo débil.
Palabras,
máis ca implicación.
Debate
máis ca amor e servizo.
Achégome a ti,
pobre e necesitado,
achégome
ao teu lume,
ao teu fogar,
á túa fonte,
ás túas apertas.
Bícame,
cun bico de sal e de lume
cun bico de paz e de enerxía,
Grazas, grazas, Pai.
Signo:
A imaxe de Castelao, que xa acompaña o texto.
Diferentes rostros expresivos de persoas que cuestionan, que claman xustiza.
Unha imaxe de Carlos de Foucauld.
Ningún comentario:
Publicar un comentario
Reservámonos o dereito de determinar que comentarios non deben ser publicados co obxectivo de manter un diálogo respetuoso, enriquecedor e fluido.