1 de
setembro: domingo 22 do Tempo Ordinario
Evanxeo: Lc 14, 1.7-14
Un sábado ía
comer Xesús á casa dun xefe dos fariseos, e eles vixiábano. Decatándose Xesús
de que a xente convidada buscaba os primeiros postos, contoulles unha parábola:
—Cando alguén te
convide a unha voda, non te poñas no primeiro posto. Pode suceder que unha
persoa máis distinguida ca ti tamén estea convidada e que veña quen vos convidou e che diga: “Déixalle o
sitio a este”, e cheo de vergonza teñas que ir para o derradeiro lugar. Ao
revés, ti, cando te conviden, ponte de último, para que, cando chegue quen te
convidou che poida dicir: “Amigo, sube máis arriba”. E quedarás moi ben diante
de toda a xente convidada. Porque a quen se ten por moito, hano rebaixar, e a
quen se rebaixe hano enaltecer.
E díxolle tamén
ao que o convidara:
—E ti, cando
deas un xantar ou unha cea, non chames os teus amigos, irmáns, parentes ou
veciños ricos; non sexa que esas persoas te recompensen convidándote tamén a
ti. Cando deas un banquete, convida as persoas pobres, eivadas, coxas e cegas;
e serás ditoso, porque non te poden recompensar; pero xa se che recompensará
na resurrección dos xustos.
Meditación
Xesús é como é,
e así vive, pensa e fala. Observa a xente obsesionada por sentar nos primeiros
postos, e non lle gusta. Non lle gusta, porque o que podía ser unha preciosa
experiencia de comunidade, de fraternidade, queda convertido nun espazo de
rivalidade e competencia. Que fermoso ser compañeiros/as de mesa, comendo,
conversando, coñecéndose, igualándose en todo, espertando soños cara a unha
vida social rexida tamén por esta maneira de ser e de vivir! Pero todo isto
queda perturbado, cando nos afanamos por acadar os primeiros postos, por nos
situar uns por riba dos outros/as, por señorear, por mandar. O gozo da
fraternidade queda esnaquizado. Canto podemos aprender disto tamén para as
nosas vidas de cada día! O vicio de querer ser primeiros/as, de prevalecer
sobre a demais xente, de situarnos por riba das outras/os no pensar, no falar e
no vivir, chegando ao desprezo do outro/a, ata facelo un inimigo, é coma unha
praga que fire e consume a planta fermosa e fráxil da fraternidade. A todos,
todas, nos pode pasar isto moitas veces na vida de cada día. Os malos políticos
fano moito, e por iso, no canto de ser factor de unión, arrimando o lombo cara
á solución dos problemas do pobo, enfróntanse, pelexan, e acaban enredándonos a
todos/as, se non estamos alerta, nun debate de poder que non resolve nada. A
comunidade cristiá, a Igrexa, tamén podemos caer nesta mesma actitude de
prepotencia, de querer os primeiros postos, de poñernos por riba dos demais, e
de facelo mesmo no nome de Deus! Por exemplo, cando os homes, o masculino,
acapara todo o poder, os primeiros postos nas comunidades cristiás.
Xesús aproveita
a conversa do xantar para facer unha observación revolucionaria, que a calquera
de nós, aínda hoxe, nos pode sorprender ou parecer unha parvada: “Cando deas un
xantar ou unha cea, non chames os teus amigos, irmáns, parentes ou veciños
ricos; non sexa que eles te recompensen convidándote tamén a ti”. Xesús non se
opón loxicamente a que invitemos a amigos, amigas, irmás, parentes, veciñas;
simplemente quere axudarnos a reparar nun aspecto da vida e das relacións que
para el é moi importante: a gratuidade; por iso pon o acento na palabra
“ricos”. O rico é normal que me devolva a invitación, que me recompense. Se
fago as cousas coa intención, co afán, de ser recompensado con outro tanto, non
medro moito coma persoa, quedo pechado no círculo pequeno do “dou para que me
deas”; creo espazos de benestar dos que queda excluída moita xente, que non
pode corresponder simplemente porque non ten nada; sen querelo, favorezo a
marxinación; non abro o amor, o servizo, as atencións cara a un campo maior,
onde poder desenvolver mellor a miña capacidade de amor e onde axudar a outros
a que entren na experiencia de amar e ser amados, de atender e seren tamén
atendidos/as. E este é o campo inmenso, sen medida, de Deus. E este é o campo
da verdadeira felicidade. A iso nos quere invitar, provocar Xesús, que non se
contento con mínimos á hora de pensar na felicidade da xente.
Oración
Grazas, Xesús,
polas túas
palabras e feitos de liberdade,
de humanidade
fonda e verdadeira,
invitándonos a
non buscar nunca os primeiros postos
e a convidar ao
xantar da vida
con todo o que
poidamos,
gratuitamente
a quen non teña
con que correspondernos.
Cando, Xesús,
deixarei evanxelizar o fondo do meu ser,
e descubrir o
gozo de ser comunidade,
de perderme na
comunidade,
en ti,
nos brazos, no
corazón, na ollada
de cada un dos
meus irmáns e irmás!
Lévame da man
ata as fontes da
gratuidade.
Lévame da man
ata o corazón mesmo de Deus,
que ama sen
agardar nada a cambio.
Lévame da man
ata a dita de
dar sen esperar recompensa,
afinando o amor
pola forza e o
gozo do mesmo amor.
Grazas, Xesús,
pola fondura da
túa proposta,
que me provoca e
emociona.
Grazas.
Acción
Podemos facer
hoxe algún xesto de gratuidade ao estilo de Xesús, dedicándolle algo (xantar,
conversa, tempo, cartos, consideración…) a quen, polas razóns que sexa, moi
posiblemente non poida ou queira correspondernos.
2 de
setembro: luns da 22ª semana do Tempo Ordinario
Evanxeo: Lc 4, 16-30
E pasou que
chegou Xesús a Nazaré, onde se criara, e o sábado entrou na sinagoga conforme
tiña por costume. Ergueuse para facer a lectura e déronlle o libro do profeta
Isaías. Abriuno e atopou unha pasaxe que dicía: “O Espírito do Señor está sobre
min, porque El foi quen me unxiu, para proclamarlle a boa nova á xente
empobrecida. Mandoume para lle anunciar a liberación ás persoas cativas, e ás
cegas, a vista; para lle dar liberdade á xente asoballada e proclamar o ano de
graza do Señor.”
Pechou o libro,
devolveullo ao encargado e sentou. Os ollos de toda a xente da sinagoga
fixáronse nel. E empezou a lles dicir:
—Hoxe cúmprese
diante de vós esta pasaxe da Escritura.
E toda a xente
asentiu, admirada polas palabras de graza que saían da súa boca. E dicían:
—Pero ¿non é
este o fillo de Xosé?
El díxolles:
—Seguramente me
recordaredes aquel refrán: Médico, cúrate a ti mesmo; fai no teu pobo todo
canto oímos que fixeches en Cafarnaúm.
Pero el
continuou:
—Asegúrovos que
ningún profeta é ben recibido na súa terra. Tede por seguro que no tempo de
Elías había moitas viúvas en Israel, cando o ceo estivo pechado durante tres
anos e seis meses e unha grande fame anegou todo o país; pero a ningunha delas
mandaron a Elías, senón a unha muller viúva de Sarepta, en Sidón. E moitas persoas con lepra había en Israel no
tempo de Eliseo, o profeta, pero a ningunha delas curou, fóra de Naamán, o
sirio.
Oíndo estas
cousas, toda a xente que estaba na sinagoga se enfureceu; así que erguéronse,
botárono fóra da aldea e levárono ata o alto do monte no que está edificada,
coa intención de o guindaren embaixo. Pero el botou a andar polo medio deles e
marchou.
Meditación
Resulta curioso
este paso do asentimento e da admiración ao rexeite e ao odio que se deu nos
veciños e veciñas de Xesús contra a súa persoa e contra a súa proposta de
melloría radical para toda a xente en situación desamparada. Sóannos moi ben as
propostas de igualdade, de respecto dos dereitos de todo o mundo, de
consideración especial polas persoas máis vulnerables, pero deseguida se
empezan a remover non sei que cousas no noso interior, e acabamos fuxindo desas
propostas coma do lume. Por que?
Pode ser que non
lle deamos credibilidade á persoa que nolas fai. Sempre as cousas foron así,
sempre a xente empobrecida tivo que serrar por baixo, e ¿quen te cres ti para
facer que as cousas cambien? “¿Non é este o fillo de Xosé?”, dicían os paisanos
de Xesús. Pero pode ser tamén que propostas como as de Xesús –ás que ás veces
se parecen algo as dalgúns nos nosos políticos— nos acaben collendo máis do que
nos gustaría. Non é algo que vén de repente do ceo, por moito que sexa cousa de
Deus. Vén de Deus, pero implícanos a toda a cidadanía, e empuxa a todo o mundo
a entrar en cousas de respectar, de compartir, de tolerar, de facer máis común
o que cremos absolutamente noso etc. E iso moitas veces non nos vai. Vémolo, por
exemplo, co caso da xente refuxiada. Vémolo tamén coa xente delincuente que nos
gustaría ver podrecer no cárcere. Vémolo no que nos custa poñer de primeira na
atención social a toda a xente máis machucada pola vida.
Oración
Quero
contaxiarme dos teus soños, Xesús,
e do teu
Espírito para poder vivilos!
Quero
contaxiarme dos teus soños,
e do aguante
necesario para ilos realizando día a día!
Quero
contaxiarme dos teus soños, Xesús,
e da sagacidade
e prudencia que os fan posibles!
Quero
contaxiarme dos teus soños,
e da compaña
cálida de quen cre neles!
Quero
contaxiarme dos teus soños, Xesús,
e da capacidade
de sufrimento que permite cumprilos!
Quero
contaxiarme dos teus soños,
e da ledicia
polos pequenos progresos feitos!
Quero
contaxiarme dos teus soños, Xesús,
quero
contaxiarme de ti!
Acción
Podemos mirar se
co que falamos e facemos estamos apostando algo por algún dos soños de Xesús.
Damos grazas por iso e animámonos a seguir por aí.
3 de
setembro: martes da 22ª semana do Tempo Ordinario
Evanxeo: Lc 4, 31-37
Nunha ocasión
baixou Xesús a Cafarnaúm, vila de Galilea, e os sábados ensinaba á xente. Todo
o mundo estaba sorprendido do seu ensino, porque falaba con autoridade. Había
na sinagoga un home posuído polo espírito dun demoño inmundo, que pegou a
berrar dando grandes voces:
—¿Que temos que
ver contigo, Xesús de Nazaré? ¿Seica viñeches para acabares connosco? Ben sei
quen es ti: o Santo de Deus.
Xesús
ordenoulle:
—¡Cala a boca e
bótate fóra dese home!
E o demo tirou
por terra o home no medio da xente e saíu del sen lle facer mal. Toda a xente
quedou abraiada e falaban entre si dicindo:
—¿Que terá a súa
palabra? Dálle ordes con autoridade e poder aos espíritos malos e eles fanlle
caso.
E a sona de
Xesús estendeuse por todos os lugares daquela terra.
Meditación
Unha persoa
endemoñada érao calquera home ou muller rota a base de carencias, de fames, de
fallas de saúde física e psíquica, de rupturas afectivas, de desarraigo social,
de exclusión relixiosa. Un paquete realmente destrutor. Quitemos a palabra
“demo”, se queremos, pero caiamos na conta de que seguimos sendo moitos os
homes e mulleres que temos rupturas fondas na nosa existencia.
Xesús ten para
nós palabras con autoridade, palabras firmes, palabras que chegan ao fondo da
alma, palabras alentadoras, palabras que devolven a esperanza e as ganas de
poñernos ao labor de cambiar a nosa vida e de ir gozando con ese cambio.
Palabras, en definitiva, capaces de refacernos por dentro e mesmo por fóra.
Palabras capaces de desenvolver procesos en nós que nos leven ao gusto de vivir
e de convivir. E todo isto sen quitarlle importancia aos moitos recursos para a
saúde integral de que dispoñemos nas nosas sociedades modernas.
Oración
Xesús,
ti estás ao noso
dispor,
sempre.
Atento ás nosas
inquedanzas e angustias,
disposto a botar
unha man,
e que man!
Disposto a botar
lonxe de nós
os nosos
particulares demos
que nos rompen
por dentro e por fóra.
Tes forza e
poder abondo
para refacer
vidas,
para recompoñer
convivencias,
para restaurar
ilusións persoais e colectivas.
Pero,
¿fiarémonos de ti?
¿Poñerémonos ao
teu dispor,
como ti te pos
ao noso?
Acción
¿Observamos na
nosa vida persoal ou social, na comunidade cristiá, no pobo, algunha realidade
negativa que poderiamos considerar como un demo para nós? ¿Poderiamos
enfrontarnos a esa realidade negativa apoiándonos na autoridade, na forza de
Xesús? Probemos, a ver.
4 de
setembro: mércores da 22ª semana do Tempo Ordinario
Evanxeo: Lc 4, 38-44
Un día, saíu
Xesús da sinagoga e entrou na casa de Simón. A sogra de Simón tiña unha febre
moi alta e pedíronlle por ela. El, achegándose a ela, ordenoulle á febre que a
deixase, e deixouna. Deseguida ergueuse ela e púxose a servilos.
Á tardiña, quen
tiña xente enferma de calquera doenza levouna onda el, e el, impoñendo as mans
sobre cada home ou muller enferma, devolvíalles a saúde. De moitas desas
persoas saían os demos berrando e dicindo: “Ti es o Fillo de Deus”. Pero el
increpábaos e non os deixaba falar, porque sabían que el era o Mesías.
Ao abrir o día,
saíu para un lugar arredado. Pero a xente buscouno e, chegando onde el estaba,
trataba de retelo para que non os deixase. Mais el díxolles:
—Cómpre que
tamén anuncie o reino de Deus noutras vilas, que para isto fun enviado.
E predicaba
polas sinagogas de Xudea.
Meditación
Por onde andaba
Xesús contaxiábase a saúde do corpo, do espírito, do ánimo. Xesús sempre atento
ao benestar das persoas. Falando, si, que para anunciar a boa nova de Deus
viñera; pero realizando en feitos de atención o que as palabras dicían. Podemos
percibir que Xesús, que o de Deus anda connosco, se tamén nós nos sentimos
persoas atendidas, curadas, vigorizadas por el. Podemos percibir que Xesús, que
o de Deus anda connosco, se nos vemos persoas coidadoras, que espallamos saúde
e alentos. Cando é así, por aí anda o “Fillo de Deus”, por aí andamos nós tamén
como fillas e fillos de Deus.
Por onde andaba
Xesús, andaba tamén o seu apego ao silencio, o seu gusto por arredarse da
xente, para compartir con Deus vida e acción. Nel estaba o motor de todo o seu
quefacer diario. Nel estaba o alento que empuxaba a ser firme e persistente na
tarefa que traía entre mans. Todo moi sinxelo. Todo moi fondo e contundente.
Todo ao noso dispor.
Oración
Gústame a túa
maneira de ser, Xesús.
Asómbrame, pero
gústame.
Descolócame,
pero gústame.
Déixame en
evidencia, pero gústame.
Vén, cólleme da
man,
lévame contigo
aos tempos de
silencio co noso Pai maternal,
ao encontro
coidador coa xente vulnerable,
á participación
social, comunitaria, política.
Lévame contigo
polos camiños do
amor e do servizo
no meu medio
sinxelo, aldeán, popular,
onde ti queiras,
como ti queiras.
Que eu non che
falle,
como ti non me
fallas a min.
Grazas, Xesús.
Acción
¿Na nosa vida
estamos ao tanto dalgunha persoa vulnerable? ¿Estámola atendendo, acompañando
no que poidamos, con respecto? Se non o estamos facendo, ¿poderiamos facelo con
alguén que precise axuda, compaña?
5 de
setembro: xoves da 22ª semana do Tempo Ordinario
Evanxeo: Lc 5, 1-11
Nunha ocasión,
estando Xesús á beira do lago Xenesaret, mentres a xente se amoreaba ao seu
redor para escoitar a Palabra de Deus, viu dúas lanchiñas que estaban na beira
do lago. Os pescadores que desembarcaran delas lavaban as redes. Subiu a unha
barca, que era de Simón, rogoulle que se arredase un pouco da terra e dende a
barca, sentado, ensinaba a xente. Cando acabou de falar, díxolle a Pedro:
—Voga lago a
dentro e larga o aparello para pescar.
Respondeulle
Pedro:
—Mestre, pasamos
a noite de faena e non demos collido un rabo de peixe, pero, xa que ti o dis,
largarei o aparello.
Así o fixeron, e
colleron tal cantidade de peixe que o aparello rebentaba. Fixéronlles entón
acenos aos compañeiros da outra lancha para que lles fosen botar unha man. Foron
e encheron as dúas lanchas tanto que, a pouco máis, van a pique. Vendo isto,
Simón Pedro botouse aos pés a Xesús, dicindo:
—Señor, arreda
de min, que eu son un pecador.
Porque tanto el
coma os seus compañeiros quedaron aleutos con tanto peixe como colleran naquel
lance. O mesmo lles pasaba a Santiago e máis a Xoán, fillos de Zebedeu, que
eran compañeiros de Simón. E díxolle Xesús a Simón:
—Tranquilo,
dende agora vas ser pescador de xente.
Daquela, varando
as barcas en terra e deixándoo todo, seguírono.
Meditación
Na Igrexa, nas
comunidades cristiás das parroquias, agora mesmo estamos bastante coa
convicción de Pedro: “pasamos a noite de faena e non demos collido un rabo de
peixe”. Esforzos inútiles. Fracaso na transmisión da vivencia relixiosa cristiá.
Na sociedade a moita xente pásalle tamén o mesmo: sensación de que moitas
cousas van mal, pero os esforzos acaban adoito en fracaso. Dígase situación de
abandono do mundo rural; dígase situación laboral, dígase progresivo control do
mundo dos cartos sobre a realidade social, política, sobre o presente e o
futuro das nosas vidas.
O “milagre” de
Xesús, ou o que fose, non debe levarnos a esperar que as cousas se amañen con
milagres. Cómpre empezar por ver se o que facemos no civil e no relixioso para
mellorar as cousas está ben pensado, ben programado, ben abastecido de recursos
materiais e espirituais, ben avaliado etc. E ao tempo ver tamén se lle damos
espazo na nosa vida, no noso espírito ao dinamismo de Xesús, á súa paixón pola
xente. Ver se no silencio deixamos que o Espírito de Deus nos sande, nos
baleire, nos capacite para o oficio de compartir coa demais xente a bondade de
Deus que nos foi dada.
Oración
Grazas, Xesús,
pola xente toda
que, coma ti, non cansa,
ou non se deixa
levar pola canseira.
Grazas polas
persoas
que terman da
esperanza propia e allea
coa súa diaria
faena por mellorar as vidas.
Grazas polos mil
milagres
que a diario
saen das mans de xente descoñecida
afeita aos
coidados e á tenrura en todo.
Grazas por quen
se detén,
observa e
analiza,
programa e
cumpre,
cala e reza,
para facer
posible no mundo
o gozo da
irmandade pola que ti segues soñando.
Acción
Observemos se ao
noso redor hai persoas desas que persisten no seu afán por facer máis humano o
mundo, máis servidora a Igrexa. Agradezámosllo. E de paso podemos mirar se
nalgún intento bo nos deixamos levar polo desalento e abandonamos.
6 de
setembro: venres da 22ª semana do Tempo Ordinario
Evanxeo: Lc 5, 33-39
Unha vez os
letrados e fariseos dixéronlle a Xesús:
—Os discípulos
de Xoán xaxúan a miúdo e rezan, como tamén os dos fariseos, pero os teus, a
comer e a beber.
Xesús
contestoulles:
—¿E logo ides
facer xaxuar a xente convidada á voda mentres con ela está o esposo? Xa chegará
o día no que lle leven o esposo; daquela si que esa xente xaxuará.
Tamén lles
propuxo esta parábola:
—Ninguén recorta
unha peza dun vestido novo para lle botar un remendo a un vestido vello, porque
rompería o novo e o remendo tampouco lle iría ben ao vestido vello. E tampouco
ninguén bota viño novo en pelellos vellos, porque rebentarían os pelellos,
perderíase o viño e estragaríanse os pelellos. Xa sabedes: a viño novo,
pelellos novos. E ninguén que proba o viño vello, quero o novo, pois dirá: é
mellor o vello.
Meditación
Xesús era o
vestido novo, o viño novo. ¿En que consistía esa novidade? Entre outras cousas,
en que, en Xesús, o encontro con Deus non é tanto froito dun esforzo humano,
ascético (por exemplo, xaxuar máis ou menos), coma un regalo do mesmo Deus que
se nos ofrece gratis; tamén consiste esa novidade de Xesús en que o seu mundo
relixioso non é un mundo tristeiro, angustioso, temeroso, senón un mundo
confiado, esperanzado, alegre. Tamén consiste esa novidade de Xesús en que a
experiencia de Deus se realiza sobre todo no trato de respecto, valoración e
apoio que teñamos coa xente vulnerable, máis que nos rituais relixiosos, que
nos poden dar unha aparencia de seguridade por ter cumprido.
Non é doado
entrar nesa novidade de Xesús. Á xente do seu tempo, aínda á máis relixiosa,
custoulle entendelo. Seguro que tamén a nós nos custa entendelo, e cando nos
achegamos a el, ás súas propostas, con palabras ou sen palabras máis dunha vez
dicimos: é mellor o vello, o de sempre, o que nos sae das nosas rutinas.
Oración
Canto me custa,
Xesús,
ser persoa viva
e fresca na túa novidade!
Canto me custa
fuxir
do empeño por
posuír a Deus,
ou da
desesperanza por non poder posuílo!
Canto me custa,
Xesús,
estar aberta a
todo o que vén de ti,
polo camiño que
sexa!
Canto me custa
admitir
que o de Deus me
desborda
e que ante el
serei unha eterna discípula!
Canto me custa
apegarme humildemente
aos camiños
abertos por ti, Xesús,
que olen sempre
a fondas e simples solidariedades!
Canto me custa
beber o teu viño novo
na festiva comunidade
que celebra os teus amores!
Acción
Cando hoxe
falamos de xaxún, facémolo máis ben pensando en xaxúns solidarios: privarnos de
algo, para poder compartilo. Ese xaxún estaría moi na onda de Xesús. Podemos
probar a facelo algún día. Privarnos dalgunha comida ou bebida, dalgún partido
de fútbol, da compra dalgunha prenda que igual non nos fai moita falla, etc.
7 de
setembro: sábado da 22ª semana do Tempo Ordinario
Evanxeo: Lc 6, 1-5
Pasando un
sábado por unhas leiras sementadas, os discípulos de Xesús arrincaban espigas e
comíanas despois de refregalas coas mans. Entón dixeron algúns fariseos:
—¿Como facedes o
que non está permitido facer no sábado?
Respondeulles
Xesús:
—¿Seica non
sabedes o que fixo David, cando sentiu fame el e máis os seus acompañantes?
Entrou na casa de Deus e colleu o pan das ofrendas, comeu el e deulles aos seus
acompañantes, e iso que non lles estaba permitido comelo a eles, senón soamente
aos sacerdotes.
E engadiu:
—O Fillo do home
é o Señor do sábado.
Meditación
O exemplo de
Xesús do comportamento do rei David é como se hoxe alguén argumentase que,
tendo fame, unha persoa non ofende a Deus indo ao sagrario e comendo o pan
santo da Eucaristía. Porque o Fillo do home é Señor do sábado. Porque o coidado
do ser humano está por riba de calquera precepto relixioso, por sagrado que
sexa. Porque o sábado e calquera outra norma relixiosa soamente valen se valen
para servir ao crecemento e maduración das persoas e comunidades no corpo e no
espírito. “Unha Igrexa que non serve, non serve para nada”, dicía xa hai ben
anos o bispo Jacques Gaillot. Unhas prácticas relixiosas que non están ao
servizo do benestar integral das persoas e da comunidade humana, non valen para
nada. Xesús tíñao moi claro. Foi un dos grandes puntos de conflito coas
autoridades relixiosas do seu tempo. Normal.
Oración
Canto necesito
de ti, Xesús,
para ser un
chisquiño radical
no que ti mesmo
eras radical!
Canto necesito
ese fondo aprecio polo ser humano,
por todo ser
humano,
ata poñelo no
centro
das miñas conviccións
relixiosas!
Canto necesito
da túa paixón cega por Deus,
da túa ollada
limpa,
que te levaba a
poñer o mesmo Deus
insultantemente
ao servizo de
toda debilidade!
Canto necesito
da túa coherencia
para non facer
da miña radicalidade
unha simple
arroutada verbal!
Acción
Podemos revisar
a ver se temos claro que o que máis lle gusta a Deus, por riba de calquera
práctica relixiosa, é que coidemos a xente que nos rodea con palabras e feitos. Tamén podemos revisar se a
práctica relixiosa que teñamos nos está empuxando de veras a mirar moito polo
coidado da xente, polo noso mesmo
coidado, polo coidado da natureza.
Ningún comentario:
Publicar un comentario
Reservámonos o dereito de determinar que comentarios non deben ser publicados co obxectivo de manter un diálogo respetuoso, enriquecedor e fluido.