20 de xaneiro: domingo 2º do Tempo Ordinario
Evanxeo: Xn 2,1-11
O terceiro día houbo un casamento en Caná
de Galilea, e estaba alí a nai de Xesús. Tamén foi convidado Xesús e mailos
seus discípulos ó casamento. Chegou a faltar o viño e a nai de Xesús díxolle:
—Non
te teñen viño.
Replicoulle Xesús:
—Muller
¿que ten que ver iso comigo e contigo? Aínda non chegou a miña hora.
Súa nai díxolle entón ós servidores:
—Facede
o que el vos diga.
Había alí seis tinas de pedra para as
purificacións dos xudeus, que levaban ó pé de cen litros cada unha. E
ordenoulles Xesús:
—Enchede
de auga as tinas.
Eles enchéronas de todo.
Díxolles entón:
—Collede
agora e levádelle a proba ó mestresala.
Eles levárona. E, cando o mestresala probou
a auga volta viño, sen saber de onda viña (os servidores si que o sabían, que
eles colleran a auga) falou con noivo e díxolle:
—Todo
o mundo pon de primeiro o viño bo e, cando xa están bébedos, o máis cativo; ti,
en troques, deixaches o viño bo para agora.
Así fixo Xesús o primeiro dos signos en
Caná de Galilea; manifestou a súa gloria, e creron nel os seus discípulos.
Meditación
Xesús asiste a unha voda na compaña dos
seus discípulos e da súa mesma mai. A voda coma realidade e símbolo do amor, do
amor vivido polas persoas casadas e do amor máis amplo, realizado en tantísimos
momentos da nosa vida e da vida das nosas parroquias, barrios e cidades, do que
nós podemos ser tamén testemuñas e colaboradores. O arranque da labor
evanxelizadora de Xesús dáse nun espazo amoroso, vital, festeiro, alentador,
esperanzador. Unha invitación para os seus seguidores e seguidoras, a quen nos
custa moitas veces manter este ton positivo, esperanzado, atraínte, que chama e
contaxia.
Na voda acábase o viño. O símbolo e causante
da alegría, da desinhibición, da liberdade, do Espírito, acábase. Queda auga.
Como nos pasa tantas veces a nós, que somos xente augada, cristiáns e cristiás
augadas, con todo o respecto pola auga que en si mesma tamén a poderíamos
considerar coma un símbolo de moitísimas cousas boas, imprescindibles. Pero
aquí a auga é o apagamento, a tristura, a que mata o Espírito. Unhas
comunidades augadas, unha Igrexa augada. Unha Igrexa que non sabe de alegrías,
de festas, de amores, de vodas. Que sabe moito de enterros, de lamentos, de
amarguras.
Xesús reacciona dando de si o que sempre
dará de si: poder de solidariedade. Non se agacha ante os problemas alleos. E
faise o milagre. A auga vólvese viño. A auga dos rituais faise viño de
liberdade. Reavívase a festa que empezaba a esmorecer. Os ánimos quéntanse,
retómase o baile, os bicos de amor multiplícanse, os soños espértanse, e aquilo
volve ser realmente o que era: unha festa do amor, unha voda.
Oración
Que non nos
falte o humor, Señor,
a ilusión e a
esperanza.
A pesar
dos abusos dos amos do mundo,
que impoñen a
súa lei, o seu dominio.
Para estarmos
vivos/as do lado da debilidade,
enxugando coa
esperanza as súas vidas.
A pesar do que
nos custa unirnos
e facer do
veciño un irmán querido.
Para gozar coa
nosa convivencia
coa graza e co
servizo que cada quen aporta.
A pesar da
pouca vitalidade da nosa Igrexa,
e de quen dela
formamos parte con pouca transparencia.
Para arrimar o
lombo humildemente, día a día,
e facer que en
nós alume o facho da esperanza.
Acción
Como poderiamos contribuír á ledicia e aos
ánimos na nosa casa, na nosa comunidade, no noso barrio ou parroquia? Seguro
que se nos ocorre algo axeitado.
21 de xaneiro: luns da 2ª semana do Tempo
Ordinario
Evanxeo: Mc 2, 18-22
Un día no que os discípulos de Xoán e máis
os fariseos gardaban o xaxún, viñéronlle preguntar:
Como é que mentres os discípulos de Xoán e
máis os dos fariseos gardan o xaxún, os teus non o gardan?
Xesús contestoulles:
—Pero,
logo, poden os compañeiros do noivo xaxuar mentes o noivo está con eles?
Mentres teñan consigo o esposo non poden xaxuar. Xa virá o día no que lles
leven o esposo e daquela si que xaxuarán.
Ninguén lle bota un remendo de pano novo a
un vestido vello, porque o novo tiraría polo vello e a rachadura faríase máis
grande. Tampouco ninguén bota viño novo en pelellos vellos, porque o viño
rebentaría os pelellos e perderíanse pelellos e viño. Xa sabedes, a viño novo,
pelellos novos.
Meditación
Para Xesús o importante non era cumprir con
normas relixiosas tales coma as do xaxún; para el o primeiro, o máis
importante, aquilo polo que de verdade había que preguntarse, era se de verdade
temos consideración, agarimo, servizo coa xente que nos rodea, maiormente se é
xente envolta en calquera debilidade. Para Xesús, aí é onde se xoga o
fundamental dunha persoa relixiosa. Porque tal como nos relacionamos coa xente,
así, no fondo, nos relacionamos con Deus.
As primeiras comunidades cristiás deseguida
tiveron claro que o de Xesús era coma un pano novo que non se podía aplicar a
un vestido vello, ou coma un viño novo que non era ben vertelo en pelellos
vellos. Cando de todo isto non nos estará pasando a nós tamén? Canto nas nosas
vidas cristiás, nas vidas das nosas comunidades cristiás non se fixo xa un
vestido vello, un pelello vello, que non aguantan a novidade de Xesús? Cantas
rutinas baleiras ocupan o lugar do fundamental na vida das nosas parroquias?
Oración
Achégome a ti,
Xesús,
para
aprender a coñecerme,
para
poder ver canta rutina hai na miña vida relixiosa.
Porque,
se cadra,
doulle
importancia ao que non a ten,
e
réstolla ao que verdadeiramente a ten.
para
poñer no centro de todo o coidado da xente,
no
nome de Deus,
e
así poder avanzar polos teus camiños novos.
Achégome
a ti, Xesús,
ben
sabes ti que facer comigo.
Acción
Repasa as túas prácticas relixiosas. Mira
se hai algunha que esteas cumprindo por rutina. Mira se teñen algo que ver ou
non con iso de coidar de veras a xente e a nós mesmos no nome de Deus. E limpa
a túa vida de cousas sen xeito.
22 de xaneiro: martes da 2ª semana do Tempo
Ordinario
Evanxeo: Mc 2, 23-28
Un sábado cadrou que pasaron Xesús e os
seus discípulos por uns terreos sementados; os seus discípulos, mentres ían de
camiño, empezaron a arrincar espigas. Entón dixéronlle os fariseos:
—Mira
para aí, por que fan o que non lles está permitido facer en sábado?
El respondeulles:
—Seica
non sabedes o que fixo David, cando el e máis os seus acompañantes se viron
apurados e con fame? No tempo do Sumo Sacerdote Abiatar entrou na casa de Deus
e comeu o pan ofrecido --pan que só podían comer os sacerdotes-- e repartiu
incluso cos seus compañeiros.
E concluíu:
—O
sábado fíxose para o servizo do ser humano, e non o ser humano para o servizo
do sábado. Así que o Fillo do Home é Señor incluso do sábado.
Meditación
Non entenden os fariseos que os discípulos
collan unhas espiguiñas de ao pé do camiño e as debullen para matar un nada a
fame; para eles era quebrantar o mandamento que prohibía traballar en sábado.
Noutros tempos tamén na nosa Igrexa había normas algo semellantes. Hoxe xa non
corremos tanto ese perigo. A práctica relixiosa déixase de lado sen pega
ningunha na maioría dos casos.
Por iso para nós o reto é outro: como
recuperar unhas boas prácticas relixiosas, esas que humanizan de verdade, esas
que están ao servizo da dignidade e da pacificación das persoas, esas que nos
axudan a vivir en comunidade, que nos fan xente atenta ás persoas débiles e
fracasadas, esas que nos axudan a recoñecer os erros sen fundirnos, esas que
nos animan a loitar contra quen quere facer das persoas uns monecos ao mandado
do consumo, esas que nos axudan a non rendernos coma paifocos ante unha cultura
do fácil, do rápido, do gustoso.
Oración
E ti, Xesús,
segues estando aí,
aprendéndonos
a criticar a relixión,
cando
tamén nos escraviza;
e aprendéndonos a
apegarnos de corazón
ao
Deus da vida,
que
mira pola nosa vida
como
pai ou nai amorosa e solícita.
Eu
quero andar canda ti, Xesús,
en
fidelidade fonda,
en
liberdade fonda.
Cólleme
da man
e
fagamos xunt@s ese camiño.
Contigo
ao carón todo saíra ben.
Seguro.
Grazas.
Acción
Pensa de novo nas túas prácticas
relixiosas. Repara hoxe naquelas que máis che axudan a medrar como individuo e
como persoa comunitaria. Mira como as poderías mellorar, para que de verdade se
cumpra en ti iso de que o sábado está ao servizo das persoas e non ao revés.
23 de xaneiro: mércores da 2ª semana do Tempo
Ordinario
Evanxeo: Mc 3, 1-6
Volveu entrar Xesús na sinagoga e alí
atopou un home que tiña a man tolleita. Toda a xente estaba observando a ver se
ousaba curalo en sábado, para o poderen acusar. Entón díxolle Xesús ao home da
man tolleita:
—Érguete
e ponte no medio.
E preguntoulle a eles:
—Que
está permitido no sábado: facer o ben ou facer o mal, salvar a vida ou deixar morrer?
Eles
calaron. Xesús, botándolles unha ollada chea de carraxe e tristura debido á
dureza do seu corazón, díxolle ao enfermo:
—Estende
a túa man.
El estendeuna, e a man curou. E xa ao
saíren da sinagoga os fariseos empezaron a maquinar cos herodianos no xeito de
acabar con Xesús.
Meditación
Estamos outra vez ante un caso no que os
fariseos, xente moi relixiosa do tempo de Xesús, ven máis importante cumprir
certas normas relixiosas (non traballar en sábado, o seu día santo) ca valerlle
a unha persoa. Xesús rebelouse contra este tipo de historias; non lle collía na
cabeza que unha persoa relixiosa puidese pensar así, por iso di o evanxeo que
lles botou unha ollada chea de carraxe ou rabia e tristura. Dáballe mágoa que
alguén puidese entender e vivir dese xeito a fe en Deus. A verdadeira fe sempre
pon por riba de todo o ben da xente. A fe sempre debe estar ao servizo da vida
na xente. Que podemos aprender disto?
Xesús non disimula o seu cabreo e tristura,
ao contrario, maniféstao publicamente. Xesús era polémico pola honra de Deus e
polo ben da xente fráxil. E aqueles fariseos, no canto de recapacitar,
recoñecer os erros e cambiar, o que fan é confabularse con outros para acabar
con Xesús. Tamén isto é ben penoso; alguén alumeaba as súas escuridades, pero
eles non queren abrirse á luz. Que podemos aprender tamén disto?
Oración
Ti, Xesús,
quéresme
librar dos perigos da relixión
abríndome
os ollos e o corazón
para
poñer o ben da xente por riba de todo.
Grazas,
Xesús.
Ti,
Xesús,
apréndesme
a cabrearme
e
a manifestar o meu cabreo
cando
a relixión lle faga trampas a Deus
e
á xente máis débil.
Grazas,
Xesús.
Ti,
Xesús,
chámasme
ao recoñecemento dos meus erros
cando
alguén me chama a atención
no
nome de Deus,
no
nome da xente máis necesitada
a
quen Deus defende por riba de todo.
Grazas,
Xesús.
Acción
Pénsao. Que cres que poderiamos facer e non
estamos facendo as persoas crentes polo ben da xente máis débil e necesitada
que hai ao noso redor? Cres que poderías facer algo, en por ti so ou uníndote a
outras persoas? Faino.
24 de xaneiro: xoves da 2ª semana do Tempo
Ordinario
Evanxeo: Mc 3, 7-12
Un día foi Xesús cos seus discípulos para a
ribeira do mar, e seguiuno moitísima xente chegada de Galilea e de Xudea. Ao
oíren as cousas que facía, acudía a el unha morea de xente de Xerusalén, de
Idumea, da outra banda do Xordán e máis da comarca de Tiro e Sión. El
encargoulles aos seus discípulos que lle tivesen preparada unha lanchiña para
que a xente non se lle botase enriba, porque curara a tantas persoas enfermas
que todo o mundo o quería tocar para quedar así curadas das súas doenzas. Mesmo
os malos espíritos se prostraban ante el cando o vían, e berraban:
—Ti
es o Fillo de Deus.
Pero Xesús reprendíaos severamente para que
non o descubrisen.
Meditación
As cousas vanlle ben a Xesús. A xente anda
a moreas ao redor del; el ten un aquel especial para curar, animar, alentar,
motivar a aqueles homes e mulleres que andaban derreadas pola vida, arrastrando
tantas veces un corpo ferido e un espírito apoucado. Que é o que estaba
pasando? Era o Espírito bo de Deus que se facía presente naquel veciño aldeán? Como vivía Xesús todo
aquilo? Parece como se Xesús tivese as súas reservas con tanto éxito. Vivir
sensatamente nos éxitos é tan difícil como vivir os fracasos. E estes habían
chegar.
A
vida das nosas comunidades parroquiais non pasa, en xeral, polos mellores
momentos. Entre nós son agora multitudes as que parece que non queren saber
nada da fe, da Igrexa, e se van arredando dela. Por que pasa isto? Non ollemos
para fóra, miremos para a propia casa. Andamos no medio da xente, en contacto
coas súas penas e alegrías, como se ve que andaba Xesús, deixándose afectar por
elas? Ofrecemos limpamente o aire curador, liberador, que ofrecía Xesús?
Oración
Veño
onda ti, Xesús,
coas
miñas doenzas nas mans,
coas
doenzas tamén de moitos homes e mulleres
que
ti coñeces moi ben.
Veño
esperando contaxiarme de ti,
algo
polo menos;
contaxiarme
da túa curación, do teu alento;
e,
se pode ser,
contaxiarme
tamén un pouquiño
da
túa marabillosa capacidade
de
recuperar corpos e ánimos
para
a saúde, para a esperanza.
Se
puidera ser, Xesús!
Canto
me gustaría!
Acción
Se estás pasando por unha enfermidade
corporal ou por un mal momento de ánimos; se na túa comunidade cristiá as
cousas non van ben; se na túa asociación, sindicato ou partido político as
cousas se torcen, preséntalle todo
iso a Deus na túa oración, e compárteo tamén con algunha persoa que te poida
alentar. Tamén podes visitar algunha persoa enferma para confortala algo.
25 de xaneiro: venres da 3ª semana do Tempo
Ordinario, festa da conversión de S. Paulo
Evanxeo: Mc 16, 15-18
Díxolles Xesús aos seus discípulos:
—Ide
polo mundo enteiro anunciando a Boa Nova a toda a creación. Quen crea e se bautice,
salvarase; quen non crea, condenarase. As persoas que crean irán acompañadas
destes sinais: no meu nome botarán demos, falarán linguas novas; collerán
serpes coas mans e, se chegan a beber algún veleno, non lles fará mal ningún;
imporanlles as mans aos enfermos e estes curarán.
Meditación
Paulo cambiou na noite para a mañá, pasou
de ser un perseguidor das persoas que se dicían cristiás e converterse nun
namorado de Xesús e a falar del en todo momento e lugar. Todo isto cóntase no
libro dos Feitos dos Apóstolos cunha linguaxe algo milagreira, pero o certo é
que Paulo vese iluminado, cae na conta do significado da persoa de Xesús,
dedica un tempo a contrastar e madurar a súa experiencia, e logo dedica a súa
vida a espallar o nome de Xesús. Algo marabilloso, pero dentro da normalidade
de calquera vida humana. Por iso tamén nós podemos aspirar a esa iluminación
que o Espírito facilita gratuitamente.
Os sinais das persoas crentes das que fala
o Evanxeo poden entenderse así: loitarán contra todo o que destrúa e rebaixe a
xente; o seu falar é un falar que sabe a novo, a alternativo, a soños
creativos; son ousados, non se encollen ante as dificultades máis bravas; teñen
capacidade para pasar por horas escuras sen fundirse; teñen vida, forza, e
capacidade de transmitila a quen dela carecen.
Oración
Grazas por Paulo,
meu Deus,
grazas
por todas as persoas honestas;
grazas
pola xente que actúa conforme ás súas conviccións;
grazas
polas persoas abertas ao Espírito,
e
capaces, polo tanto, de renunciar ao que crían sagrado;
grazas
pola xente que cambia,
de
coherencia en coherencia;
Grazas
polo teu Espírito, meu Deus,
capaz
de facer en nós cousas marabillosas.
Acción
Paulo estaba obcecado, cego, coa
súa maneira de entender a Deus. Logo cambiou. Non estarás tamén ti obcecado,
cego, nalgunha cousa relixiosa ou non relixiosa? Non te estarás resistindo á
luz do Espírito, que é sempre vivo, creativo, innovador?
26 de xaneiro: sábado da 2ª semana do Tempo
Ordinario
Evanxeo: Mc 3, 20-21.
Naquel día Xesús e os seus discípulos
fóronse para a casa; alí xuntouse de novo tanta xente que nin comer podían. E
cando o souberon os seus parentes, fórono buscar á forza, porque a xente dicía
que perdera o sentido.
Meditación
Si, Xesús estaba algo tolo. Metéranselle na
cabeza cousas tolas, como pensar que Deus era por riba de todo un Deus de
perdón, achegado á xente en todo; como
pensar que, aínda que sexamos ruíns, Deus espera algo grande de nós e nos
acompaña na nosa transformación; como pensar que había que darlle cara a tanto
abuso que facía que a xente malvivise con amargura e desesperanza. E botárase
polos camiños a contaxiar a xente destas ideas tolas. E a xente arremuiñábase
ao redor del. E os seus parentes non viron cousa mellor que facer ca collelo á
forza, levalo para a casa, cantarlle as corenta, para que asentase a cabeciña.
Moi probablemente nós fariamos outro tanto.
Porque iso é o que normalmente facemos cando alguén remexe as cousas, nos quere
sacar das rutinas, tanto nas cousas da igrexa, nas cousas da fe, coma nas
cousas da vida corrente, da vida social e política.
Claro que tamén podemos meternos entre a
xente que se arremuíña ao redor de Xesús, escoitalo atentamente, e deixarnos
envolver no seu afán de cambio no nome de Deus.
Oración
Quen
me dese ser un pouco tolo coma ti, Xesús,
un
pouco polo menos!
Quen
me dese poder saír contigo de tanta rutina,
relixiosa
e social,
na
que envolvo a miña vida!
Quen
me dese un chisco da túa rebeldía,
para
facerme máis limpo e verdadeira,
para
axudar a mellorar a sorte de quen máis apanda na vida.
Veño
onda ti, Xesús,
o
toliño de Nazaré.
Faime
un pouco tol@ coma ti.
Acción
Observa como falamos normalmente das
persoas que rompen algo os moldes tradicionais nas cousas relixiosas ou nas
cousas normais da vida. Non te deixes levar por esa corrente. Intenta
comprender as persoas innovadoras; quizais Deus te estea ofertando algo a
través delas.
Ningún comentario:
Publicar un comentario
Reservámonos o dereito de determinar que comentarios non deben ser publicados co obxectivo de manter un diálogo respetuoso, enriquecedor e fluido.