VODAS DE PRATA EN SOBRADO, 7-9 de xuño de 2019
(Crónica entre o amor e o humor)
Venres
7: en Sobrado, como cumpría
Todo empezou en
Sobrado, alá polo ano 1994. Os precursores, homes e mulleres, tiveron a feliz
idea de botar a andar unha escola de espiritualidade atenta aos novos tempos,
aos novos criterios teolóxicos que abrían camiño, á nova xente á que as rutinas
de sempre xa non lles motivaban para viviren coma persoas cristiás no século
novo que xa estaba ás portas.
E alí en
Sobrado, co apoio material e humano da comunidade monástica cisterciense, a
cousa botouse a andar. Alí tivo a súa sede para os cinco encontros do curso e
para o mesmo remate do mesmo ata o ano 2000. E alí seguimos acudindo aínda
agora para pechar cada curso coa estadía de tres xornadas en Sobrado,
revinculándonos coas nosas raíces, e envolvendo no ámbito oracional do mosteiro
os pasos cos que cada ano imos avanzando. (A Escola tería logo a súa sede dous
anos no Monte do Gozo, un ano nos Paúles de Marín, 10 anos na casa de
Exercicios de Santiago, e desde o 2012 no centro de Proxecto Home tamén en
Santiago.
Cadraba de seu
que alí celebrásemos as nosas vodas de prata de noivas e noivos, o espírito e
máis todas e todos nós. E alí nos fomos achegando o venres 7, nunha tarde
semiaberta, e un chisquiño friorenta para o tempo que era. Alí estaba o
mosteiro estreando os espazos da portería, reformados, e alí estaba a fachada
da igrexa monacal xogando ás agachadas connosco, ou, quen sabe, tamén poñéndose
guapa como tal cómpre para o que nós e moita máis xente na mesma liña
celebramos. E alí estaba Carme, Maricarme, desfacéndose en atencións para que
todo estivese ben e a punto, e todo o mundo se sentise cómodo e satisfeito.
Fomos 48 persoas; sumáronse tres persoas Isabel, Loli, e Soedade, que estiveran
na escola desde o comezo e que agora andan en andanzas espirituais diversas con Pablo D´Ors, co
monacato laico, sempre ao abeiro do mosteiro que nos viu nacer. Que boa fada as
ampare (a Fada pode ser un nome fermoso para o Espírito).
Rezamos vésperas
cos monxes. Aínda que custa integrarse na oración a través da palabra, do
canto, das pregarias, sempre entra e sae un coa sensación de que hai outras
maneiras de entrar no mundo da pregaria, aínda que esteamos calados; os ollos,
os ouvidos, os ulidos, os sentimentos,
os silencios, os corazóns pódennos abrir a mundos insospeitados, por
máis que sexa con palabras caladas.
E logo a cea, co
novo hospedeiro á fronte, o irmán Rafael, que hai poucos meses fixo a súa
profesión solemne coma monxe de Sobrado; coas súas atencións, co seu novo
sistema de lavabo, e coa súa campaíña aos comezos das refeccións, para que non
se nos esqueza agradecer a Deus o que
tanto pracer nos causa.
E logo algo de
lecer, e logo Completas, para completar o día, para sabernos ao amparo de Deus
e da nosa Nai Santa María, e para recibir da man do Prior do mosteiro o bico de
Deus, antes de nos ir á cama, naquela auguiña santa de comuñón e de bendición
polo día que remataba. María Cancelo púxolle o cancelo ao día situándonos
brevemente ante o significado da nosa presenza alí e ante a tarefa da día
seguinte. Paz e ben. Descanso e gloria. Menos para as persoas que se viron algo perturbadas pola orquestra
verbeneira que, non sabemos a conta de que celebración, petaba forte na parte
sur do mosteiro. Quizais foi que, sabendo das nosas vodas de prata, tamén se quixeron
sumar ao festexo. E nós, desagradecidos, queixándonos!
Sábado
8: a voltas con Xesús
Para
os monxes ás 4,30, para nós ás 7,30 tocaba diana. Porque, para quen así o
quixese Elvira ofrecíanos a súa especial sesión de taichí-oración. Fermoso por
vernos e saudarnos no fresquiño da mañá, por poñer a punto o corpo, por
alixeirar o espírito, por enchernos de bicos e de apertas. Así calquera! O que
se perde quen prefire seguir quentando sabas!
E de alí, coma
sempre, en ruta silenciosa, contemplativa, ata a lagoa do mosteiro, onde nos
agardaban para o noso deleite o irisado das augas, os nenúfares co seu si ou
non para asomarse, as ras preguiceiras que dicían que non sairían mentres non
as quentase o sol, e os patiños, de nomes ignorados, que presumían movéndose
tesos, lanzais, polo fío das augas. Houbo que parar e ver e contemplar. Pilar
Wirtz quixo contemplar tanto, sen ver, que bateu coa cachola contra unha árbore
e foi para ao chan. Cando aprenderá! Claro como dentro do seu réxime espiritual
están as grandes camiñadas matinais absortas, pasa o que pasa! Ai, ai, a
mística de ollos abertos!
De volta na
casa, o almorzo (iso de dexaxún que mal soa), que sempre sabe a gloria, aínda
que sexa parco e modosiño, como a nós nos gusta. Un pequeno entretempo, e
deseguida, ás 10, no salón, o saúdo-acollida-ofrecemento de Carlos, o P. Prior
do mosteiro, breve e agarimoso. Graciñas.
E logo unha
oración, que preparou M. Regal, alí ao pé dun xeitosiño altar, con ramo de
flores feito e traído por Soedade Pereira, quen así quixo obsequiarnos nas vodas de prata, con outro ramo de flores
naturais, apañadas ao chou na camiñada pola Soidade do equipo actual na Escola,
pero sobradamente fermosas na súa sinxeleza; e coas flores a palabra de Deus,
as luces trinitarias, e o libriño co texto da Régoa de S. Bieito en galego. Co
silencio e coa palabra, co corpo e co espírito, puxémonos a carón de Xesús, o
Cristo, nun desexo sincero de achegamento e identificación. Quen puidera!
Rematamos con bicos oracionais coma
sempre.
E logo o P.
Salvador, un referente imprescindible do novo Sobrado da restauración
monástica, e tamén un referente
fundamental na formación da Escola de Espiritualidade no 1994. Mesturou
experiencias persoais do seu proceso humano, espiritual, cunha exposición sobre
Xesús, sinxela, pero cálida, personalizada nel e no seu recorrido espiritual.
Ben pasadas ás doce pechamos este momento levando o corazón quente e na cuartilla
unhas preguntas breves sobre Xesús e nós, nós e Xesús, para que delas fixésemos
razón do noso silencio, da nosa reflexión, da nosa oración. E así ata a hora de
xantar.
O comedor, ou
refectorio, como adoitan dicir os monxes, sempre ten un especial apetecible; no
fondo, grazas a Deus, o comer, cando estamos medianamente sans, a todos nos
prace e nos comprace, porque o pracer é compartido e completado pola conversa,
pola atencións mutua, polo servizo. Non recordo o que comemos, pero fixémolo
sobriamente e ben.
Descanso,
pequena sesta para quen o quixo, e ás 4 de
novo no salón para escoitar outra vez o P. Salvador aclarando algunhas
cousas da mañá e ampliando o seu primeiro relatorio sobre Xesús. Cousas non
novas, pero anovadas pola quentura existencial de quen as pronunciaba. Grazas.
E logo deunos
por compartir dificultades para andar en silencio, aínda no rebumbio da vida;
compartir tamén camiños concretos de
vivir a espiritualidade, ao abeiro do Zen en cristián, ao abeiro dos
“Amigos do deserto” de Pablo D´Ors, ou da espiritualidade ignaciana.
Comunicación distinta, non distante no fondo, que soubo a pouco, exquisita.
E con tanto
pracer no corpo fomos cos monxes para celebrar ás 7,30 a vixilia pascual, á que
tamén asistiu xente vida de máis ou menos lonxe de Sobrado. Unha celebración longa, dúas horas, seguindo o
ordenamento litúrxico oficial, que a alguén lle puido resultar pesada,
monótona, sobre todo porque acabamos estando alí como simples espectadores, sen
posibilidade de moita participación
real. Quédanos o silencio, a
admiración, a contemplación, o achegamento cordial ás cerimonias e, sobre todo,
a Aquel que está máis aló delas. Comungamos co Corpo do noso Señor, e tamén co
Espírito, que ten a cousa o seu aquel.
E de alí á cea
ás 9,30, coma sempre ordenada e parca. E logo unha queimada festeira en versión
orixinal dunhas mulleriñas que, medio aborrecidas porque parecía que a
organización esquecera facer a queimada prevista, foron rapidamente mercar o
preciso para a mesma, sen reparar que unha botella da suposta augardente non
era tal, que era unha botella de litro e medio de auga normal, non ardente. Non se decataron, e
iso que a botella de litro e medio valía
2,50 euros, disque (cara abondo, carafio!), e as outras de 1 litro, 7 euros.
Ai, que xentiña! Non valían para bodegueiras, non; ou si, polas mesturas.
Mesturan a augardente boa, a cara, coa supostamente mala, por barata, botan o
azucre e aquilo non acendía. Ata que o Andrés Torres Queiruga, teólogo, pero
tamén espiritólogo, é dicir, experto en bebidas espiritosas, se decata polo
ulido de que a tal augardente non era tal. Todo rematou cantando festeiramente
–eran de prata as vodas!—e bebendo
augardente en versión non ardente, é dicir, frío, é dicir, auga, augardente e
azucre, todo remexido. Claro non houbo esconxuro; quen o ía aturar así! Para
patentar!
E fómonos á cama
a descansar e durmir, que falta nas facía. Ata mañá!
Domingo
9, na festa do Espírito Santo
O domingo 9 era
a festa do Espírito Santo. Erguémonos coma
o día de onte, e coma o día de
onte encetamos o día co taichí-oración de Elvira e coa camiñada
contemplativa á lagoa dos frades. O día estaba máis quente có de onte, e ben
que o dicían parrulos, ras e nenúfares que nos quixeron compensar a quietude do
día anterior espreguizándose para que puidésemos ver as súas galas, e escoitar
os seus especiais Laudes. Grazas.
Almorzo, que non
dexaxún, ir amañando a habitación, e de
novo para o salón para un tempo dedicado
a preparar a celebración eucarística, quen non sería ata as 12 da mañá. De novo
M. Regal preparou esta oración da mañá centrada no Espírito: silencio,
proclamación da pregaria ao Espírito, e logo lectura e reconstrución espiritual
da mensaxe do evanxeo entre quen quixo aportar ideas, sentimentos, convencementos,
para acabar transmitíndonos o Espírito uns a outros e outras, por parellas,
mediante a imposición mutua das mans. coas mans erguidas cantamos IDE E
PREGOADE A NOVA DE DEUS, porque nolo pedía o corpo, e o espírito tamén. Bicos
finais e algo de lecer ata a hora da Eucaristía ás 12.
Con algunha
ausencia obrigada, fixemos Eucaristía cos monxes, que neste día lle cedían a
presidencia da celebración ao noso Andrés. Presidiu ben, e falou mellor da
graza do Espírito para proveito de todos/as. E, como non podía rematar a cousa
sen a Danza da bendición, alá se foi o persoal de novo ao salón para poñer
este botonciño de ouro a unha estadía
para sempre recordada. Que non sempre se cumpren 25 anos na gozo e na tarefa,
que non sempre se fan vodas de prata! E quedamos chamados/as e provocadas/os,
en nome do amor, para as vodas de ouro que serán, Deus mediante, en xuño do ano
2044. Anotade na axenda.
E máis nada,
amigas e amigos. Quen puidese entrar no corazón de cada un, cada unha de vós,
para poder transmitir as vosas particulares vivencias! Pero iso tócavos facelo
a vós, e a min soamente incitarvos, encirrarvos, para que así o fagades. Gozaremos todos, todas tamén.
Bicos,
bicos, nada de oracionais. Bo verán. Ata a primeira. (son Manolo Regal Ledo;
gústame poñer o de Ledo, polo que
significa, e por visibilizar a miña nai, que seica era unha gran muller
pobre de aldea).
Ningún comentario:
Publicar un comentario
Reservámonos o dereito de determinar que comentarios non deben ser publicados co obxectivo de manter un diálogo respetuoso, enriquecedor e fluido.