Evanxeo: Lc 12, 13-21
Unha vez díxolle
a Xesús un que estaba entre a xente:
—Mestre, dille a
meu irmán que reparta a herdanza comigo.
El contestoulle:
—Home, ¿quen me
nomeou xuíz ou testamenteiro entre vós?
E logo díxolle á
xente:
—Atención,
gardádevos da cobiza, que, por moito que un teña, non por iso a súa vida
depende dos seus bens.
E propúxolles
unha parábola:
—As terras de
certo home rico déranlle moito froito. Púxose entón a cavilar: “¿Cómo vou facer,
que non teño onde meter o froito?” E dixo: “Xa o sei; vou desfacer os meus
celeiros e constrúo outros máis grandes e alí meto o trigo todo e todos os meus
bens. Logo direime a min mesmo: Amigo, xa tes aí reservas para moitos anos;
descansa, come, bebe e a vivir!” Pero Deus díxolle: “Insensato, esta mesma
noite váiseche reclamar a túa vida,
¿para quen será todo o que xuntaches?”
Así é quen
atesoura riquezas para si mesmo, pero non é rico para Deus.
Meditación
Os bens fannos
falla; o pan de cada día, a sanidade pública, os servizos sociais básicos, a
ensinanza pública, un fogar; Xesús non nos di o contrario, aínda que el non
tiña onde reclinar a súa cabeza. Xesús prevennos contra a cobiza, que é outra
cousa; é o afán tolo de ter e ter, de acumular, sexa como sexa, que normalmente
é mediante trampas e inxustizas, ou renunciando a aspectos da propia persoa e
da propia familia que van quedando abandonados por aquilo de xuntar e xuntar
sen medida. “Atención: gardádevos da cobiza, que, por moito que un teña, non
por iso a súa vida depende dos seus bens.” A vida e a morte non dependen dos
bens que un teña, nin a harmonía familiar, nin a integración na parroquia e na
sociedade, nin o ser honrada, nin o atopar parella ou non, nin o ser feliz con
ela, nin a felicidade, por moito que nos pareza que con cartos comemos o mundo.
Cantos exemplos podiamos poñer!
O problema do
home da parábola que conta Xesús foi non saber facer un uso adecuado dos moitos
bens que a vida ou o traballo lle ían dando. Dedicouse a acumular, pensando no
seu benestar persoal: comer, beber e a
vivir!, pensando que o tiña ben merecido. Coa desgraza de morrer antes do
previsto, ou sen esa desgraza, a decisión daquel home era equivocada; facíase
rico para si, e non para Deus; facíase rico para si e non para a comunidade;
acumulaba diñeiro, pero perdía os vínculos reais da irmandade que se fortalecen
co compartir; envolvíase en riqueza, pero arredábase cada vez máis da maior
riqueza, do maior ben, que é a comunidade, asentada en Deus, realizada na vida
de cada día. Gozábase coa caricia dos billetes, pero ignoraba a caricia e o
agradecemento das persoas coas que podería compartir a súa riqueza. Tendo
moito, tendo tanto, e precisamente por telo así, facíase menos home, era menos
home. Polo tanto estaba tamén máis pechado ao encontro con Deus, que anda
sempre nos espazos da solidariedade.
O evanxeo de
hoxe quere axudarnos a revivir aquela ensinanza forte dos Santos Pais da Igrexa
que entendían que os bens das persoas ricas teñen un destino comunitario,
social. É dicir, son para repartir con quen non ten. É posible que isto hoxe
nos escandalice. Aínda que, se o miramos ben, os sistemas tributarios das
sociedades modernas, se son xustos, pretenden precisamente isto: facer un
reparto dos beneficios excesivos, para que as persoas e os grupos sociais máis
marxinais teñan o elemental para vivir dignamente. Outra cousa é que realmente
se faga así. Vállanos isto para entender que desde a participación política se
lle poden dar cumprimento, ou non, as ensinanzas de Xesús. Vállanos isto para
entender tamén que unha persoa cristiá, se quere que o soño do Reino vaia
fermentando pouco a pouco a masa da sociedade, é necesario participar en
política, integrarse nos partidos, sindicatos e asociacións, facendo elección
por aqueles que, máis aló das palabras, se aproximen algo aos soños fraternos
de Xesús.
Oración
Rico para Deus,
rica para Deus,
rica, rico para
a comunidade!
Quero ser persoa
rica
en sentimentos
bos, en humanidade,
para que os máis
atopen en min alivio
e razóns para
seguir vivindo, para seguir loitando.
Quero ser persoa
rica
en tenrura, en
compaixón,
para amolecer as
durezas da vida
e acompañar e
acoller sen medida.
Quero ser persoa
rica
en participación
e colaboración comunitaria
para axudar a
experimentar o gozo grande
de sabérmonos
irmáns, familia, fogar,
construíndonos
uns a outros/as con firme decisión.
Quero ser persoa
rica
en espírito de
loita
para darlle cara
ao moito que nos impide
sermos libres,
xustos/as, felices,
sermos pobo
fraterno e igualitario.
Quero ser persoa
rica
en fe, en amor,
en esperanza,
en alegría, en
paz, en palabras de consolo e de alento.
Quero ser...,
meu Deus, conto
contigo.
Acción
¿Cómo andamos
cos cartos na vida? ¿Domínannos, somos libres ante eles? Hoxe poderíamos facer
un pequeno xesto, polo menos, de poñer os cartos ao servizo da nosa
humanización, compartindo, por exemplo, algo con quen o precise.
5 de
agosto: luns da 18 semana do Tempo Ordinario
Evanxeo: Mt 14, 13-21
Cando Xesús
soubo que Herodes matara a Xoán Bautista, retirouse de alí nun bote a un lugar
deserto e arredado. En canto a xente o soubo, foino seguindo por terra dende as
vilas. Así, cando desembarcaron, atopouse cun gran xentío. El, conmovido, curou
a todos os enfermos. Chegada a tarde, os discípulos foron onda el e dixéronlle:
—O lugar está
moi arredado e a hora moi avanzada; será mellor que despidas a xente para que
vaian ás aldeas e merquen comida.
Xesús díxolles:
—Non precisan
marchar, dádelles vós de comer.
Eles
responderon:
—Aquí non temos
máis ca cinco bolos de pan e máis dous peixes.
Pero Xesús
replicoulles:
—Pois traédemos
aquí.
E mandando
recostar a xente na herba, colleu os cinco pans e máis os dous peixes, ergueu a
mirada ao ceo, dixo a bendición, partiu os pans e déullelos aos discípulos, que
á súa vez llos pasaron á xente. E comeron todos ata se fartaren, enchendo coas
sobras doce cestas. Os que comeron eran uns cinco mil, sen contar mulleres nin
nenos.
Meditación
Xesús, moi
humano, retírase, quizais por medo, ante a morte do seu gran amigo Xoán
Bautista por parte do tirano Herodes. Pero alí o busca a xente, e el non se
sabe negar á xente, maiormente cando a ve maltreita no corpo e no espírito.
Cura ánimos, cura corpos, e pon en funcionamento unha das súas teimas: que o
pouco se faga moito para satisfacción de quen o necesite, que o particular se
volva comunitario para que ninguén quede excluído, e quen ten menos posibles se
vexa igualmente satisfeito. Fronte ao “primeiro o meu país”, “primeiro a xente
do meu grupo”, “primeiro eu” en definitiva, Xesús ofrécenos outra alternativa
persoal e social: primeiro a comunidade, a totalidade da xente, e, dentro dela,
primeiro quen máis o necesite. Esa é a súa grande e cotiá Eucaristía inserida
na vida.
Oración
Apréndeme, Xesús,
a facer e vivir
diariamente
a grande
Eucaristía social, mundial.
Apréndeme
a poñer o meu
corpo, o meu espírito
ao servizo dese
secular empeño.
Apréndeme a
facelo
sen rebumbios,
desde o
silencio,
desde a
humildade das pequenas decisións,
das pequenas accións,
pero coa mente
aberta ao total,
ao infinito,
desde ti,
cara ao Pai/Nai
de todas as luces.
Acción
Hoxe podemos
buscar a maneira de poñer algo do noso (tempo, cartos, visita, convertas,
correo…) ao servizo do común, sabendo que hai aí unha grande adoración de Deus,
que é o Centro, a Alma do común.
6 de
agosto: festa da Transfiguración do noso Señor
Evanxeo: Mc 9, 2-10
Unha vez colleu
Xesús a Pedro, Santiago e Xoán e subiu con eles ao coto dun monte. Alí
transfigurouse na súa presenza. Os seus vestidos viráronse resplandecentes,
brancos coma ningún bataneiro do mundo os podería branquexar. Nisto apareceron
Elías e máis Moisés, e estaban a falar con Xesús. E Pedro, tomando a palabra,
díxolle a Xesús:
—Mestre, que ben
estamos aquí! Imos facer tres tendas: unha para ti, outra para Elías e outra
para Moisés.
Tan asustados
estaban, que non sabía o que dicía. E unha nube cubriunos coa súa sombra,
mentres saía dela unha voz:
—Este é o meu
fillo benquerido, escoitádeo.
E de súpeto,
mirando arredor, xa non viron a ninguén, fóra de Xesús. Cando baixaban do
monte, Xesús encargoulles que non contasen nada ata que o Fillo do Home
resucitase de entre os mortos. Eles colleron ben o aviso, pero discutían entre
si que quería dicir aquilo de resucitar
de entre os mortos.
Meditación
Coincidindo co
seu bautizo cando estaba con Xoán Bautista, Xesús tivo unha fondísima
experiencia de sentirse fillo benquerido de Deus e irmán universal, ata o punto
de entender a súa vida como un servizo a toda esa xente irmá. Esa maneira de
vivir a vida tróuxolle moitas satisfaccións e non poucos traballos tamén.
Necesitaba volver a aquel encontro con Deus, a
aquela fonte de vida que o mantiña vivo e con empuxe. Facíao con
frecuencia. Neste caso faino na compaña de tres dos seus amigos íntimos. Xesús
revive a antiga experiencia do bautismo, e o rostro castigado pola tensión da
vida recupera frescura e esplendor. Daba gusto velo. Contaxiaba paz, ilusión.
Os discípulos séntense envoltos nesa atmosfera positiva: “que ben estamos aquí”.
Aquilo era un soño! Aquilo era a gloria, ou un adianto dela! Comparten o
convencemento de que Xesús era fillo benquerido de Deus, e séntense animados a
facerlle caso, aínda que as propostas de Xesús lles soasen a duras e
arriscadas. Foi unha xornada espléndida que os animou a todos a seguir co
empeño solidario a fondo que traían entre mans.
Todas, todos nós
necesitamos destes momentos intensos que nos axuden a recuperar a ilusión pola
vida, a ilusión pola vida de parella, polo coidado e educación da crianza, polo traballo, pola participación
comunitaria, pola responsabilidade política etc. Todas, todos necesitamos
tempos de sosego, de silencio, nos que escoitar voces fondas que nos avivezan
os amores primeiros, que nos recorden o mellor de nós mesmos, que nos aproximen
ás nosas fontes vitais, que nos aproximen ao Deus que nos ama tamén como fillas
e fillos únicos, que nos acheguen a esa conciencia fonda de sermos irmáns,
irmás, e que nos animen a vivir como tales. Todos e cada un, cada unha de nós
somos fillas e fillos únicos de Deus; todos, todas facemos a súa grande
familia.
Oración
Que
ben estamos aquí!
Gozando
da túa presenza, Xesús,
véndote
humildemente glorioso,
sabéndote
amado a fondo por Deus,
adiviñándote
decidido a levar ata o final a túa tarefa!
Que
ben estamos aquí!
Sentíndonos
enrolados contigo,
admirando
a túa valentía,
agradecendo
a túa consideración connosco!
Que
ben estamos aquí!
fortalecéndonos
contigo para os nosos compromisos,
descubríndonos
collidas da man por ti,
para
a tarefa solidaria á que nos temos apuntado!
Que
ben estamos aquí!
Pero
hai que saír á rúa,
seguir
tecendo solidariedades,
a
gusto ou a desgusto de quen manda,
ata
a irmandade total!
Que
ben estamos aquí, Xesús!
Acción
¿Hai momentos
nos que pasamos por dúbidas e tensións respecto ao que consideramos correcto
facer por sermos persoas cristiás? ¿Qué facemos neses casos? ¿Buscamos
fortalecernos acudindo ás nosas fontes, á nosa Fonte?
7 de
agosto: mércores da 18ª semana do Tempo Ordinario
Evanxeo: Mt 15, 21-28
Nunha ocasión
foi Xesús para a comarca de Tiro e Sidón. E apareceu unha muller cananea
daqueles contornos berrando:
—Compadécete de
min, Señor, Fillo de David; a miña filla está atormentada por un demo.
Pero el non
respondeu palabra. Achegáronselle os seus discípulos rogándolle:
—Aténdea, que
vén berrando detrás de nós.
El
contestoulles:
—Non fun enviado
máis que ás ovellas extraviadas da casa de Israel.
Pero ela achegouse, prostrouse ante el e
suplicoulle:
—Señor, váleme!
El respondeulle:
—Non é ben
quitarlles o pan aos fillos para llelo botar aos cadelos.
Pero ela
contestou:
--Certo,
Señor, pero tamén os cadelos comen das faragullas que caen da mesa dos seus
amos.
Entón
respondeulle Xesús:
—Muller, a túa
fe é ben grande; fágase, logo como desexas!
E a súa filla
ficou sa naquela hora.
Meditación
É ben curioso
este pedaciño de Evanxeo! Unha muller –unha muller!—desconcerta a Xesús e
axúdalle –iso parece— a entender dunha maneira nova en parte a súa tarefa de
anunciador e realizador da boa nova para a xente. Xesús cae na conta de que
fóra do pobo de Israel tamén hai xente de fe, tamén hai posibilidades de
compartir o Deus próximo que nos fai irmáns e irmás, sen límites de pobos,
razas ou credos.
Unha invitación
sen dúbida a estarlle agradecidas a aquela muller, a quen a dor lle activara a
fe e a súa constancia. Unha invitación a andar pola vida con espírito amplo,
sen chaves na peto para andar pechando portas e ventás, sentíndonos a fondo
irmáns e irmás. Podémonos distinguir pola cor da pel, polo país de procedencia,
pola fala, polas maneiras de pensar, polo credo relixioso que teñamos; é certo,
pero, a pesar diso, pode haber unións máis fondas e determinantes, as que nos
levan ao respecto, as que nos fan sentir membros dunha soa humanidade, as que
nos fan defender unha vida digna para todo o mundo, as que soñan cunha
irmandade universal. Ai podémonos atopar todas, sen excepción, nunha casa
común, onde poder vivir a fe nun Pai ou Nai tamén común, nunha Fonte común, que
a todo o mundo se ofrece na súa humanísima solidariedade.
Oración
Viva a
diferenza, Xesús,
viva a
diferenza,
no nome do
Pai-Nai común,
que a todos e
todas nos crea por amor,
e a todas e
todos nos ofrece o seu Espírito,
sen distinción!
Viva a
diferenza, Xesús,
que nos fai
xente máis fermosa,
máis
complementaria,
máis capaces de
responder
ás múltiples
demandas do noso ser, do noso existir!
Vivan a
diferenza, Xesús,
sustentada nun
fondo común
sospeitado,
buscado, crido, amado,
que nos solda e
irmanda,
que nos permite
vernos, a pesar de todo,
como irmáns e
irmás en todo,
e en todo vivir
como tales”.
Viva a
diferenza, Xesús,
no nome do
Espírito que todo o sustenta!
Acción
É moi posible
que teñamos algunha experiencia de enfrontarnos con persoas diferentes de nós
en cousas que nos parecen máis ou menos importantes: raza, país, ideoloxía
política, credo relixioso, xeitos de ser… ¿Cómo actuamos neses casos? ¿Pechando
ou abrindo portas e ventás no propio ser? ¿Podemos facer algún cambio na nosa maneira
de afrontar iso?
8 de
agosto: xoves da 18 semana do Tempo Ordinario
Evanxeo: Mt 16,
13-23
Unha vez, cando
Xesús chegou á comarca de Cesarea de Filipo, preguntoulles aos seus discípulos:
—¿Quen di a
xente que é o Fillo do home?
Eles
responderon:
—Algunhas persoas
din que Xoán Bautista; outras, que Elías; outras, que Xeremías ou algún dos
profetas.
Insistiu Xesús:
—E vós, ¿quen
dicides que son?
Respondeu Simón
Pedro:
—Ti es o Mesías,
o Fillo do Deus vivo.
E Xesús
contestoulle:
—Ditoso ti,
Simón, dillo de Xonás, porque iso non cho revelou ninguén de carne e sangue,
senón meu Pai que está no ceo. E eu asegúroche que ti es Pedro, e sobre esta
pedra vou edificar a miña Igrexa, e as portas do inferno non prevalecerán en
contra dela. Dareiche as chaves do reino dos Ceos: todo o que ates na terra,
ficará atado nos ceos: e todo o que desates na terra, ficará desatado nos ceos.
E mandoulles aos
discípulos que non dixesen nada de que el era o Mesías.
Desde aquela
empezou Xesús a aclararlles aos seus discípulos que tiña que ir a Xerusalén, e
que alí o ían facer sufrir moito os anciáns, os sumos sacerdotes e os letrados;
que o ían executar e que ao terceiro día había resucitar. Pedro, colléndoo á
parte, empezou a rifar con el, dicindo:
—Deus te libre,
Señor; a ti non pode pasarche iso.
Pero Xesús,
volvéndose, díxolle a Pedro:
—¡Arreda de min,
Satanás! Ti es un tentador para min, porque non te deixar guiar por Deus senón
pola xente.
Meditación
Pedro fala de
Xesús desde a súa admiración por el: Xesús era o rostro humano do Deus vivo; e
estaba moi no certo. Pero fala de Xesús tamén desde unha mentalidade humana, que ligaba Deus co triunfo, e a
santidade da vida cun recoñecemento popular, oficial. Por iso se revolve contra
Xesús, cando este lle rompe ese esquema, e conecta a súa condición de Fillo do
Deus vivo co conflito relixioso cos xefes relixiosos do momento, que o levará
ao sufrimento e á morte. Nunca ninguén recibiu por parte de Xesús unha
corrección máis severa que a que lle deu a Pedro. Cantas veces seguimos vendo a
vida relixiosa, a vida cristiá, a admiración e seguimento de Xesús, desde
claves humanas, desde claves de poder, de dominio, de triunfo! Foron palabras
necesarias por parte de Xesús a Pedro, a quen constituía en pedra dunha Igrexa
que tería as chaves do reino dos Ceos. Demasiado poder como para vivilo en
clave de dominio. E cantas veces todos, xerarcas e non xerarcas, o temos vivido
así na Igrexa.
Oración
Señor, Señor…
por unha Igrexa
pobre,
por unha Igrexa
servidora,
por unha Igrexa
non obsesionada polo aplauso social,
por unha Igrexa
disposta ao martirio,
por unha Igrexa
conflitiva,
por unha Igrexa
que lle teña pánico ao poder,
por unha Igrexa
fundida coa xente última,
por unha Igrexa
fortaleza da xente débil,
por unha Igrexa
cristiá
e só así
fondamente humana …
Señor, Señor…
Acción
¿Cómo é a nosa
comunidade cristiá na que facemos Igrexa? ¿A quen arrimamos máis, a quen
acompañamos máis, a quen servimos máis: á xente débil, á forte? Seguro que algo
poderemos facer para que a nosa comunidade sexa unha comunidade cristiá
servidora, unha Igrexa servidora.
9 de
agosto: venres da 18ª semana do Tempo Ordinario. Festa de Santa Tareixa
Benedicta da Cruz (Edith Stein) co-patroa de Europa
Evanxeo: Mt 25, 1-13
Unha vez
díxolles Xesús esta parábola ás persoas que o acompañaban:
—O reino dos
ceos parécese a dez mociñas que colleron os seus candís para saír recibir o
noivo. Cinco eran parvas e cinco, asisadas. As parvas colleron os candís, pero
non os encheron de aceite; as asisadas, en troques, cos candís levaron tamén as
aceiteiras cheas. Como o noivo tardaba, pegoulles o sono e quedaron durmidas.
Alá pola media noite oíuse berrar: “Veña, que chega o noivo, ídeo recibir!”
Erguéronse todas aquelas mociñas e prepararon os candís. Entón as parvas
dixéronlles ás asisadas: “Dádenos un chisco de aceite, que os nosos candís
esmorecen”. Responderon as asisadas: “Non vaia ser que non chegue para vós e
para nós; mellor será que vaiades á tenda o que o merquedes”.
Mentres elas ían
mercalo, chegou o noivo e as que estaban preparadas entraron con el no banquete
de vodas e pechouse a porta. Máis tarde chegaron as outras mociñas chamando:
“Señor, Señor, ábrenos!” Pero el respondeulles: “Asegúrovos que non vos
coñezo”.
Vixiade, logo,
xa que non sabedes nin o día nin a hora.
Meditación
Edith Stein
(santa Tareixa Benedicta da Cruz) foi declarada co-patroa de Europa polo papa
Xoán Paulo II no ano 1999 xuntamente con Santa Catalina de Siena e Santa
Bríxida. Edith Stein (1891-1942) foi unha persoa extraordinaria: muller xudía,
filósofa, mística, converteuse ao cristianismo despois dun proceso intenso de
recuperación da fe que abandonara na primeira mocidade. Fíxose carmelita e da
cela do Carmelo Echt en Holanda, a onde fuxira como refuxiada desde Carmelo de
Colonia, foi arrebatada polas SS nazis para ser gaseada no campo de exterminio
de Auschwitz. Sucedeu o 9 de agosto do 1942.
Compartimos un
pequeno texto testemuñal dos tempos nos que Edith Stein se reencontra coa
experiencia relixiosa:
“Hai un estado de
descanso en Deus, de suspensión total de toda actividade intelectual, no que
non se fan plans de ningún tipo, non se sacan conclusións, senón que se
abandona todo o porvir á vontade de Deus, entrégase totalmente ao destino. A
este estado accedín en parte, despois de que un acontecemento que supera as
miñas forzas consumiu por completo as miñas enerxías vitais e me privou de toda
actividade. Este descansar en Deus é, con respecto á negación da actividade por
carecer de enerxía vital, algo totalmente novo e singular. Aquilo era calma
morta. No seu canto, aparece agora o sentimento de estar protexida… e na medida
que me entrego a ese sentimento, comeza a encherme cada vez máis unha nova
vida… Esta corrente vivificadora aparece como emanación dunha actividade que
non é miña.”
Desde logo Edith
Stein foi unha das mociñas asisadas que sempre estivo esperta e abastecida para
o encontro co Deus da vida.
Oración
Quixera ter
o corpo, a alma
sempre en vilo
cara a ti, meu
Deus,
coma Edith
Stein.
Quixera abrir
todo o meu ser,
sen reserva algunha,
á túa presenza
viva,
ao teu
envolvente amor,
coma Edith
Stein.
Quixera
dobregarme
ante todo gozo e
dor
con intelixencia
e paixón
coma Edith
Stein.
Quixera andar
co rostro
erguido, co corazón aceso
ante a dor, ante
a morte inxusta
coma Edith
Stein.
Quixera encher
os enormes ocos
da miña existencia
cun montón de
nomes fráxiles,
co teu propio
nome, meu Deus,
coma Edith
Stein.
Pero son o que
son, meu Deus,
son o que son
ante ti.
Acción
Igual non nos
resulta difícil ler algunha pequena biografía de Edith Stein. Hai unha moi
breve na colección SINERGIA de Inés Riego. Seguro que nos axudará a coller toda
a vida con máis corpo nestes tempos brandos nos que nos toca vivir.
10 de
agosto: sábado da 18ª semana do Tempo Ordinario. Festa de San Lourenzo
Evanxeo: Xn 12, 24-26
Nunha ocasión
díxolle Xesús aos seus discípulos:
—Évos ben certo:
se o gran de trigo cae na terra, pero non morre, quedará el só; pero, se morre,
dará froito abondoso. Quen se ama a si mesmo pérdese; mais quen se aborrece a
si mesmo neste mundo, poñeraa a salvo para unha vida eterna. Se alguén quere
servirme, que me siga; e alí onde estea eu, estará tamén a persoa que me sirva;
e o Pai honrará a quen me sirva.
Meditación
¿Cómo se vai aborrecer
unha persoa a si mesmo? ¿Non dicimos que é san e bo ter unha boa autoestima?
Non o nega Xesús. Xesús fálanos do erro enorme de poñernos nós, a nosa vida, a
nosa realización, o noso coidado como centro de todo, ao redor do cal teña que
virar toda a nosa existencia e a de quen viva ao redor noso. A proposta de
Xesús para a vida é sempre un construírnos, un mirar por nós, pero desde o
servizo, desde o desfacerse, desde o baleirarse no coidado e atención á demais xente; só así,
curiosamente, unha vida se vai sentindo chea, ben construída, feliz. Esta foi a
súa experiencia que nos ofrece como camiño de vida.
Lourenzo,
diácono da igrexa de Roma no século III, compartiu ese sentir de Xesús. Era o
encargado de atender as necesidades da xente pobre, enferma, marxinal:
realizouse felizmente como persoa atendendo a esas persoas, que eran os
verdadeiros tesouros da Igrexa, como lle contestou a quen lle esixía eses
tesouros. Matárono por iso, queimándoo vivo nunha grella. Morreu servindo,
facéndose gran que cae en terra para dar froito.
Oración
Xesús,
contigo, con
Lourenzo,
quero ser gran
de trigo,
caído en terra,
desfeito,
para dar froito.
Contigo, Xesús,
con Lourenzo,
quero aprender
esa exquisita lección de vida
que fala de
esquecerse,
de poñerse en
segunda fila,
de facerse
servidora de quen de min precise,
e así,
misteriosamente,
ir enchendo a
miña vida
de nomes e de
vidas,
que dan a
felicidade.
Cada día,
no pequeno e no
grande,
contigo, Xesús,
con Lourenzo,
servidor,
servidora.
Acción
É ben difícil de
librarnos da ansia de poñernos en primeira fila. Podiamos pensar nalgunha cousa
concreta na que podemos esquecernos algo de nós atendendo a outras persoas. A
base de cousas así poderemos ir cambiando.
Ningún comentario:
Publicar un comentario
Reservámonos o dereito de determinar que comentarios non deben ser publicados co obxectivo de manter un diálogo respetuoso, enriquecedor e fluido.