11 de
agosto: Domingo 19 do Tempo Ordinario
Evanxeo: Lc 12, 32-48
Nunha ocasión
díxolles Xesús aos seus discípulos:
—Non teñas medo,
miña grea pequena, que o teu Pai compraceuse en darche o reino. Vendede os
vosos bens e dádeos en esmola, facede bolsas que non se estraguen, un tesouro
inesgotable no ceo, onde o ladrón non
pode chegar e onde a traza non o bota a perder. Pois onde está o teu tesouro,
está o teu corazón.
Tede posta a
roupa de traballo e as lámpadas acesas; sede coma os que agardan que volva o
seu amo da voda, para que, cando chegue e chame, lle poidan abrir. Ditosos os
criados a quen o amo atope agardando cando chega. Tede por certo que poñerá a
roupa de traballo, sentaraos á mesa e serviraos un por un. Sexa pola anoitecida
ou sexa pola alborada, se os atopa así, felices eles. Entendede ben: se o dono
da casa soubese a que hora vai chegar o ladrón, non permitiría que lle
asaltasen a casa. Así tamén vós: estade preparados, porque á hora menos pensada
ha vir o Fillo do home.
Díxolle Pedro:
—Señor, ¿a
parábola que acabas de contar vai por nós ou por todos en xeral?
Contestoulle o
Señor:
—¿Quen é, logo,
o administrador fiel e prudente, a quen o seu señor encargará o coidado da
servidume, para lle dar a seu tempo a ración de trigo? Ditoso o criado aquel a
quen o seu amor, cando chega, o atopa cumprindo coa súa tarefa! Tede por seguro
que lle encomendará toda a facenda. Pero, se o criado aquel di para si: “O amo
aínda non vén por agora”, e empeza a mallar nos criados, comendo e bebendo ata
se emborrachar, o día menos pensado e á hora máis imprevista, chegará o amo do
criado aquel, e botarao fóra cos infieis. O criado que, coñecendo as vontades
do amo, non ten todo preparado nin feitas as cousas como a el lle gustan,
levará moitos paus; pero o que non os coñece, aínda que faga algo que mereza
castigo, levará poucos. A quen moito se lle dá, moito se lle esixirá; e a quen
moito se lle confía, moito se lle pedirá.
Meditación
Xesús tamén nos
ofrece un camiño para construír esa confianza, que non cadra coas maneiras que
habitualmente escollemos para ter confianza e vencer os medos. Nós intentamos
vencer os medos acumulando: cartos, poder, prestixio, afectos, mando, enchufes,
relacións co poder, privilexios. É esta unha tentación grande, na que con
frecuencia caemos como persoas e como comunidade cristiá, como Igrexa. O camiño
de Xesús vai por outro lado, e pódenos chamar moito a atención. A confianza, a
vitoria sobre os medos, adquírese vendendo os nosos bens, é dicir, o contrario
de acumular, compartindo, abríndonos ao comunitario, establecendo relacións
sólidas de amizade, de fraternidade. Iso permite facernos con bolsas que non se
estragan, con tesouros que ninguén rouba. O corazón posto no comunitario, na
fraternidade, no servizo, é un corazón saneado, limpo, libre, ousado, valente,
sen medos. Hai aquí un grande reto para cada un, para cada unha de nós, para a
nosa comunidade cristiá, para a Igrexa enteira. Hai moita xente na Igrexa que
se ten lanzado a esta aventura de Xesús. Son un referente vivo para nós, sobre
esas persoas descansa o futuro da Igrexa.
A total
confianza en Deus, como que todo depende del, non nos priva do traballo diario,
como se todo dependese de nós. A confianza non casa coa vagancia, senón con ser
espelidos/as e esixentes. O momento presente chámanos a unha viva participación
no persoal, no comunitario, no social. Deus estanos petando á porta de moitas
maneiras imprevistas, solicitando a nosa atención, a nosa colaboración. As
palabras do Papa Francisco poden ser a voz de Deus para nós hoxe. Pero tamén o
poden ser o clamor da xente parada, o medo crecente dos/das inmigrantes de cor,
a corrupción repetida dos representantes públicos, a soidade de moitos
velliños/as nas aldeas e nas cidades, a anguria de quen se sabe cun cancro
destrutor, as bágoas, golpes e feridas da muller maltratada, ou o desconcerto
dos presos e presas que teñen a vida hipotecada quizabes para sempre. Con
confianza, con paz, sumarse ao grupo das persoas loitadoras, arroupándonos para
que o cansazo, aínda que nos fira, non nos destrúa.
Lucas ofrécenos
tamén unhas palabras de aviso para as persoas que tiñan autoridade nas
comunidades, a autoridade do servizo, que corrían o risco de convertela en
autoridade de poder e de dominio. Algo que nos vale perfectamente para os
tempos de hoxe. Os xeitos do mundo poden tentar aos líderes das Igrexas, curas,
bispos, Papa. O Papa Francisco estanos avisando moito sobre diso. Quere
pastores que non teñan aires de príncipes, que cheiren a ovella, que estean
metidos no pobo, entendendo e compartindo as súas angustias, medos e
felicidades. É tarefa de todos/as conseguir que as nosas comunidades estean
presididas por persoas que teñan o estilo de Xesús. É tarefa de todos/as,
porque todos, todas, podemos colaborar, denunciar, esixir, apoiar, para que as
cousas da autoridade vaian por onde Xesús coa súa vida nos ensinou que fosen.
Oración
Cando menos o
espere, meu Deus,
estarás petando
á miña porta.
Que teña a
humildade e valentía
de abrircha sen receos.
Cando menos o
espere, meu Deus,
ofrecerasme a
túa cálida compaña.
Que saiba
acollela e gozala,
agradecela e
compartila con quen precise dela.
Cando menos o
espere, meu Deus,
oirei a voz da
túa crítica e corrección.
Que non me negue
a escoitala
por moito que me
revolva e me esixa.
Cando menos o
espere, meu Deus,
sentireite ao
meu lado,
descubríndome
con sinxeleza os camiños da solidariedade.
Que saiba
seguilos con empeño e fidelidade.
Cando menos o
espere, meu Deus,
de día ou de
noite,
na dor ou na
festa,
na soidade ou na
compaña da xente,
cando estou
rezando ou cando ando nas trasfegas da vida,
ti sempre aí, ao
meu carón,
velando pola
obra das túas mans.
Cando menos o
espere, meu Deus, ...
Só ti me podes
dar luz para adiviñarte,
afecto e paz para
acollerte,
vontade e forza
para seguirte.
Dáma! E dásma,
que iso é o teu.
Canto cho
agradezo!
Acción
¿Qué podemos
facer para non andar tan despistados/as pola vida, e poder acoller as visitas
de Deus, escoitar as súas palabras, o que nos di a través das persoas e
acontecementos que nos rodean? Igual nos axudaría dedicar cinco minutos cada
día a estar en silencio escoitando o noso corazón, escoitando as voces do día
que vivimos.
12 de
agosto: luns da 19º semana do Tempo Ordinario
Evanxeo: Mt 17, 22-27
Nunha ocasión,
andando por Galilea Xesús cos seus discípulos, díxolles Xesús:
—Ao Fillo do
Home vano entregar nas mans dos homes, que o matarán, pero ao terceiro día
resucitará.
Eles ficaron moi
tristes.
Cando chegaron a
Cafarnaúm, achegáronse a Pedro os cobradores da contribución do templo e
preguntáronlle:
—¿O voso mestre
non paga a contribución?
El
respondeulles:
—Si que a paga.
E, cando
chegaron á casa, Xesús adiantouse a dicirlle:
—¿Qué che
parece, Simón? Os reis da terra, ¿a quen cobran as taxas e contribucións, aos
fillos ou á xente allea?
Ao responder
Pedro que á xente allea, Xesús concluíu:
—Polo tanto, os
fillos están exentos. Sen embargo, para non ser ocasión de escándalo, vai ao
mar, bota o anzol, pilla o primeiro peixe que pique e ábrelle a boca; alí
atoparás unha moeda. Cóllea e entrégaa por min e máis por ti.
Comentario
Con maneiras
propias, en parte, dos evanxeos apócrifos, tan dados á fabulación, o
evanxelista posiblemente aborda un problema co que se atoparon as primeiras comunidades
cristiás que aínda non romperan coas prácticas relixiosas do xudaísmo:
¿deberían pagar ou non o tributo destinado ao coidado do templo? Por seren
fillos de Deus e non xente allea, entendían que non tiñan por que pagar; pero
pagarían por non montar un escándalo.
Nós hoxe, por
sermos fillos e fillas de Deus, e nunca xente allea a el, por considerar a toda
a cidadanía xente irmá, sexan ou non sexan crentes, entendemos que debemos
pagar os distintos impostos que na nosa sociedade democratizada se estipulen,
porque é unha maneira de facer algo de reparto de bens e de que a xente máis
pobre poida gozar dos servizos básicos para unha vida digna. E indignámonos
contra as formas de goberno que toleran que a xente máis poderosa evada pagar
impostos, que se toleren paraísos fiscais, etc. Sentirnos fillos e fillas de
Deus, sentirnos irmáns e irmás dálle unha forza a maiores a esa obriga
democrática de socializar algo polo menos os nosos bens.
Oración
Así nos fala
Xesús:
Deixemos,
irmáns, irmás,
que o evanxeo se
cole en todos os nosos comportamentos.
Sexamos
responsables e xust@s
á hora de gañar
o noso diñeiro.
Sexamos persoas
honradas e solidarias
á hora de pagar
os nosos impostos.
Non nos neguemos
nin trampeemos,
paguemos,
e esixamos que
todo o mundo pague,
máis,
loxicamente, canto máis rico cada un sexa.
Está en xogo
a vida digna de
moita xente,
Está en xogo
o cerne mesmo da
nosa experiencia relixiosa,
pois tal como
nos solidaricemos co irmán ou irmá pobre,
así de feito nos
solidarizamos con Deus,
así o
respectamos e servimos.
Acción
Podemos revisar
como nos comportamos con iso de pagar impostos, de pagar ou non en negro, de
darlle ou non importancia aos comportamentos cidadáns e de políticos que se
corrompen evadindo impostos. ¿Somos legais en todo? ¿Loitamos por sistemas máis
xustos de pagar impostos?
13 de
agosto: martes da 19ª semana do Tempo Ordinario
Evanxeo: Mt 18,
1-5.10.12-14
Nunha ocasión
achegáronse a Xesús os homes e mulleres que o seguían, para lle preguntar:
—¿Quen é o máis
importante no reino dos ceos?
El chamou por
unha criatura, púxoa no medio deles e dixo:
—Asegúrovolo: se
non cambiades e non vos facedes coma unhas criaturas, non entraredes no reino
dos ceos. Quen se faga pequena coma esta criatura, será a máis importante no
reino dos ceos. E quen acolla a unha criatura coma esta no meu nome, acólleme a
min.
Coidadiño con
desprezar a unha destas criaturas! Asegúrovos que os seus anxos no ceo están
sempre contemplando o rostro do meu Pai celestial.
A ver, ¿qué vos
parece? Se unha persoa ten cen ovellas e perde unha, ¿non deixará as outras
noventa e nove no monte, para ir buscar a descarreirada? E, se a atopa,
asegúrovos que se alegrará máis con ela do que coas noventa e nove que non se
perderan. Do mesmo xeito a vontade do voso Pai celestial é que non se perda
ningunha destas criaturas.
Meditación
Falando dos
fundamentos dunha comunidade cristiá, Xesús proponnos cousas moi simples e
fondas, aínda que igual nos poidan parecer cuestións menores, cousas de nenos e
nenas. É si, son cousas de nenos e nenas, de criaturas, pero para Xesús aí
xógase o máis importante do reino dos ceos, o máis importante do que Xesús veu
anunciar e realizar, o máis importante dunha comunidade cristiá.
Ese era o gran
soño de Xesús: facernos todos e todas coma unhas criaturas: non cridas,
confiadas, sabedoras que estamos envolt@s en fraxilidade, que só en por nós non
somos nada, que nos debemos á familia, á comunidade, e a quen é sostén da
comunidade familiar, o Pai materno que mira por nós. E aprender de Deus
maternal a coidar as criaturas, sexa cal sexa a razón pola que se sintan
criaturas envoltas en fraxilidade; quen as desprece despreza ao mesmo Deus que
sempre as ten de ollo. Coidar as criaturas débiles, descarreiradas, de dentro ou
de fóra da comunidade, facer dese coidado a gran tarefa, a gran festa da
comunidade, ese é o gran reto.
Oración
Xesús,
veño á túa
escola
porque sei que
es un mestre que aprendes moi ben,
gratis e con
gusto.
Apréndeme, logo,
a cambiar e
facerme coma unha criatura.
Apréndeme
a acoller a
calquera criatura,
a calquera
persoa envolta en fraxilidade,
sabendo que,
acolléndoa a ela, acollo ao mesmo Deus.
Apréndeme
a coidar as túas
criaturas.
Apréndeme
a respectalas e
veneralas con devoción infinita.
Apréndeme
a buscalas
dentro e fóra da comunidade,
sen aforrar nin
tempos nin esforzos nin intelixencia.
Apréndeme
a facer festa ao
redor das túas criaturas,
a facer
comunidade poñéndoas sempre no centro de todo.
Acción
Ás veces
debatemos sobre como está ou non está a nosa comunidade parroquial. Cando o
facemos, ¿parámonos a ver que lugar ocupa a xente máis débil, máis marxinada,
máis “perdida” da comunidade? ¿Colocamos
a esa xente no centro do noso corazón, das nosas actividades, da nosa práctica
relixiosa?
14 de
agosto: mércores da 19 semana do Tempo Ordinario
Evanxeo: Mt 18, 15-20
Nunha ocasión
díxolles Xesús aos seus discípulos:
—Se teu irmán
peca contra ti,vai e repréndeo; pero ti só con el. Se te escoita, conquistaches
o teu irmán. Se non te escoita, leva contigo un ou dous, para que por medio de
dúas ou tres testemuñas quede resolto o asunto. Se non vos fai caso, dillo á
comunidade; e se tampouco lle fai caso á comunidade, sexa para ti coma un pagán
ou un recadador de impostos. Asegúrovos que o que atedes na terra será atado no
ceo, e o que desatedes na terra será desatado no ceo.
Meditación
Na vida, dentro
e fóra da comunidade cristiá, atopámonos con persoas (entre as que nós tamén
nos contamos) que fan cousas mal feitas, danándose a si mesmas e danando tamén
a persoas que están ao seu redor. Temos o costume de reaccionar ante iso
queixándonos, murmurando por detrás, criticando; pero poucas veces temos a
ousadía cristiá de achegarnos a esa persoa e con toda mansedume dicirlle o que nos
chocan e por que nos chocan algúns dos seus comportamentos. É dicir, poucas
veces cumprimos co deber mutuo da corrección. Quizais porque nós mesmos, cando
alguén nos corrixe, reaccionamos de malas maneiras. Se faltar, pecar é máis ou
menos humano, tamén debería selo corrixir e aceptar a corrección. Para que isto
funcione é imprescindible quererlle moito ás persoas concretas ás que queremos
corrixir, e sentirnos moi queridos por quen nos corrixa.
Oración
Grazas, meu
Deus,
pola comunidade
familiar,
pola comunidade
cristiá da que formo parte.
Grazas pola
xente que, porque me quere,
me corrixe
e me permite
medrar como persoa de ben.
Grazas
polas veces que
me move o amor
para dicirlle a
alguén
palabras de
corrección e alento.
Grazas por forma
parte dunha comunidade viva,
onde todos,
todas, nos facemos cargo de todos,
con ganas de
gañarnos mutuamente para o ben.
Grazas.
Acción
Seguro que
estamos ante o caso de persoas ás que nos gustaría poderlle dicir algo, para
corrixir, para alentar. Podemos buscar a
maneira de facelo con moita humildade e mansedume, con moito agarimo. E así
facilitar que outras persoas tamén nos poida corrixir a nós.
15 de
agosto: Solemnidade da Asunción de Santa María
Evanxeo: Lc 1, 39-56
Naqueles mesmos
días saíu María con moita présa camiño da montaña a unha vila de Xudea. Entrou
na casa de Zacarías e saudou a Sabela. E, en oíndo Sabela o saúdo de María, o
neno brincoulle no ventre. Entón, chea do Espírito Santo, exclamou Sabela a
grandes voces:
—Bendita ti
entre as mulleres e bendito o froito do teu
ventre. ¿Quen son eu para que me visite a nai do meu Señor? Pois, ao que
chegou o teu saúdo aos meus oídos, a criatura brincou de alegría no meu ventre.
Ditosa ti, que criches que se cumpriría canto che anunciaron de parte do Señor!
Entón María
exclamou:
—A miña alma
proclama a grandeza do Señor, e o meu espírito alégrase en Deus, o meu
Salvador, porque reparou na súa humilde escraviña. Velaí, dende agora todas as
xeracións me van felicitar. O Poderoso fixo en min marabillas! O seu nome é
santo, a súa misericordia chega xeración tras xeración a toda a xente que o
respecta.
Manifesta o
poder do seu brazo desbaratando os plans dos soberbios. Derruba do seu trono os
poderosos e fai subir a xente humilde; enche de bens os famentos e despide
baleiros os ricos.
Ampara a Israel,
o seu servidor, lembrándose da súa misericordia, conforme prometera a nosos
pais, en favor de Abraham e da súa descendencia para sempre.
María permaneceu
con ela tres meses e logo volveu para a súa casa.
Meditación
Hoxe celebramos
a asunción, o empoderamento dunha muller, dunha muller de aldea, dunha muller
humilde, que non pertencía para nada ao mundo do poder e que mesmo era vítima
dese mundo. A grandeza de María é a grandeza de quen na súa pouca cousa se fía
absolutamente de Deus e deixa que a súa vida sexa unha vida totalmente plena de
Deus, dos regalos de Deus, das grazas de Deus. E de María naceron marabillas, a
primeira delas a marabilla do seu fillo Xesús, que tanto, tanto lle
agradecemos.
Aparece María visitando
a súa parente Sabela e compartindo con Sabela a súa experiencia de persoa
crente e dada a Deus. As dúas mulleres enténdense á perfección, porque as dúas
andaban na mesma onda do Espírito. E
xorde a ledicia, a felicitación, o canto. E descobren e honran a Deus que
repara no humilde, que se sitúa na vida, na historia, do lado da xente pequena,
que aborrece os poderes que esmagan a xente, e que aposta por facer digna e
gloriosa a vida das persoas e dos pobos ignorados. Deus lembrándose sempre da súa
misericordia! Deus cun corazón sen medida, que acolle a israelitas e non
israelitas nunha mundial aperta fraterna!
María é o signo
e mostra de toda esta marabilla. María, con Sabela, invítannos a entrar neste
soño, a vivilo e a gozalo.
Oración
Bendicímoste,
María,
por seres muller
de aldea,
entre dores e
pobrezas!
Bendicímoste,
María,
muller a Deus
sempre aberta,
na túa graza e
fraqueza!
Bendicímoste,
María,
por acolleres o
Espírito,
autor da túas
belezas!
Bendicímoste,
María,
por concibir e criar
o fillo por
excelencia!
Bendicímoste,
María,
pola cantiga de
gloria
a Deus na xente
pequena!
Bendicímoste,
María,
pola caricia de
Deus
honrando a túa
beleza!
Bendicímoste,
María,
Santa María do
pobo,
orgullo da nosa
Terra.
Bendicímoste, María,
por compartires
connosco
tanta graza e
tanta festa!
Acción
Seguro que
teremos oportunidade de participar hoxe dalgunha festa popular na honra de
Santa María. Fagámolo co espírito de María: agradecendo e compartindo a graza
que levamos dentro, participando nos gozos humildes, alentándonos a situarnos
na vida do lado do pequeno, como Deus mesmo fai.
16 de
agosto: venres da 19ª semana do Tempo Ordinario
Evanxeo: Mt 19, 3-12
Unha vez
achegáronse a Xesús uns fariseos e preguntáronlle para poñelo a proba:
—¿Estalle
permitido a un home repudiar a muller por un motivo calquera?
El respondeu:
—¿Seica non
sabedes que o Creador dende o principio fixo o ser humano home e muller, e
dixo: “Por iso deixará o home a seu pai e máis a súa nai, unirase á súa muller
e serán os dous unha soa carne?” De xeito que xa non son dous, senón unha soa
carne. Polo tanto o que Deus xuntou que non o separe a xente.
Preguntáronlle:
--¿E
logo como é que Moisés mandou entregar o certificado de divorcio e repudiar a
muller?
Xesús respondeu:
—Debido á dureza
do voso corazón permitiuvos Moisés repudiar as vosas mulleres; pero ao
principio non era así. Asegúrovos que quen repudia a súa muller (agás no caso
de que estean malvivindo) e casa con outra, comete adulterio.
Entón dixéronlle
os discípulos:
--Pois,
se a situación do home respecto á muller é esa, casar non nos fai avío ningún.
El
contestoulles:
—Non todo o
mundo entende isto, senón aquelas persoas ás que se lles concedeu. Hai homes
castrados que naceron así do ventre da súa nai; hainos, porque os fixeron os
homes; e hainos, porque eles mesmos se fixeron tales polo reino dos ceos. Quen
poida entender, que entenda.
Meditación
A pregunta que
se lle fai a Xesús verte machismo por todos os lados. Trátase de se o home
podería repudiar a muller por calquera motivo, que podía ser mesmo por non
cociñar ben, por roncar de noite etc. Cando Xesús afirma a igualdade radical
entre o home e a muller, e que a unión de ambos se configura en seren os dous
unha soa carne indivisible, daquela os mesmos discípulos non dubidan en afirmar
que, sendo así as cousas, casar non é choio ningún, dado que un non se pode
relacionar coa propia muller desde o dominio interesado. Xesús está defendendo
abertamente os dereitos da muller ante as pretensións totalitarias do home
respecto dela.
Niso temos
avanzado, pero non o necesario, como o demostran tantos casos desgraciados que
imos coñecendo. A nós hoxe cústanos moito establecer unións firmes, de por
vida; consentimos tanto coa propia fraxilidade, que se nos fai difícil manter
unións estables, co conseguinte sufrimento para a propia parella e para a
crianza habida. Deus non é indiferente á nosa fraqueza, pero ¿é para nós bo
vivir sempre baixo a escusa da nosa fraqueza?
O celibato pode
ter moitas caras e cores. Xesús foi un
célibe contra corrente, para vincularse fondamente a Deus e ao soño dunha
humanidade reconciliada. Moitos e moitas teñen seguido os seus pasos. Fermosas
as súas vidas, fermosas tamén as de quen casa e ensaia os soños de Xesús na
convivencia familiar diaria!
Oración
Bendita a
bendita sexualidade!
Bendito quen nos
creou como seres sexuados!
Bendito o pracer
do sexo!
Bendita a
fecundidade do sexo!
Benditos os home
e mulleres que o viven!
Bendito o sexo
consentido, respectuoso, amoroso!
Bendito o sexo
non absolutista, integrado!
Bendito o sexo
humilde, que non se cre rei e señor!
Bendito o sexo
fráxil, mendicante!
Bendito o sexo
que leva a unións consistentes!
Bendito o sexo
recollido, reconducido en liberdade!
Bendito o sexo
das persoas célibes, á espera de plenitudes propias e alleas.
Bendito Deus,
presente en nós
cando facemos o
amor e cando del libremente nos privamos!
Acción
¿Que trato
estamos tendo coas mulleres coas que convivimos, coas mulleres que, por calquera
razón, van cruzando na nosa vida? ¿Temos comportamentos machistas con elas da
forma que sexa? ¿Toleramos eses comportamentos, se somos mulleres? Seguro que
homes e mulleres poderemos mellorar neste campo?
17 de
agosto: sábado do 19ª semana do Tempo Ordinario
Evanxeo: Mt 19, 13-15
Nunha ocasión
leváronlle a Xesús unhas criaturas para que lles impuxese as mans e rezase por
elas. Pero os discípulos rifábanlles. Mais Xesús díxolles:
—Deixade que as
criaturas se acheguen a min, non llelo privedes, porque delas é o reino dos
ceos.
E despois de
lles impoñer as mans, marchou de alí.
Meditación
O xesto de Xesús
chamaba moito a atención, porque daquela as criaturas non eran nada
consideradas, non contaban. Xesús repara niso, e opta, coma sempre, por valorar
o que non é valorado, por poñer no centro o que a demais xente nos empeñamos en
deixar de lado. Esa era e é a lei básica do seu proxecto de convivencia humana
no nome de Deus: da xente cativa, con calquera clase de cativeza, é o reino dos
ceos.
Hoxe, entre nós,
temos nenos e nenas normalmente supermimadas, superabastecidas de todo tipo de
trangalladas, o cal non quere dicir que por iso estean sempre ben queridas e
atendidas na súa formación como persoas. E polo mundo adiante, en cambio, hai
millóns de nenas e nenos sufrindo todo tipo de carencias, sometidos a todo tipo
de explotación (sexo, guerras, órganos, migracións,…). Poñer as criaturas no centro segue sendo hoxe
unha elemental e esixente tarefa, que vai máis aló dunha caricia ou dun chucho
obrigado.
Oración
Impoñerlles as
mans:
acariñar as
criaturas.
Impoñerlles as
mans:
respectalas na
súa identidade e diferenza.
Impoñerlles as
mans:
protexelas na
súa inocencia.
Impoñerlles as
mans:
coidar o seu
corpo e o seu espírito.
Impoñerlles as
mans:
implicándonos no
seu presente, no seu futuro.
Impoñerlles as
mans:
transmitirlles o
mellor que levamos dentro.
Impoñerlles as
mans:
abríndoas ao
comunitario.
Impoñerlles as
mans:
lembrando nelas
as nosas fraxilidades.
Impoñerlles as
mans:
compartindo con
elas a grande aperta de Deus..
Acción
¿Como nos
estamos relacionando cos nenos e nenas da nosa familia, da nosa comunidade?
¿Que facemos pensando neses millóns de nenas e nenos que viven en situacións
tan inhumanas? Como persoas e como comunidade cristiá igual podiamos mellorar a
nosa maneira de interesarnos por eles e de tratalos.
Na memoria de
Alexandre Bóveda
Alexandre Bóveda Iglesias (1903-1936) foi un egrexio
político galego pertencente ao Partido Galeguista. Foi tamén un crente convencido.
Cando o levantamento militar do 1936, prendérono os militares, xulgárono de
forma sumaria e condenárono a morte; nunca fixera mal ningún a ninguén;
simplemente amaba e servía a Galicia con paixón e moita intelixencia, como
parte da súa responsabilidade cívica e relixiosa. Preparouse para a morte moi
devotamente. Foi fusilado no monte da Cadeira (Poio), ás aforas de Pontevedra.
Foi un verdadeiro mártir, exemplar na vida, exemplar na morte, ao que
incomprensiblemente desde a institución eclesial nunca se lle prestou atención
ningunha.
Na Caeira caeron
os teus osos,
a túa carne
nova, vizosa,
envolta en
sangue de fraticidio.
Pero non caíches
ti.
Na Caeira caeron
todas as rabias
contra a túa
vida inocente,
luminosa,
interpelante.
Pero non caíches
ti.
Na Caeira caeron
os ruxidos das balas
intentando calar
as túas verbas acesas,
os teus soños
solidarios por Galicia.
Pero non caíches
ti.
Na Caeira caeron
os cómplices silencios clericais
negándoche a
comuñón substancial
que no Corpo de
Cristo antes che ofreceran.
Pero non caíches
ti.
Na Caeira caeron
os teus 36 anos
exemplares na
vida, exemplares na morte,
no teu corpo
pequeno e maxestoso, sublime,
na túa alma
nobre e soñadora, popular, galega.
Pero non caíches
ti.
Eternamente ti,
irmán queridiño,
amiguiño da
alma,
eternamente ti.
Ningún comentario:
Publicar un comentario
Reservámonos o dereito de determinar que comentarios non deben ser publicados co obxectivo de manter un diálogo respetuoso, enriquecedor e fluido.