8 de
marzo: segundo domingo de Coresma
Evanxeo: Mt 17, 1-9
Nunha ocasión
colleu Xesús a Pedro, a Santiago e a Xoán seu irmán e subiu con eles sos a un
monte alto. Alí transfigurouse diante deles; o seu rostro resplandecía coma o
sol e os seus vestidos viraron brancos coma a luz. Nisto apareceron Moisés e
máis Elías falando con el. Pedro colleu a palabra e díxolle a Xesús:
—Señor, que ben
estamos aquí! Se queres, farei aquí tres tendas, unha para ti, outra para
Moisés e outra para Elías.
E aínda estaba
falando cando apareceu unha nube luminosa que os cubriu, e unha voz saíndo da
nube dixo:
—Este é o meu
fillo benquerido, o meu predilecto: escoitádeo.
Ao escoitaren
isto, os discípulos caeron debruzados, cheos de temor. Xesús, achegándose,
tocounos e díxolles:
—Erguédevos, non
teñades medo!
E levantando os
ollos, non viron a ninguén fóra de Xesús.
Cando baixaban
do monte, Xesús encargoulles:
—Non lle faledes
desta visión a ninguén ata que o fillo do Home resucite de entre os mortos.
Meditación
O relato fálanos
tamén dun Xesús espléndido, cheo de luz
e transparencia, acompañado por dous grandes líderes espirituais do pobo de
Israel, Moisés e Elías; o primeiro, Moisés, encabezara un movemento de rebeldía
e de liberdade co pobo de Deus explotado por un poder faraónico abusivo; Xesús
afondou nesa mesma rebeldía e liberdade;
o segundo, Elías, foi o defensor dunha práctica relixiosa confiada en Deus, purificada
de trampas e enganos, cousa que tamén Xesús levou ata o extremo. O relato,
construído dunha forma simbólica --que non sexa histórica non quere dicir que
non nos estea dicindo cousas moi certas sobre Xesús e o que Xesús significa
para a nosa vida cristiá--, dinos que Pedro atopábase tan a gusto, que quería
montar alí unhas tendas para Xesús, Moisés e Elías, con tal de seguir gozando
de todo o que estaba vendo. Pero faltaba o máis importante: caer na conta a
fondo de que Xesús era o fillo benquerido de Deus, en quen Deus se compracía,
ao que había que escoitar. Non se trata, como pretendía Pedro, de quedar alí ao
quente, mentres a vida dos fillos e fillas de Deus anda sabe Deus como. E os
apóstolos entenden: hai que escoitar a este Xesús, hai que seguilo, hai que
imitalo, hai que acompañalo, hai que vivir nos nosos días como nos seus viviu
Xesús. Como vivimos nós a nosa relixiosidade: cara a dentro, moi
tranquiliños/as cos nosos rezos e celebracións, cos nosos grupos e debates, ou
cara a fóra, saíndo cara a onde a vida se xoga, se aprecia ou se despreza, como
tamén nos di con tanta frecuencia o Papa Francisco?
Xesús quérelles
quitar o medo do corpo. Deus non é para meter medos. O camiño de Xesús tampouco
non é para poñer medos. Non é unha broma o que el nos propón; supón esforzo,
valentía, loita, sufrimento ás veces, morte algunha vez, como lle pasou a
Xesús, pero o camiño de Xesús é un camiño de satisfaccións, de contentos fondos
que chegan para cubrir con paz e gloria esas horas tensas, que son inevitables
cando unha persoa intenta ser limpamente filla ou fillo de Deus. Non viron máis
que a Xesús, e vían abondo. Víano no camiño valente que emprendía e vírono no
remate feliz que xa se adiviñaba. Baixaron do monte, saíron desa experiencia
relixiosa profunda que tiveran, e entenderon que era hora de darlle cara á vida
coma seguidores de Xesús. Levaban as pilas ben cargadas para todo o que tiñan
que afrontar.
A celebración da
Eucaristía é unha experiencia deste Cristo loitador, morto por amor e por odio,
e tamén dese Cristo glorioso, triunfador, que pode cargar neste día de hoxe as
nosas pilas para a vida cristiá nos tempos de hoxe. Cres que pode ser así para
ti, para a túa comunidade?
Oración
Quero ir
contigo, Xesús, seguirte preto,
con Pedro,
Santiago e Xoán, os teus amigos,
subir convosco ao
monte alto,
convosco gustar
o gozo de Deus na vida, na xente.
Verte, Xesús,
entrar na túa vida,
descubrir a luz
radiante do teu rostro,
a brancura
abraiante de quen serve e ama,
porque se sabe por Deus fondamente amado.
Compartir nomes
e historias
de xente que foi
e é vida para o pobo,
quentar o
corazón co seu recordo,
saberse herdeiro
de tanto don e gloria.
Contemplar,
gustar, saborear,
abrir a tenda,
facer lume e fogar,
sabéndose no
ollo desa fonte
que mana e corre
ata a vida plena.
Oír a voz do
Pai, constante, certa,
chamándonos á
escoita, ao seguimento
do Fillo ben
amado, o se retrato
máis limpo e
fiel: consolo, luz alento.
E logo deixar de
lado as covardías,
cargado o
corazón, perder os medos,
baixar do monte,
saír á rúa,
buscar, amar,
servir a toda hora
os rostros máis
rotos, desprezados,
nos que a túa
luz, Xesús, oculta brilla
chamándonos ao
encontro solidario,
ao amor que non
sabe de lindeiros,
aínda que a cruz
se asome no horizonte:
o amor pode coa
dor,
o amor na dor se
ensancha e multiplica.
Acción
A coresma é un
bo tempo para xuntarnos en grupo unha mañá, unha tarde, un día enteiro, para
estar entre nós con Deus, con Xesús, co seu proxecto de vida, co seu evanxeo.
9 de
marzo: luns da 2ª semana de Coresma
Evanxeo: Lc 6, 36-38
Díxolles Xesús
aos seus discípulos:
—Sede compasivos
como o voso Pai é compasivo. Non xulguedes e non seredes xulgados; non
condenedes e non seredes condenados; perdoade e seredes perdoados. Dade e
darásevos a vós; verteranvos unha boa medida, acugulada, rebordante, apertada;
pois coa medida que midades hanvos medir a vós.
Meditación
A Coresma é un
tempo que nos pode valer, entre outras cousas, para recompoñer as nosas
relacións interpersoais, nas que tantas veces nos xogamos a nosa paz, o noso
benestar, a nosa ledicia de cada día; novas relacións persoais que inevitablemente
modificarán tamén o funcionamento social. Con este fin, ben paga a pena que
neste tempo coresmal reparemos nesas catro propostas de Xesús, simples e fondas
--como todo o de Xesús--, que tanta aplicación teñen na nosa vida cotiá: non
xulgar as persoas, sabendo que detrás de cada persoa --de cada un de nós
tamén-- hai un mundo de circunstancias que ignoramos; non condenar, porque o
oficio de alguén que se considera irmán ou irmá nunca é pechar portas e
oportunidades; perdoar, que supón crer no cambio das persoas, que supón unha
vontade de lles botar unha man para axudar a ese cambio; e dar, dar sempre,
vencendo esa manía egoísta que todos levamos dentro de nós, que tende
teimosamente a querer recibir, amorear: bens materiais, recoñecementos, afectos,
servizos etc. É aplicar simplemente aquilo que tanto nos gusta e valoramos:
tratar como nos gustaría ser tratados.
Oración
Gustaríame ser,
Xesús, un pouquiño coma ti:
no canto de
xulgar, comprender, acompañar;
no canto de
condenar, perdoar, alentar cambios,
no canto de
recibir ata encherme, dar ata baleirarme,
con abundancia,
sen medida, ata o extremo.
Como Deus me
trata, Xesús,
(sempre
comprendendo, acompañando, perdoando, alentando...),
así me gustaría
tratar eu tamén a quen a min se achegue.
Que saiba ser
fiel ao teu Espírito, Xesús,
que en min clama
por esta forma de ser.
Acción
Tendo en conta o
que Xesús nos di no Evanxeo de hoxe, podemos revisar como nos desenvolvemos coa
xente que conviven connosco, coa xente que tratamos na vida. Seguro que todas, todos, atoparemos moito no
que cambiar. Non se fai unha sociedade nova sen cambio persoal, sen cambios nas
relacións entre as persoas.
10 de
marzo: martes da 2ª semana de Coresma
Evanxeo: Mt 23, 1-12
Unha vez Xesús
dirixiuse aos discípulos e máis á xente dicindo:
—Na cátedra de
Moisés sentaron os letrados e máis os fariseos. Facede, logo, e cumprido canto
vos digan, pero non imitedes a súa conduta, porque falan pero non cumpren. Atan
fardos pesados e cánganos ao lombo dos outros, pero eles nin un dedo poñen para
os mover. Todo o que fan é para que os vexan: visten aparatosamente, agrandan
as filacterias e anchean as franxas dos seus mantos; buscan os primeiros postos
nos banquetes e os primeiros asentos nas sinagogas, que lles fagan reverencias
polas rúas e que os chamen mestres.
Pero vós non vos
deixedes chamar mestre, pois un só é o voso mestre, e todos vós sodes irmáns. E
a ninguén chamedes pai na terra, porque un só é o voso Pai, o do ceo. Nin
tampouco vos deixedes chamar dirixentes, porque un só é o voso dirixente,
Cristo. O máis importante entre vós debe ser o voso servidor. Porque quen se
enaltece será rebaixado, e quen se rebaixa será enaltecido.
Meditación
Se nós lemos
hoxe este Evanxeo non é para que aprendamos como de bos ou de malos eran
aqueles letrados e fariseos criticados por Xesús. Lémolo pensando en nós, como
palabras dirixidas a nós. Canto de aparencia baleira hai nas nosas vidas? Canto
de ir dando o bombo por aí, no falar, no vestir, no chufarse, no aparentar,
tentando simular pobrezas, miserias, limitacións de todo tipo que ben
coñecemos. Non nos iría mellor se andásemos con máis verdade, deixando ver o
que somos con humildade? Este mundo noso, do que formamos parte, está moi cheo
destas aparencias enganosas que a nada levan.
Tamén podemos
ler este evanxeo pensando en como son e funcionan as nosas parroquias, as nosas
comunidades cristiás. Escoitando as palabras de Xesús é difícil non pensar que
moitos dos nosos dirixentes relixiosos, e nós con eles, caemos nas trampas que
o noso Señor tanto criticaba. Está ben asentada a nosa comunidade cristiá, a
nosa parroquia, no convencemento de que todas, todos, somos irmáns e irmás, e
que iso é o máis fermoso que temos? Estamos todos, todas á escoita agradecida
do noso único mestre, que é Cristo? Vivimos todos, incluído por suposto o
clero, sabendo nos debemos unicamente ao noso Pai, pois só el é a nosa fonte de
vida, quen lle dá sentido e forza ás nosas vidas? Moitos temos que cambiar
tamén nas nosas comunidades cristiás, tan feridas tamén polas aparencias deste
mundo.
Oración
Xesús,
irmán Xesús,
como a ti che
gustaría ser chamado sempre,
ti amósasnos a
grandeza e fermosura
de ser irmáns,
irmás entre nós.
Xesús,
o humildísimo
Xesús,
ti amósasnos a
grande revolución da humildade,
que acaba coa
vaidade deste mundo,
tan asentada nos
nosos corazóns,
nas nosas vidas,
na nosa
sociedade,
nas nosas mesmas
comunidades cristiás.
Xesús,
irmán maior
Xesús,
mestre Xesús,
deixarémonos
aprender por ti?
Acción
Podemos mirar un
chisco como nos amosamos nas nosas relacións sociais. Simulamos, aparentamos,
andamos buscando chufas, loanzas, vaidades, mentíndonos a nós mesmos? Podemos
mirar un chisco para a nosa comunidade cristiá. Deixamos que haxa curas ou
outras persoas que o fagan todo, que o manden todo, que o adoutrinen todo como
se fosen Xesús, como se fosen deuses?
11 de
marzo: mércores da 2ª semana de Coresma
Evanxeo: Mt 20, 17-28
Unha vez,
segundo ían subindo a Xerusalén, chamou Xesús a un lado aos doce polo camiño e
díxolles:
—Vede que
subimos a Xerusalén e o Fillo do Home vai ser entregado aos sumos sacerdotes e
máis aos letrados; condenarano a morte e entregarano aos pagáns para que fagan
riso del, o azouten e o crucifiquen, pero ao terceiro día resucitará.
Entón achegóuselle
a nai dos fillos do Zebedeo cos seus fillos prostrándose para pedirlle algo. El
preguntoulles:
—Que queres?
Respondeulle:
—Manda que estes
dous fillos meus senten un á túa dereita e outra á túa esquerda no teu Reino.
Respondeulle
Xesús:
—Non sabedes o
que pedides. Poderedes beber o cáliz que eu teño que beber?
Respondéronlle:
—Podemos.
Xesús replicou:
—O meu cáliz
beberédelo; pero o sentar á miña dereita ou á miña esquerda, iso non depende de
min concedelo, é para quen o meu Pai o ten preparado.
Ao escoitaren
isto, os outros dez, anoxáronse todos cos dous irmáns. Entón Xesús chamou por
eles e díxolles:
—Xa sabedes que
os xefes dos pobos tiranízanos e os poderosos asobállanos. Pero entre vós non
pode ser así, nin moito menos. Quen queira ser importante, que sirva aos
demais, e quen queira ser o primeiro, que sexa o máis servidor; porque o Fillo
do Home non veu a que o sirvan, senón a servir e a entregar a súa vida en
rescate por todos.
Meditación
Día a día,
evanxeo a evanxeo, Xesús vainos ofertando campos e perspectivas aos que aplicar
a nosa vontade de cambio. Que torpes eran aqueles discípulos, seguidores de
Xesús! Xesús fálalles de como por ser unha persoa totalmente dedicada a Deus,
totalmente dedicada á xente máis desamparada, ía encontrar incomprensión,
persecución e morte, e os discípulos pensan en postos de honra. Xesús fálalles
de baleirarse de si mesmo, baleirarse de toda clase de poder, e os discípulos
soñan con medrar en poder. Dúas maneiras de entender a vida totalmente distintas.
Igual nos
estraña que os discípulos, despois de pasar uns dous anos con Xesús, non desen
comprendido o seu proxecto de vida persoal e comunitaria, a súa maneira de
entender a vida e de se desenvolver nela. Pero, se o pensamos ben, non nos
parecemos tamén nós aos discípulos? E iso que levamos, como Igrexa, non dous
anos, senón dous séculos lendo os evanxeos, meditando neles.
Se Xesús veu
para servir, non para ser servido, as persoas, as comunidades cristiás que
queremos ser discípulos e discípulas súas sería ben que fósemos aprendendo algo
polo menos iso de servir e non ser servidas, iso de ir dando algo da vida para
que o pobo medre. E se alguén entre nós quere chulearse de ser o primeiro, xa
sabe o consello de Xesús: fágase o máis grande servidor dos demais.
Oración
Que ao teu lado,
Xesús,
aprenda o gozo
maior
de servir antes
ca ser servido,
de ansiar os
últimos postos antes que os primeiros,
de dar algo do
meu para que a comunidade medre,
pois tamén a
comunidade me obsequia
con innumerables
achegas,
sen as que eu
non sería nada na vida.
Que ao teu lado,
Xesús,
aprenda ese
xeito teu de vivir contracorrente,
e faga del o
motor da miña vida.
Que ao teu lado,
Xesús,
saiba vivir con
asento e mesmo alegría
os momentos
dolorosos e conflitivos
que me
sobreveñan por ser algo coma ti.
Acción
Podemos mirar en
que cousas estamos sendo xente servidora como Xesús, e agradecer esa cousa boa
que forma parte da nosa vida. Podemos pensar tamén en como dar algún paso máis
cara abaixo na vida, cara aos lugares de máis servizo.
12 de
marzo: xoves da 2ª semana de Coresma
Evanxeo: Lc 16, 19-31
Unha vez dixo
Xesús:
—Había un
home rico que vestía roupa de púrpura e
liño fino, e que celebraba todos os días
espléndidos banquetes. Ao pé da súa porta xacía un pobre, chamado Lázaro, todo
cuberto de chagas, que estaba desexando matar a fame co que caía da mesa do
rico; e incluso os cans se achegaban a lle lamber as chagas.
Resulta que
morreu o pobre e levárono os anxos ao seo de Abraham. Morreu tamén o rico e
enterrárono. Estando no lugar dos mortos, no medio dos tormentos, ergueu os
ollos e viu a Abraham e máis a Lázaro no seu seo. Entón suplicoulle dicindo:
"Ai, pai Abraham, ten pena de min; mándame a Lázaro para que molle o seu
dedo na auga e refresque a miña lingua, porque me atormenta o lume." Pero
Abraham contestoulle: "Fillo, recorda que ti recibiches bens na túa vida,
mentres Lázaro recibiu males; agora el recibe consolo e ti tormento. Ademais,
entre nós e vós hai un grandísimo abismo, de xeito que desde aquí non se pode
pasar onda vós, nin desde aí se pode vir onda nós". Entón el insistiu:
"Suplícoche, pai Abraham, que o mandes á casa do meu pai, onde teño cinco
irmáns, para que lles fale claramente e non veñan dar a este lugar de
tormentos". Pero Abraham respondeulle: "Xa teñen a Moisés e os
profetas, que lles fagan caso a eles".
El volveu
insistir: "Pero non llelo van facer, pai Abraham, non; se un morto, vai
onda eles, seguro que se converterán". Pero Abraham replicoulle: "Se
a Moisés e máis aos profetas non lles fan caso, tampouco llo farán nin a un
morto resucitado."
Meditación
Este conto ou
parábola de Xesús ten un realismo impresionante. Nela con facilidade nos
podemos ver retratados a maioría de todos e todas nós. ¿Quen nos representará
mellor a nós, o pobre Lázaro ou o ricachón sen nome que pasaba do pobre, aínda
que diante dos seus ollos o tiña cada mañá cando saía da súa casa?
Nos tempos de
hoxe segue habendo diferenzas inxustas, aínda que os mecanismos cos que se
desenvolven entre nós sexan diferentes. Nos tempos de hoxe tamén hai países e
persoas moi empobrecidas, moi marxinais, que non teñen pan que levar á boca,
casa onde gardarse, traballos cos que gañar a vida, menciñas para curarse,
escolas onde formarse, cariños cos que medrar agarimados. Son xentes e países
que claman xustiza. En España mesmo disque estamos saíndo da crise, pero as
diferenzas entre as persoas e familias van moito a máis. Que facemos nós?
Quedámonos de brazos cruzados? Que estamos dispostos a facer para que todo o
mundo poida vivir dignamente co necesario? A que estamos dispostos a renunciar
para que isto poida pasar?
Xesús conta esta
parábola non para meternos medo sobre o máis alá, senón para urxirnos a facer
do máis acá, deste mundo, unha terra de irmáns e irmás, e non de xente
insolidaria e aproveitada. Vivir ignorando a miseria da xente é algo
tremendamente inhumano que acaba desfacendo tamén a vida de quen así vive.
Oración
Oxalá a xente
empobrecida me quite o sono, e algúns cartos.
Oxalá a
diferenza entre o Norte rico e o Sur pobre me revolva as entrañas.
Oxalá os nenos e
nenas mal nutridas me inciten á compaixón.
Oxalá quen vive
en soidades e orfandades me atope como amiga e compañeira.
Oxalá que
calquera inxustiza se volva en min un clamor pola xustiza.
No teu nome,
Xesús.
No nome de Deus.
No nome da xente
pobre de Deus.
Acción
Persoal ou
comunitariamente podemos buscarlle remedio a algunha pobreza que se estea dando
ao redor noso. Seguro que desde aí se nos abrirán os ollos para ver mellor as
grandes inxustizas que nos rodean e arrimaremos máis o lombo para ilas
reducindo.
13 de
marzo: venres da 2ª semana de Coresma
Evanxeo: Mt 21, 33-43.45-46
Díxolles Xesús
aos Sumos Sacerdotes e aos anciáns do pobo:
— Escoitade esta
parábola:
Dunha vez había
un propietario que plantou unha viña, rodeouna dunha sebe, cavou nela un lagar
e construíu un caseto para o garda. Logo arrendóullela a uns viñateiros e
marchou para lonxe.
Cando chegou o
tempo da vendima, mandou os seus criados onda os viñateiros para cobrar as rendas.
Pero os viñateiros agardáronos e a un zorregáronlle, a outro matárono e a
outros apedrárono. De novo mandou outros criados en maior número, pero
tratáronos do mesmo xeito.
Por último,
mandoulles o seu propio fillo, dicindo para si: “Ao meu fillo hano respectar.”
Pero os viñateiros, ao veren o fillo, comentaron: “Este é o herdeiro, veña,
matémolo e a herdanza será nosa” E agarrárono, botárono fóra da viña e
matárono.
Ben, e cando
veña o señor da viña, que fará cos viñateiros aqueles?
Respondéronlle:
—A eses malvados
faraos morrer de mala morte e arrendaralles a viña a outros viñateiros, que lle
paguen as rendas no seu tempo.
Díxolles entón
Xesús:
—Seica non
lestes nunca na Escritura:
“A pedra que
desbotaron os canteiros
é agora o
esquinal;
esa pedra
colocouna o Señor,
que regalía para
nós”?
Por iso dígovos:
quitarásevos a vós o Reino de Deus e daráselle a un pobo que produza bos
froitos.
Oíndo as súas
parábolas, os Sumos Sacerdotes e máis os fariseos decatáronse de que ían por
eles. Quixérono prender, pero tivéronlle medo á xente, que o tiña por profeta.
Meditación
Os bens da terra
—esa viña plantada polo propietario da parábola—son para que todo o mundo
participemos deles e con eles cubramos as nosas necesidades. Tanto as
necesidades materiais como os espirituais. Pero, onte coma hoxe, hai xente que
pretende facerse dono exclusivo deses bens. A manía de acumular, que estraga a
harmonía da irmandade. A manía de dispoñer todo, nas cousas do corpo, nas
cousas do espírito; manía que mata a
orixinalidade de cada persoa.
Cando Xesús lles
pon isto diante a aqueles que no seu tempo tal facían, en vez de o escoitaren e
modificar os seus comportamentos, aínda se pechan máis na súa actitude e nos
seus feitos, e mesmo pretenden matar a voz que os denunciaba. E aqueles tales,
curiosamente, eran os xefes relixiosos do pobo, que pretendían así facer como
se eles fosen máis ca Deus.
Aínda que é unha
parábola especialmente dirixida ás persoas que teñen autoridade na Igrexa e no
pobo, vale para todo o mundo. A todos nos gusta acaparar, a todos nos gusta
facernos pequenos deuses, pequenos amos e señores, a todos nos doe cando alguén
nos chama a atención, e con frecuencia queremos matar a voz de quen estas
cousas nos pon diante.
Oración
Quero ser
humilde, Xesús,
para aceptar a
crítica,
cando alguén me
poña algo diante.
Para aceptala e
agradecela.
Porque soamente
así,
aproveitándonos
do servizo da corrección
que mutuamente
nos podemos prestar,
soamente así
medraremos como
persoas e como crentes.
Quero ser
humilde, Xesús,
só ti mes podes
axudar a selo a fondo.
Confío en ti.
Acción
Xesús poñíalles
cousas diante aos seus líderes relixiosos. As veces nós queixámonos dos
comportamentos dos nosos curas na súa función de curas. Se temos algunhas
queixas deles, non sería mellor
dicírllelo á cara con vontade de axudalos a eles e ao conxunto da
comunidade? E moito mellor ca andar murmurando por detrás. Miremos a ver.
14 de
marzo: sábado da 2ª semana de Coresma
Evanxeo: Lc 15, 1-3.11-32
Tamén os
recadadores de impostos e os pecadores se achegaban a Xesús para o escoitaren.
Por iso os fariseos e letrados murmuraban:
—Este acolle os
pecadores e come con eles.
Entón Xesús
contoulles esta parábola:
—Un home tiña
dous fillos. O máis novo díxolle ao pai: “Papá, dáme a parte da herdanza que me
corresponde”. El repartiulles os seus bens. Días despois este fillo recibiu
todo xunto e marchou para un país remoto, onde malgastou a súa fortuna vivindo
coma un perdido.
Despois de o
gastar todo, houbo unha grande fame naquela terra e empezou a pasar necesidade. Entón, acudiu a un natural do
país e entrou a servir; e mandouno a unha granxa a coidar porcos. Alí chegou a
ter gana de encher o estómago coas landras que comían os porcos, pero ninguén
llas daba.
Recapacitando,
pensou: “Hai que ver, cantos xornaleiros do meu pai teñen pan a fartar, e eu
morro coa fame! Si, vou volver á casa de meu pai e voulle dicir: “Papá, pequei
contra o ceo e contra ti; xa non son digno de que me trates como un fillo,
trátame como un xornaleiro”.
Levantouse e
volveu onda seu pai. Aínda estaba lonxe cando este albiscouno e saíu emocionado
a recibilo; abrazouno e bicouno agarimosamente. O fillo exclamou: “Papá, pequei
contra o ceo e contra ti, xa non son digno de que me trates coma un fillo.”
Pero o pai
díxolles aos seus criados: “Axiña, sacade a túnica mellor e vestídella;
poñédelle un anel na man e calzado nos pés. Preparade un becerro cebado para
comelo e facer unha gran festa. Porque este fillo meu estaba morte e volve á
vida, estaba perdido e atopámolo.” E empezou a festa.
Pero resulta que
o fillo máis vello estaba na leira e cando viña para a casa oíu a música e máis
o baile. Chamou por un criado e preguntoulle que pasaba. O criado contestoulle:
“Éche que volveu teu irmán e teu pai mandou matar o becerro cebado por
recuperalo san e salvo.” Entón alporizouse moito e non quería entrar.
Pero o pai saíu
e intentouno convencer. El díxolle: “Tantos anos como levo servíndote sen che
faltar nunca en nada, e nunca un cabrito me deches para pasalo ben cos meus
amigos, e agora resulta que vén ese teu fillo, que queimou os teus bens con
mulleres de mala vida, e matas o becerro cebado.”
O pai
contestoulle: “Meu fillo , ti sempre estás comigo e todo o meu é teu, que menos
que celebrar unha festa cheos de alegría, xa que ese teu irmán estaba morte e
volve á vida, estaba perdido e atopámolo?”
Meditación
Pode resultar
ben proveitoso entrar na alma de cada un dos personaxes principais desta
parábola: o pai, o fillo menor e o fillo maior. No pai, que para Xesús
representaría a Deus mesmo, destaca o seu respecto pola liberdade do fillo
menor; destaca tamén nel o amor convertido en ansiedade coa que agardaba a
volta do seu fillo, que lle permite velo ao lonxe deseguida, e a abrazalo e
enchelo de bicos cando o ten cabo si; destaca nel a falta de reproches, e a
festa que organiza, na que non falta detalle ningún, celebrando o proceso libre
dun fillo que volve á casa. Deus é así con todos e todas nós. Así o viviu Xesús
e así nolo transmite. Que Deus tan marabilloso temos!
No fillo menor
destaca a súa busca persoal, a súa capacidade de ruptura co cómodo vivir, as
súas ganas de aventura, aínda que logo desen en cousa negativa para el. Destaca
que soubese recoñecer o seu error, o seu fracaso, aínda que quen o move a iso é
a situación desgraciada na que se atopa; non bota as culpas a ninguén. Destaca
o seu arrepentimento; recoñece non ser digno daquel pai que tan
respectuosamente o tratara. Posiblemente
todos, todas nós nos poidamos sentir identificadas co fillo menor. No pecado,
máis ou menos, seguro. Oxalá que no demais tamén.
No fillo maior
destaca a súa rectitude, o ter estado sempre ao pé do canón, sen se permitir o
máis mínimo abandono. Pero esa rectitude tan firme endurecéralle o corazón, e
non era capaz de comprender o error dos outros. E polo tanto tampouco era capaz
de comprender o corazón do pai, a súa ledicia, a súa festa. Estando tan apegado
a el, sempre, sen embargo non fora quen de meterse no mundo do pai, no seu
amor, na súa ansia polo fillo que faltaba. Cantas veces na vida facemos de
fillo maior, endurecendo o corazón, non admitindo a fraxilidade dos demais,
resolvéndoo todo con condenas, encabuxándonos se a quen fai mal se lle acolle e
se lle dan novas oportunidades!
Oración
Perdón, meu
Deus,
por andar ao
tolo
coa herdanza de
ben que pousaches no meu corazón;
por empregar a
miña liberdade
non para ser
libre,
senón para
escravizarme con mil cousas,
para
empobrecerme de mil maneiras.
Perdón, meu
Deus,
por non ter
sabido nin imaxinado
a inmensidade da
túa ansia por min,
por máis que en
ti está o meu asento desde o meu nacemento.
Perdón, meu
Deus,
porque aínda
así,
cando os demais
permiten que o mal os envolva,
teño olladas
severas,
palabras
despectivas,
aires de
condenación.
Perdón, meu
Deus, perdón,
cando entrarei
no teu corazón!
Acción
Igual non nos
ven mal que neste tempo de Coresma nos paremos a ver en que cousas estamos
estragando a nosa vida e a vida da xente que nos rodea, a xente da parroquia;
con que cousas contribuímos a que nesta nosa sociedade siga habendo tanta
desigualdade, tanto abuso.
Ningún comentario:
Publicar un comentario
Reservámonos o dereito de determinar que comentarios non deben ser publicados co obxectivo de manter un diálogo respetuoso, enriquecedor e fluido.