15 de
marzo: domingo 3º de Coresma
Evanxeo: Xn 4, 5-15.19b-26.39a.40-42
Nunha ocasión
chegou Xesús a unha cidade da Samaría chamada Sicar, preto do terreo que lle
deixara Xacobe a seu fillo Xosé. Estaba alí o pozo de Xacobe. E Xesús, canso do
camiño, sentou onda o pozo. Era ao pé do mediodía. Chegou unha muller da
Samaría sacar auga. E Xesús díxolle:
Dáme de beber.
(Os seus
discípulos foran á vila, mercar comida).
Preguntoulle
entón a muller samaritana:
—¿Como é que ti,
sendo xudeu, me pides a min, muller samaritana que che dea de beber? (Porque os
xudeus non se levan cos samaritanos).
Respondeulle
Xesús:
—Se coñeceses o
don de Deus e quen é o que che di “dáme de beber”, ti mesma lle pedirías a el e
el daríache auga viva.
Replicoulle a
muller:
—Señor, se ti
nin sequera tes caldeiro e o pozo é fondo, ¿de onde pensas quitar esa auga
viva? ¿Seica es ti máis ca o noso pai Xacobe, quen nos deu este pozo, do que
beberon el, seus fillos e máis o seu gando?
Xesús
contestoulle:
—Todo o que bebe
desta auga terá sede outra vez; pero quen beba da auga que eu lle darei, nunca
máis terá sede; a auga que eu lle darei converterase dentro del nunha fonte que
saltará ata a vida eterna.
A muller
suplicou:
—Señor, dáme,
logo, desa auga para non ter sede nin ter que vir aquí por ela. Vexo que ti es
profeta. Os nosos pais adoraron neste monte e vós dicides que é en Xerusalén
onde hai que adorar.
Xesús díxolle:
—Faime caso,
muller; chega a hora en que nin neste monte nin en Xerusalén adoraredes o Pai.
Vós adorades o que non coñecedes; nós adoramos o que coñecemos, pois a
salvación vén dos xudeus. Pero chega a
hora –é xa agora-- en que os verdadeiros
adoradores adorarán o Pai en espírito e verdade, pois eses son os adoradores
que procura o Pai. Deus é espírito e cómpre que quen o adora o adore en
espírito e verdade.
Respondeulle a
muller:
—Sei que esta
para vir o Mesías, o chamado Cristo. Cando el veña, hanos anunciar todas as
cousas.
Díxolle Xesús:
—Son eu, o que
está falando contigo.
Moitos samaritanos
daquela vila creron nel pola palabra da muller, que declaraba: “Díxome todo
canto eu fixen”. Por iso os samaritanos chegados onda el rogábanlle que quedase
con eles; e quedou aí dous días. E creron aínda moitos máis polo que el lles
dixo. Dicíanlle despois á muller:
—Xa
non cremos polo que ti nos dixeches; nós mesmos o escoitamos e sabemos que este
é de verdade o salvador do mundo.
Meditación
O evanxelista
Xoán é moi dado a xogar co dobre significado que poden ter as palabras e as
accións, e sobre ese dobre significado monta el a súa ensinanza, pasando do
significado primeiro, normal, ao significado segundo, que abre mundos novos da vida das persoas.
Así, hai sedes e sedes, hai augas e augas, hai fontes e fontes, hai maneiras e
maneiras de matar as sedes, hai comidas e comidas (tamén o evanxeo fala disto).
A auga normal dá vida ás plantas, aos animais, ás persoas; é fundamental para a
vida; a auga mata a sede da xente; ademais a auga vale para limpar, a auga é
transparente e dá transparencia. Pero tamén é certo que, se hai a sede do
corpo, que matamos con auga, hai igualmente sedes fondas das persoas: ansias,
aspiracións, desexos de autenticidade, de transparencia, de inocencia, de
afectos fondos, de valoración, de solidariedade, sermos nós mesmas de maneira
limpa, nunha palabra sedes de felicidade; e estas sedes non se matan con auga,
senón desenvolvendo en nós a verdade, a fermosura, a autenticidade, a inocencia
coa que Deus mesmo nos fixo como seres humanos que somos. O evanxelista Xoán
transmítenos o que as primeiras comunidades cristiás tiñan moi experimentado:
para estas sedes humanas fondas Xesús é a auga. É dicir, Xesús coa súa palabra,
pero sobre todo co seu estilo de vida, ensínanos a ir facendo das nosas vidas
unhas vidas frescas, vizosas, loitadoras, alegres, máis ou menos satisfeitas,
máis ou menos felices, dentro do que cabe. Somos persoas cristiás, somos unha
comunidade cristiá: Xesús está sendo todo isto para nós?
Hai moita xente
que carece de cousas básicas para atender as necesidades básicas: bebida,
mantenza, vivenda, sanidade, educación ..., é polo tanto importante que
individualmente e colectivamente traballemos por estas cousas e esixamos aos
nosos gobernos que nos atendan nestas cousas no que lles corresponde, sobre
todo pensando nos casos máis necesitados. Xesús foi o primeiro en dicirnos que
debíamos pedir o pan de cada día, loitar polo pan de cada día, para nós e para
a demais xente, e facer diso un xeito de ser fiel a Deus; pero tamén nos dicía
hai dous domingos que non só de pan vivimos os homes e mulleres; non só con pan
se constrúe unha persoa, unha familia, unha sociedade; non só habendo pan,
auga, se matan as fames e sedes fondas que temos as persoas polo feito de ser
persoas que nos estamos construíndo pouco a pouco durante a vida. Temos unha
sorte: para ter o pan, a auga, os bens que matan a fame e a sede primeira, case
sempre fan falla cartos, algúns polo menos; para matar esoutras fames e sedes
fondas que levamos dentro, normalmente non fan falla cartos, só deixar que o
noso corazón se achegue a outros corazóns, só que as nosas vidas se abran a
outras vidas, só que apostemos pola honradez, pola inocencia, polo amor, pola
solidariedade, pola xustiza, cousas todas elas que, grazas a Deus, non se
mercan con cartos. Co pouco, co imprescindible, co necesario, podemos ser
felices. Como estamos vivindo isto? Na nosa comunidade cristiá invítasenos,
empúxasenos a que fagamos esta experiencia tan sinxela e fonda?
A Eucaristía é
un momento especialmente apropiado para encontrarnos con Xesús, na comunidade,
para aprender a matar nel, no seu Pan Bendito, as fames e sedes que nos
aflixen. Felices nós se así o experimentamos!
Oración
Sedentos,
sedentas,
como a
Samaritana na procura de augas,
para calmar a
sede do corpo,
a sede do espírito,
a sede da vida.
Sedentos,
sedentas,
ao teu carón,
Xesús,
ao pé do pozo
fondo de augas limpas,
ao pé da túa
palabra próxima, provocativa,
augas que van
brotando aos poucos
ao ritmo da
conversa sinxela,
onde se fala das
vidas e das súas complicidades.
Sedentos,
sedentas,
sen se contentar
coas catro pingas imprescindibles,
abrindo a gorxa,
o corazón, a vida
á altura e á
fondura do teu don, Xesús.
Sedentos,
sedentas,
coa vida aberta
de par en par,
coma unha terra
aberta en sucos á bendición de choiva,
para que ma
coñezas, Xesús,
para que ti ma
limpes, ma sandes,
ma nutras, ma
fartes,
para que ti ma
fecundes.
Sedentos,
sedentas,
de xustizas, de
inocencias,
de amores e
fidelidades,
de augas vivas
para unha vida viva.
Sedentos,
sedentas,
gozando coa túa
abundancia
ata me converter
tamén eu
--quen o
dixera!--
en pozo, fonte e
rego,
en persoa de
encontro, de conversa e luz,
para que outros
poidan saciar algo a súa sede.
As túas augas,
Xesús,
fecundando a
terra.
Acción
Podemos pensar
nas sedes que temos. Podemos pensar en como ser dalgunha maneira auga limpa que
axude a matar a sede doutra xente.
16 de
marzo: luns da 3ª semana de Coresma
Evanxeo: Lc 4, 24-30
Unha vez foi
Xesús a Nazaré e díxolle á xente na sinagoga:
—Asegúrovos que
ningún profeta é ben recibido na súa terra. Tede por seguro que no tempo de Elías
había moitas viúvas en Israel, cando o ceo estivo pechado durante tres anos e
seis meses e unha grande fame anegou todo o país; e a ningunha delas foi
enviado Elías, senón a unha muller viúva de Sarepta, en Sidón. E moitos
leprosos había en Israel no tempo do profeta Eliseo, e a ningún deles curou,
fóra de Naamán, o Sirio.
Oíndo estas
cousas, todos os que estaban na sinagoga puxéronse feitos unhas feras; así que
erguéronse, botaron a Xesús fóra da vila e levárono ata o alto do monte no que
está edificada, coa intención de o precipitaren embaixo. Pero el botou a andar
polo medio deles e marchou.
Meditación
Cando oímos
falar de profetas, case sempre pensamos en persoas máis ou menos
extraordinarias que con voz enérxica e dura nos poñen a caldo pola falsidade na
que vivimos. Pode ser que teñamos batido con algunha persoa así. Pero o máis
frecuente é que os profetas peten á nosa porta na persoa dun veciño ou veciña,
un familiar calquera, un amigo ou amiga, unha compañeira de traballo, de
comunidade ou de sindicato ou partido político, que nos falan con convencemento
de cousas da vida, e deixan en evidencia a frouxidade dos nosos comportamentos.
Persoas así hainas dentro e fóra da comunidade cristiá da que formamos parte.
E neses casos,
que facemos? Agradecemos as súas palabras e vidas, como se Deus nos estivese
falando a través delas, recapacitamos, cambiamos algo, ou revirámonos contra
esas persoas porque tocan onde nos doe? Así fixeron con Xesús. Así podemos
facer tamén nós hoxe. Que sexamos persoas cristiás non garante que teñamos o
corazón ben disposto para escoitar o que Deus suxire.
Oración
Se aguzase, meu
Deus, o oído do corazón,
para escoitar
con agrado a túa voz!
Se estivese
libre e dispoñible, meu Deus,
para actuar
seguindo os mensaxeiros teus!
Se toda eu fose
ben esperta, ben humilde,
para atoparte,
meu Deus, nas falas que corrixen!
Se andase, meu
Deus, os camiños todos da vida,
en silencio
obediente ao que en min mesmo suscitas!
Se aguzase, meu
Deus, o oído do corazón…
Acción
É posible que
haxa persoas, dentro ou fóra dos ámbitos relixiosos, que, dunha forma ou
doutra, están iluminando algo o camiño da nosa vida. Como reaccionamos ante
elas?
17 de
marzo: martes da 3ª semana de Coresma
Evanxeo: Mt 18, 21-35
Unha vez Pedro
achegouse a Xesús e preguntoulle:
—Señor, cantas
veces terei que perdoar a meu irmán se me segue ofendendo? Ata sete veces?
Respondeulle
Xesús:
—Non che digo
ata sete veces, senón ata setenta e sete.
Por iso o Reino
dos Ceos é semellante a un rei que quixo facer as contas cos seus servidores.
Cando empezaba, presentóuselle un que lle debía moitos millóns. E, como non
atiña con que pagar, o señor ordenou que o vendesen a el coa muller, fillos e
canto tiña, para que así lle pagase.
O servidor
botóuselle aos pés e suplicáballe:
—Ten paciencia
comigo, que cho hei pagar todo!
O señor tivo
compaixón daquel home e deixouno marchar, perdoándolle toda a súa débeda.
Pero, ao saír, o
servidor aquel atopouse cun compañeiro que lle debía unha insignificancia e,
agarrándoo pola gorxa, esganábao dicíndolle:
—Paga o que me
debes.
Botándose aos
seus pés, o compañeiro suplicáballe:
—Ten paciencia
comigo, que cho hei pagar todo.
Pero non lle
fixo caso e, aínda para máis, mandouno meter
na cadea ata que lle pagase a débeda.
Os compañeiros,
ao veren tal cousa, moi apesarados, fóronlle contar ao seu señor todo o que
pasara. Entón o señor mandouno chamar e díxolle:
—Servidor
malvado! Eu perdoeiche toda aquela débeda, porque mo pediches. E logo, non
debías ti tamén compadecerte do teu compañeiro, como eu me compadecera de ti?
E, todo anoxado,
o señor entregouno aos verdugos ata que lle pagase toda a débeda.
Así tamén fará
convosco meu Pai celestial se non perdoades de corazón cada un a seu irmán.
Meditación
O perdón non ten
entre nós nin bo nome nin boa práctica. Non nos sentimos necesitados de perdón,
porque con dificultade nos sentimos culpables de algo, nin ante Deus, nin ante
as persoas que conviven connosco, coas que seguramente máis dunha vez se nos vai
a palabra, o xesto, o abuso, o desprezo, a falla de solidariedade. Pero pasamos
de recoñecer errores que feren os demais. Así, sen experiencia agradecida de
sermos persoas perdoadas en algo, é difícil que teñamos boa disposición para
perdoar aos demais. Porque perdoar é admitir que todos estamos feitos dunha
carne fráxil, que rompe, e que precisamos de palabras compadecidas que
aloumiñen, que curen, que alenten para recuperar paz e alentos.
O evanxeo vai
máis aló, e sitúanos ante o caso de quen si experimentou con forza a graza de
ser persoa perdoada, pero, aínda así, non se lle abriu o corazón para entrar na
novidade de Deus, que non se farta de darnos oportunidades.
Oración
Señor, meu Deus,
que se me abran
os ollos,
aló ben ao
fondo,
para descubrirme
a miña moita indiferenza,
que me leva a
necesitar o teu perdón.
Porque o certo é
que paso moito
de moita xente,
que precisa de
min
coma o orfo da
súa nai.
Señor, meu Deus,
que se me abra o
corazón,
aló ben ao
fondo,
para sentirme
suficientemente compasivo
para ofrecer
perdón.
Porque o certo é
que hai moita
xente
suplicando
apertas,
simplemente
apertas,
para retomar o
camiño
e vivir con
alegría.
Acción
¿Perdoamos,
pedimos perdón? ¿Gardamos rancores que nos amargan a vida e nos arredan doutras
persoas? ¿Negamos a palabra, como se outras persoas xa non existisen para nós?
¿Cansamos de perdoar á primeira, á segunda, á terceira? ¿E onde quedan as
setenta e sete do Evanxeo? Pode ser unha boa práctica coresmal revisar como
andamos con estas cousas na nosa vida.
18 de
marzo: mércores da 3ª semana de Coresma
Evanxeo: Mt 5, 17-19
Unha vez dixo
Xesús:
—Non pensedes
que vin derrogar a Lei e os Profetas; non vin para derrogar, senón para dar
cumprimento. Porque vos aseguro que antes pasarán o ceo e máis a terra que
deixe de se cumprir a última letra ou til da Lei. E quen falte a un destes
mandamentos máis pequeniños e así llelo ensine a facer a outras persoas, será
declarado o máis pequeno no Reino do Ceo. Pero quen os cumpra e ensine será
declarado grande no Reino dos Ceo.
Meditación
Nestes nosos
tempos non somos xente moi amiga de leis, de que nos obriguen a cumprir isto ou
aquilo. Na vida civil cumprímolas moitas veces porque senón chega a multa. Na
vida da Igrexa, como non hai multas, pasamos bastante de todo. Pero sen leis,
sen normas, pensadas para reforzar as debilidades que todos temos, para
facilitar o crecemento das persoas, para fomentar unha convivencia harmoniosa e
xusta, sen leis sería un desastre; no canto de máis libres fariámonos moito
máis dependentes, porque os fortes acabarían sometendo os débiles, e a nosa
debilidade faríase dona de toda a nosa persoa.
Pero a lei
necesita calor; as normas necesitan corazón, as esixencias necesitan amor, as
obrigas necesitan razóns e convencemento, para non nos ver afogados polo que
facemos. Iso podería ser o cumprimento ao que se refería Xesús, home por outra
banda que non tiña reparo ningún en saltarse a práctica da lei cando vía que
pechaba portas no canto de abrilas, que oprimía as persoas e a convivencia.
Oración
Douche grazas,
meu Deus,
douche grazas,
Xesús,
douche grazas,
Espírito Santo,
porque non
queres que sexa un cumpridor rutineiro,
porque me
ensinas a entender o que fago
para darlle
calor e vida.
Que saiba así
vivir e valorar
calquera pequeno
compromiso
que asuma na
casa, na parroquia, na sociedade.
Home, muller con
fondura,
para gozar con
fondura
todo o que a
vida me ofrece.
Acción
Podemos revisar,
tamén como práctica coresmal, como andamos coas normas da comunidade cristiá,
da Igrexa, por que as cumprimos, por que non as cumprimos. Igual debamos
reforzar os nosos compromisos. Igual debamos protestar para que certas normas
se cambien e así nos axuden mellor a medrar coma persoas crentes. E o mesmo
podemos dicir de moitas leis que hai na vida civil.
19 de
marzo: Solemnidade de San Xosé
Evanxeo: Mt 1, 16.18-21.24a
Xacob xerou a
Xosé, esposo de María, da que naceu Xesús, chamado Cristo. O nacemento de Xesús
Cristo foi así: María, a súa nai, estaba prometida a Xosé, e antes de viviren
xuntos apareceu ela embarazada por obra do Espírito Santo. Xosé, o seu
prometido, home xusto, non a querendo aldraxar, decidiu repudiala secretamente.
Tal era a súa resolución, cando o anxo do Señor se lle apareceu en soños,
dicíndolle:
—Xosé, fillo de
David, non repares en levar contigo a María, a túa prometida, que o que nela se
concibiu é obra do Espírito Santo. Dará a luz un fillo e ti poñeraslle de nome
Xesús, porque salvará o seu pobo de todos os seus pecados.
Acordou Xosé do
seu soño e fixo tal como lle mandara o anxo do Señor.
Meditación
Quen era Xesús,
por que estaba tan cheo do Espírito de Deus, como é que foi capaz de levar unha
vida de tanto servizo, tan dada a refacer vidas a fondo coa forza que vén de
Deus…, estas e outras preguntas tales estaban na mente das persoas que o
coñeceron, fosen ou non fosen seguidoras del, e estas preguntas aparecen con
frecuencia nos evanxeos.
O relato de hoxe
é unha resposta a esta pregunta. Era así Xesús, porque foi sempre unha persoa
moi fiel ao Espírito de Deus, o Espírito Santo, ata o punto de poder dicir que
el era en todo feitura do Espírito Santo. Como é posible que unha persoa humana
se deixe levar en todo polo Espírito Santo? É un misterio provocador,
estimulante, que necesitou apoios humanos para realizarse; e aquí entran de
forma imprescindible María e Xosé, coa súa particular maternidade e paternidade
vital, espiritual. O que xerou a Xesús e o fixo fillo de Deus en todo, tamén
pode facer de nós fillos e fillas de Deus moito máis a fondo do que o somos no
presente. Tamén nós necesitamos Marías e Xosé ao noso carón.
Oración
Quixera ser
persoa xusta, como Xosé,
que lle quería
moito á súa muller, María,
e pensaba máis
nela ca en si mesmo.
Quixera ser
persoa escoitadora, como Xosé,
que ante os
problemas da vida escoita no seu íntimo
a voz secreta
que todos levamos dentro.
Quixera ser
persoa disposta, como Xosé,
que actúa
rapidamente conforme lle dita o corazón.
Quixera ser bo
marido como Xosé,
que coa súa
muller María converten a súa familia nun espazo de Deus,
en todo.
Benditos Xosé e
María,
mestres de vida
familiar!
Acción
Estamos
espertando do tremendo machismo que tanto mal fixo nas familias e na sociedade.
Podiamos pararnos un pouco coa nosa parella a falar claramente de como levamos
isto entre nós, e tamén, se queremos, de como facemos da nosa casa un espazo
aberto a Deus.
20 de
marzo: venres da 3ª semana de Coresma
Evanxeo: Mc 12, 28b-34
Unha vez un
letrado preguntoulle a Xesús:
—Cal é o máis
importante de todos os mandamentos?
Xesús
respondeulle:
—O primeiro é:
"Escoita, Israel, o Señor, o noso Deus, é o único Señor, e amarás o Señor,
o teu Deus, con todo o teu corazón, con toda a túa alma, con todo o teu
entendemento e con todas as túas forzas." O segundo é: "Amarás o teu
próximo como a ti mesmo". Non hai mandamentos máis importantes ca estes.
O letrado
replicou:
—Moi ben,
Mestre, estás no certo cando dis que o Señor é único e que non hai outro fóra
del; e que amalo con todo o corazón, con todo o entendemento e con todas as
forzas, e ao próximo como a un mesmo, é máis importante do que todos os
sacrificios e holocaustos.
Xesús, vendo que
respondera con moito tino, díxolle:
—Non estás lonxe
do Reino de Deus.
E ninguén se
atreveu a facerlle máis preguntas.
Meditación
Igual que o
letrado do Evanxeo, tamén todos nós sabemos que o máis importante para unha
persoa cristiá é quererlle moito a Deus, estar apegado a el en todas as cousas
e accións da vida, e, ao tempo, respectar, coidar, quererlle moito á xente,
como a un mesmo. No fondo a vida dunha persoa crente cristiá é ben simple, ben
clara. Pero posiblemente o saibamos de memoria, con moito rutina, sen poñer en
práctica iso que dicimos.
Aínda que, se
cadra, estamos nun momento, fóra e mesmo dentro da Igrexa, das comunidades
cristiás, no que case nin nos preguntamos que é o importante para ser unha boa
persoa cristiá. E isto si que sería moi serio, porque demostraría que no fondo
realmente é un tema que non nos importa; significaría que Deus vai
desaparecendo dos nosos proxectos de vida.
Oración
Ai, se estivese
ben atento ao teu Espírito, meu Deus,
ese Espírito que
esperta desexos,
que suscita
preguntas,
que ansía
camiños vivos,
que busca sen
descanso maiores fidelidades!
Ai, se soubese
ser minimamente coherente
coa máxima
honestidade,
coa máxima
humildade,
para querer e
servir
simplemente,
intelixentemente
a cada persoa,
en cada momento,
e avanzar por
vieiros solidarios
ata o teu propio
corazón!
Para iso, meu
Deus,
que o teu
Espírito me colla ata o máis fondo!
Acción
Somos xente
amiga de ler, de formarnos, de asistir a encontros, de dialogar coas persoas
sobre cousas de fondo? Facemos isto con desexos de aclararnos de verdade, con
ganas de ir mellorando a nosa resposta a Deus e á xente? Podémolo revisar e
actuar en consecuencia.
21 de
marzo: sábado da 3ª semana de Coresma
Evanxeo: Lc 18, 9-14
Propúxolles
Xesús tamén esta parábola dirixíndose a uns que estaban moi seguros de si
mesmos, créndose perfectos e desprezando os demais:
—Dous homes
subiron ao templo a orar; un era fariseo;
o outro, recadador de impostos. O fariseo, de pé, oraba para os seus
adentros deste xeito: “Meu Deus, douche grazas porque non son como os demais:
ladróns, inxustos e adúlteros; nin como ese recadador. Gardo o xaxún dúas veces
por semana e pago o décimo de todo canto gaño.”
O recadador, en
troques, quedouse atrás e non se atrevía nin a levantar os ollos ao ceo, senón
que, petando no peito, dicía: “Meu Deus, ten compaixón de min, que son un
pecador.”
Asegúrovos que
este baixou reconciliado con Deus para a súa casa, en cambio o outro, non.
Porque a todo o que se teña por moito rebaixarano e a todo o que se rebaixe
enaltecerano.
Meditación
Visto así,
parece que todos nos decatamos sen dificultade da maneira equivocada de rezar
que tiña o fariseo: resúltanos repugnante o seu xeito de compararse co pecador
que alí tamén rezaba, para poñerse por riba e chufarse ante o mesmo Deus. Tiña
ollos para contemplar as miserias alleas, pero non os tiña, seguro, para mirar
as súas, pois todo nel parecía perfecto.
Sen embargo,
coidado, non é doado liberarse da
tentación de crernos xustos e de poñernos por riba das demais persoas. Cando
con sinceridade miramos para nós, para a nosa vida, para o moito que temos
feito ao revés, para o moito que nos desentendemos das necesidades da demais
xente, para o moito que puidemos ter avanzado como persoas, como crentes, e non
o fixemos, o normal é que desexemos quedarnos ao fondo, agachar a cabeza, bater
no peito e, con voz que sae do fondo do corazón, dicir: perdón, son tamén
persoa pecadora. Entón é cando nos reconciliamos, cando poñemos verdade e gozo
na nosa vida.
Oración
Perdón, Señor,
que son
pecador/a.
Perdón, Señor,
que estou moi
necesitado/a da túa misericordia.
Perdón, Señor,
que son un máis
na rengue de pecadores/as
precisados/as da
túa curación.
Perdón, Señor,
porque peco e
volvo pecar,
xogando así co
teu perdón,
estragando a
miña vida
e a vida de
persoas que me acompañan.
Perdón, Señor,
renóvame co teu
perdón.
Acción
A mellor maneira
de superar o vicio de rebaixar e desprezar os demais, é ollar con sinceridade
para a propia vida. Podémolo empezar a facer, preparándonos xa para algunha
celebración do perdón na que pense participar nesta Coresma.
Ningún comentario:
Publicar un comentario
Reservámonos o dereito de determinar que comentarios non deben ser publicados co obxectivo de manter un diálogo respetuoso, enriquecedor e fluido.