14 de xuño: Santísimo Corpo e Sangue de Cristo,
solemnidade
Evanxeo: Xn 6, 51-58
Nunha ocasión díxolles
Xesús aos xudeus:
—Eu son o pan vivo que baixou do ceo; se alguén come deste pan,
vivirá para sempre, e o pan que eu darei é a miña carne para a vida do mundo.
Discutían entón entre eles os xudeus:
—¿Como pode este darnos a comer a súa carne?
Díxolles Xesús:
—Con toda verdade volo aseguro: se non comedes a carne do Fillo do
Home e non bebedes o seu sangue, non teredes vida en vós. Quen come a miña
carne e bebe o meu sangue, ten vida eterna e eu resucitareino no derradeiro
día. Pois a miña carne é verdadeira comida e o meu sangue é verdadeira bebida.
Quen come a miña carne e bebe o meu sangue, permanece en min e eu nel. Do mesmo xeito que o Pai que me mandou vive e eu vivo polo Pai, así
tamén quen me coma vivirá por min. Este é o pan que baixou do ceo; non
semellante ao que comeron os vosos pais, que mesmo así morreron; quen come este
pan vivirá para sempre.
Meditación
Xesús ofrécenos o seu corpo
como comida e o seu sangue como bebida. Loxicamente estamos falando nunha
linguaxe sacramental, é dicir, de símbolos, de signos. Nin mascamos a carne de
Cristo nin bebemos o seu sangue; comemos, no pan, o sacramento do seu corpo;
bebemos, no viño, o sacramento do seu sangue. Nese pan e nese viño, que para
nós pasan a ser santos e dignos de toda adoración e agradecemento,
transmítesenos todo o ser e toda a vida de Xesús: o seu nacemento, o seu
crecemento en fidelidade a Deus a á xente, as súas opcións contra os poderes
relixiosos e civís e en favor da xente máis fráxil e deshumanizada (por errores
e pecados propios ou por abusos e desprezos alleos), transmítesenos a súa
grandísima humildade, pero tamén a súa grandísima audacia, valentía;
transmítesenos a súa decisión de manterse en fidelidade a Deus e á xente, a
todos e todas nós, aínda que iso lle custase a morte, como así foi;
transmítesenos tamén a súa resurrección, a aceptación e glorificación por parte
de Deus dunha vida aparentemente fracasada.
Cando comungamos, sacramentalmente, naquel pedaciño de pan, naquel
groliño de viño, poñémonos en comuñón con todo isto, deixamos que a nosa
existencia toda sexa inundada por esta corrente de amor, de entrega, de
solidariedade que tan extraordinariamente protagonizou Xesús. O pan que
comemos, o viño que bebemos ponnos en contacto directo, íntimo, profundo, con
Xesús, con toda a súa existencia; pero ponnos tamén, polo mesmo feito, en
contacto directo coa nosa vida, coa nosa historia, coas nosas decisións, coas
nosas maneiras de nos situar ante a realidade social na que estamos metidos. O
pan que comemos, o viño que bebemos ponnos en contacto directo, íntimo,
profundo, con aqueloutro sacramento que Xesús escolleu tamén para facernos evidente
a súa presenza: o corpo e sangue, a vida toda da xente máis marxinada. Non
podemos separar un corpo do outro; non podemos adorar o Santísimo Sacramento,
sen adorar igualmente o desprezadísimo sacramento dos marxinados; non podemos
recibir o corpo e o sangue de Cristo na Eucaristía, se non comungamos co corpo
e co sangue dos marxinados na rúa, nos lugares de exclusión que tanto abundan
polo mundo enteiro, e nos nosos pobos e aldeas tamén. Cada un, cada unha verá,
como pode levar a cabo esa comuñón.
Por iso, con moito acerto, no día do Corpo de Cristo, celébrase o
Día da Caridade, que non é máis ca un intento de facernos conscientes de que de
pouco vale comungar nas Misas, se non o facemos tamén coas necesidades da
xente. A caridade, a solidariedade é algo que afecta á verdade da práctica
relixiosa; tanto a caridade, a solidariedade que exercemos coas axudas,
esmolas, visitas, acompañamentos que diariamente podemos facer, como a que
exercemos cando colaboramos coa mellor
ordenación da sociedade participando en asociacións, sindicatos, partidos
políticos, movementos alternativos, etc.
A celebración de hoxe, comungando con ese “pan feito de lúa,
perdón e beixo eterno” (Díaz Castro), pódenos introducir comunitariamente neste
mundo marabilloso, máxico, ben real, de comungar co corpo e sangue de Cristo,
co corpo e sangue da xente marxinada.
Oración
O teu pan, o
teu corpo, Xesús,
o teu corpo, a
túa carne,
a túa carne, o
teu sangue,
o teu sangue, o
teu ser,
o teu ser, a
túa historia,
a túa historia,
a túa palabra,
a túa palabra,
os teus feitos,
os teus feitos,
a túa vida,
a túa vida, as
túas decisións,
as túas
decisións, o teu Deus,
o teu Deus, o
teu pobo,
o teu pobo, os
teus máis esquecidos/as,
os teus máis
esquecidos/as, o teu gozo,
o teu gozo, a
túa loita,
a túa loita, a
túa paixón,
a túa paixón,
os teus opoñentes,
os teus
opoñentes, o teu conflito,
o teu conflito,
o teu servizo,
o teu servizo,
a túa solidariedade,
a túa
solidariedade, a túa morte,
a túa morte, o
teu sangue,
o teu sangue, o
teu cáliz,
o teu cáliz, a
túa vida,
a túa vida, o
teu corpo,
o teu corpo, o
teu pan, Xesús,
o teu pan, a
túa mesa, Xesús,
a túa mesa, a
túa fraternidade, Xesús.
Bendito sexa
o Santísimo
Sacramento do teu corpo,
feito pan e
viño
para a vida de
todo o pobo!
Acción
Podemos participar nalgunha procesión de homenaxe a Xesús feito,
desfeito no pan e no viño sacramentais por nós. Pero de pouco valería iso se
non compartimos algo do que somos e temos, en caridade e xustiza, coa xente
máis marxinal que nos arrodea.
15 de xuño: luns da 11ª semana do Tempo
Ordinario
Evanxeo: Mt 5,38-42
Naquel tempo díxolles Xesús á xente:
—Tedes oído que se vos dixo: ollo por ollo e dente por dente. Pero
eu dígovos: non volvades mal por mal. Ao contrario, se alguén che dá un lapote
na túa meixela dereita, preséntalle a outra; a quen queira preitear contigo e
che leve a túnica, déixalle ir tamén o mantelo; a quen te obrigue a camiñar con
el unha milla, acompáñao dúas. A quen che pide, dálle; e non lle vires as
costas a quen che pida emprestado.
Meditación
Frecuentemente fanse bromas a conta destas palabras de Xesús.
Cando se escoitan, aló por dentro moita xente dicimos: si, ho, estás ti bo! E
damos por feito que o bo, o correcto, o xusto é responder ao mal con mal, tanto
ou máis do que nos fixeron, para que aprenda.
O de “ollo por ollo e dente por dente” no tempo de Xesús era unha
medida de contención, para non excederse en responder ao mal, cando non había
leis coma hoxe e a xente tomaba a xustiza pola súa man. Xesús propoñía dar un
paso adiante, para poder romper coa forza do mal: o mal non se acaba con máis
mal, senón con ben. Pero parece que non estamos polo labor. Parécenos que iso é
cousa de mexericas covardes, sendo que a proposta de Xesús é de persoas
valentes, apaixonadas polo ben propio e o das outras persoas, que non quere que
a roda do mal, das xenreiras, nos fira no máis fondo da vida e nos impida vivir co corazón solto,
ledo, vendo sempre nos demais un irmán ou unha irmá, un amigo ou unha amiga. E
iso non quita, claro, que chegado o caso teñamos que regular algunhas
diferenzas a través de xuízos xustos.
Oración
Canto custa, Xesús,
non devolver mal por mal,
insulto por insulto,
desprezo por desprezo,
pasas de min por paso de ti,
ata vivir multiplicando distancias e paredes,
co corazón engurrado,
coa alma no máis fondo ferida!
E ves ti, Xesús,
e rétasnos ao que parece imposible,
e proposnos un remedio simple, eficaz,
ousado, valente,
e ofrécestenos como exemplo e camiño,
e dásnos o bo Espírito para poder facelo.
E eu dígoche:
grazas, Xesús,
fíome de ti,
desde xa vou cambiar de chip na miña vida,
velarei polas miñas emocións, polas miñas
respostas,
tentarei imitarte.
Dáme a túa man para camiñar xuntas.
Acción
¿Estamos nalgunha cousa
concreta, con algunha persoa concreta, reaccionando coa lóxica do mal por mal?
¿Poderiamos propoñernos facer un cambio, empezando polo que nos pareza máis
sinxelo, máis ao noso alcance?
16 de xuño: martes da 11ª semana do Tempo Ordinario
Evanxeo: Mt 5, 43-48
Naquel tempo díxolle Xesús á xente:
—Tedes oído que se vos dixo: Amarás o teu próximo e aborrecerás o
teu inimigo. Pero eu dígovos: amade os vosos inimigos e pregade polos que vos
perseguen. Así seredes fillos de voso Pai que está no ceo, que fai saír o seu
sol sobre malos e bos e chover sobre xustos e inxustos. Porque, se amades os
que vos aman, ¿que recompensa ides ter? ¿Non fan o mesmo os recadadores de
impostos? E, se saudades soamente os vosos irmáns, ¿que facedes de máis? ¿Non
fan outro tanto os pagáns? Daquela sede
completos en todo como completo en todo é o voso Pai celestial.
Meditación
Por tendencia natural tendemos a mostrar atencións e agarimos á
xente que nos é próxima por parentesco, por amizade, por coincidir nos xeitos
de ver a vida, de entender a política, nas afeccións deportivas etc. E ao resto
de persoas deixámolas de lado. Sen deixar de valorar a parte de mérito que isto
pode ter e ten, podémonos preguntar se con eses amores estamos realmente amando,
é dicir, saíndo de nós para entregarnos libremente a outras persoas, ou estamos
simplemente amando as prolongacións de nós mesmos que as outras persoas
representan para nós. Amar, amar ben, non é doado.
Xesús invítanos a achegarnos á fonte de todo amor para aprender a
amar. E esa fonte do amor, que é Deus, ama sen diferenzas nin distincións. Ama
buscando non a propia compracencia, senón o ben e as medras da persoa amada.
Deus a través de Xesús invítanos ao mesmo. E dinos que hai aí grande felicidade.
Claro que o amor tampouco é cousa de andar sempre aloumiñando; ás veces amar
pide palabras e xestos fortes, correccións, críticas, buscando con humildade e
valentía axudarlle a outras persoas a pararse ante o que fala e fai. Sempre
dispostas, por suposto, a que os demais poidan facer outro tanto connosco.
Oración
Como aprendiz do amor,
así me achego hoxe ante ti, Xesús,
e, contigo, ante o Deus do amor,
o Deus do bo amor,
o Deus de todo amor,
o Deus do amor máis completo.
Que lonxe estou de amar ben,
esquecéndome de min,
buscando sempre a compracencia da persoa
amada!
Que lonxe estou de amar sen distincións,
superando parentescos familiares, relixiosos,
políticos, ideolóxicos!
Que lonxe estou do pequeno amor cotián,
feito de pequenas palabras, xestos, mimos e
atencións!
Que lonxe estou do amor laico, secular,
que se exerce desde a militancia social,
política, ecolóxica!
Como aprendiz do amor,
así ante ti hoxe, Xesús,
para que me aprendas,
para aprender.
Grazas!
Acción
Seguro que nos é doado
sentirnos interpelados/as polas palabras de Xesús sobre o amor. ¿Podémonos
propoñer dar un paso adiante nalgún campo concreto, con algunha persoa
concreta?
17 de xuño: mércores da 11ª semana do Tempo
Ordinario
Evanxeo. Mt 6,1-6.16-18
Naquel tempo díxolle Xesús á xente:
—Tede coidado de non practicardes a vosa xustiza para que vos vexa
a xente, que daquela o voso Pai celestial non vos dará recompensa ningunha.
Cando deas unha esmola, non o vaias proclamando diante de ti cunha
trompeta, como fan os hipócritas nas sinagogas e nos rueiros para seren loados
pola xente; asegúrovos que xa recibiron a súa recompensa. Ti, en troques, cando
deas unha esmola, que non saiba a túa man esquerda o que fai a dereita. Así a
esmola será secreta e teu Pai, que ve o segredo, xa te recompensará.
Cando recedes, non fagades coma os hipócritas, que gustan de rezar
moi ergueitos nas sinagogas e nas esquinas das prazas para que os vexa a xente;
asegúrovos que tamén recibiron a súa recompensa. Ti, polo contra, cando queiras
rezar métete no teu cuarto, pecha a porta e rézalle a teu Pai que está no
segredo; e teu Pai, que ve o segredo, hate recompensar.
Cando xaxuedes, non poñades caras tristeiras, como fan os
hipócritas, que desfiguran as súas caras para que a xente llelo note.
Asegúrovos que xa recibiron a súa recompensa. Ti, en troques, cando xaxúes,
perfuma a cabeza e lava a cara, para que non che se note ante a xente, senón
ante teu Pai celestial; e teu Pai, que ve o que está escondido, hate
recompensar.
Meditación
Urxente e ben necesaria esa advertencia de Xesús de non practicar
a nosa xustiza, calquera clase e forma de xustiza, para que nos vexa e aplauda
a xente. É ben difícil escapar desta tentación. O coidado do ego, do propio
valor, imaxe e recoñecemento, ten un poder inmenso sobre nós, e pode falsear
ata as mellores accións, por moita aparencia que teñan de xenerosidade, de
servizo, de amor. Sabémolo ben por experiencia. Cómpre que andemos ben alerta
con iso. Se no fondo nos buscamos a nós mesmas, pouca recompensa imos ter,
porque nos atoparemos unicamente con nós mesmas, coa nosa pouquidade.
A invitación de Xesús é a entrar no segredo, no oculto, no
baleiro, no esquecemento de nós, na marabilla dun amor limpo, desinteresado a
fondo; alí bateremos cara a cara co Pai-Nai, coa fonte de toda xenerosidade.
Non quedaremos sen recompensa, pero por vías moi distintas das nosas torpes
ganas de ser chufado e aplaudido. Polas vías que soamente Deus coñece. Que han
ser boas. Confiámonos nel.
Oración
Ai, meu Deus,
canto me pesa o que pensen e digan de min!
Canto condiciona iso as miñas accións e
omisións,
as miñas palabras e os meus silencios!
Canto busco torpemente, infantilmente,
loas, aprecios, aloumiños!
Canto me custa ser libre, desapegada,
facer as cousas simplemente desde min,
simplemente desde o amor,
desde o servizo, cando cousas de servizo
sexan!
Quen me poderá curar deste cancro destrutor,
desta metástase que o quere invadir todo?
Cólleme da man,
méteme onda ti,
no segredo, no baleiro, no esquecemento,
para aprender a gustar o gozo simple dos
amores libres.
Ai, meu Deus, meu Deus!
Acción
Podemos mirar que é o que
realmente nos move cando emprendemos algunha acción, algún servizo, algunha
actividade privada ou pública. Podemos mirar tamén se son as chufas as que nos
alegran o día e as críticas as que nos fonden. Irémonos coñecendo por dentro e
poderemos achegarnos ao que Xesús nos ofrece.
18 de xuño: xoves da 11ª semana do Tempo
Ordinario
Evanxeo: Mt 6, 7-15
Naquel tempo díxolle Xesús á xente:
—Cando vos poñades a rezar, non sexades laretas coma os pagáns.
Botan de conta que os van escoitar polo moito falar. Non sexades coma eles,
porque voso Pai ben sabe o que precisades xa antes de que llo pidades. Vós
rezade así:
Noso Pai, que estás no ceo: santificado sexa o teu nome; veña o
teu reino; fágase a túa vontade aquí na terra coma no ceo. Dános hoxe o noso
pan de cada día. E perdoa as nosas débedas como tamén nós perdoamos xa os nosos
debedores. E non nos sometas á tentación, mais líbramos do Malo.
Porque, se vós perdoades aos outros as ofensas que vos fan, tamén
voso Pai celestial perdoará as vosas; pero, se non perdoades aos outros, voso
Pai celestial tampouco non perdoará as vosas ofensas.
Meditación
Moitas veces a nosa oración facémola consistir nunha chea de indicacións
a Deus, nunha chea de presións, para que nos conceda aquilo que a nós nos
parece que nos convén. Como se Deus non fose coñecedor abondo, como se Deus non
fose misericordioso abondo, e tivésemos nós que informalo e arrequentarlle o
corazón. Vállanos Deus!
Xesús invítanos ao silencio, a poucas palabras, a estar
sinxelamente, confiadamente ante Deus, a abrirlle o noso corazón, a nosa vida,
a abrirnos á súa presenza, ao seu amor que sempre está por nós a fondo, a
deixarnos envolver polo seu Espírito de fraternidade, de solidariedade. A nosa
vida é sempre fráxil no corpo e no espírito; Deus non é un curandeiro, pero si
que nos pode dar alentos fortes que nos sosteñan nas horas boas e nas horas
duras da vida. Pódenos curar certamente os ánimos e, con eles, ás veces mesmo
os corpos. Con el ben ao noso lado as noites énchense de luz e os días fanse
máis claros para descubrir o veciño ou veciña que necesita dos nosos apoios.
Oración
Noso Pai maternal,
que nos queres sen medida
que te sentes honrado véndonos felices en
irmandade:
sexa respectado, querido e agradecido o teu
nome!
Que
levemos adiante o teu proxecto fraternal
sobre a xente, a natureza, o mundo, o cosmos
todo.
Que o teu querer, asentado en nós como matriz
de vida,
se desenvolva en nós ata a súa plenitude,
nos grandes proxectos, nos pequenos feitos de
cada día.
Que a ninguén lle falte o pan de cada día,
o pan, a casa, a saúde, a educación, a
dignidade, a liberdade,…
sen que ningunha persoa ou pobo quede
excluído.
Que saibamos ser humildes para recibir
perdóns,
os da xente e os teus,
e ser valentes para saber ofrecelo
e non enredarnos nas destrutoras cordas dos
resentimentos e vinganzas.
Que as forzas do mal que aniñan no noso mesmo
corazón
non nos poidan, por moito que se vistan de
cores vistosas.
E que, ben apoiadas en ti, poidamos co Mal,
co Malo,
que ameaza as nosas vidas e a casa común
con proxectos dominadores, imperialistas,
deshumanizados,
que buscan triunfar á conta da saúde corporal e espiritual da
xente.
Oración
¿Como oramos, cando oramos, de que maneira oramos? ¿Temos a Deus
coma un gran señor a quen hai que gañar e convencer con enchufes, con
obsequios, con cartos? Individualmente ou en grupo podemos pensar e falar algo
sobre a nosa oración, para mellorala.
19 de xuño: Venres da semana do 2º domingo
despois de Pentecoste
Solemnidade do Sagrado Corazón de Xesús
Evanxeo: Mt 11, 25-30
Unha vez dixo Xesús_
—Bendito sexas, meu Pai, Señor do ceo e máis da terra, porque lles
escondiches estas cousas aos sabios e aos prudentes e llas revelaches á xente
humilde. Si, meu Pai, bendito sexas por che agradar iso así. Meu Pai ensinoume
todas as cousas e ninguén coñece ao Fillo agás o Pai, nin ninguén coñece ao Pai
agás o Fillo e aquel a quen o Fillo llo queira revelar.
Achegádevos a min todos os que estades cansos e oprimidos, que eu
vos aliviarei. Cargade co meu xugo e aprendede de min, que son bo e humilde de
corazón e atoparedes acougo para as vosas almas; porque o meu xugo é doado de
levar e a miña carga é liviá.
Meditación
No sentir común o corazón é
o seo dos sentimentos, dos amores, do apaixonamento, das decisións máis vitais
e comprometidas. O corazón é o seo da solicitude pola demais xente: ten moi bo
corazón –dicimos—, cando falamos dunha persoa moi dada a doerse de quen anda en
debilidade.
¡Como de grande, de marabilloso, de ardente, de solidario, de
entregado foi o corazón de Xesús! El que sempre andou facendo o ben, que se
implicaba coas persoas que atopaba fráxiles, que as acompañaba en procesos de
curación, de esperanza, de inclusión social e relixiosa, que perdoaba, que se
cabreaba e enfrontaba con quen diminuía a xente con calquera escusa. Ese Xesús,
apaixonado e amante ata a fin, é o que morre na cruz en acto de solidariedade
extrema. Ese corazón de Xesús, roto pola lanzada, real ou simbólica, é o que
segue aberto ofertando amores e solidariedades, garantindo compañías e alentos
para facer deste mundo unha casa común, unha familia irmandada. Ese corazón,
esa vida toda, é a que hoxe se pon gratuitamente ao noso dispor.
Oración
Douche grazas, Xesús querido,
por seres onte e hoxe,
para todas e todos nós,
unha persoa de bo corazón,
de grande corazón,
de desfeito corazón.
Douche grazas,
porque fuches e segues sendo
solidario e comprometido connosco,
para compartir os nosos gozos.
para acompañarnos nas nosas soidades e
desesperos;
para perdoarnos, acompañarnos, alentarnos.
Douche grazas
porque o teu non ir de indiferente,
ante nada, ante ninguén,
e menos ante a xente desamparada;
tampouco ante min:
coñécesme e implícaste comigo a fondo.
Douche grazas
porque
es o rostro vivo de Deus,
ante nós,
na cruz do calvario,
e nas infinitas cruces que enchen este mundo.
Douche grazas, Xesús querido.
Acción
Podemos botar unha ollada sobre as nosas vidas. ¿Somos xente
solidaria, ou pasamos indiferentes ante persoas que o están pasando mal? A nosa
solidariedade e implicación mide en boa medida a verdade da nosa vida de
crentes. ¿En que poderiamos avanzar?
20 de xuño: Sábado da semana do 2º domingo
despois de Pentecoste: Inmaculado Corazón de María
Evanxeo: Lc 2, 41-51
Polas festas da Pascua os
pais de Xesús ían todos os anos a Xerusalén. E así, cando o neno tivo doce
anos, subiron á festa, conforme a tradición. Pasados aqueles días, cando eles
regresaban, o neno Xesús quedou en Xerusalén, sen que seus pais se decatasen.
Coidando que iría na comitiva, fixeron unha xornada de camiño; entón buscárono
entre os parentes e coñecidos. Pero como non deron con el, volveron a Xerusalén
para o buscar. E resulta que, ao cabo de tres días, atopárono no templo,
sentado no medio dos doutores e dialogando con eles. Todos os que o escoitaban
estaban asombrados do seu talento e das súas contestacións. Ao velo, ficaron
moi impresionados, e díxolle súa nai:
—Meu fillo! ¿Como te portaches así connosco? Mira que o teu pai e
máis eu andamos cheos de angustia na túa procura.
El respondeu:
—¿E logo por que me buscades? ¿Seica non sabiades que eu teño que
estar na casa de meu pai?
Pero eles non entenderon a resposta. Baixou con eles a Nazaré e
vivía baixo a súa autoridade. A nai conservaba todas estas cousas no seu
corazón.
Meditación
María soubo de dificultades e bágoas na crianza do seu fillo, de
Xesús. Os evanxeos non nos ofrecen moitas noticias, pero son abondas para nos
poder decatar de como María se sentiu desbordada polo que na casa tiñan: un
neno, mozo e home adulto que se deixaba levar polo espírito de Deus en todo;
que rompía coa familia cando o cría oportuno, que lles fixo pensar ás veces que
mesmo perdera a cabeza. Así ata quedar tamén marabillada polo que dicía e facía
aquel seu fillo, Xesús, que ao tempo o era tamén de Deus. Así ata o momento
último da súa existencia cando o ven morrer cravado nunha cruz, coa morte
propia da xente máis marxinal e desprezada. E María –supoñemos que tamén Xosé—
gardaba todas estas cousas no seu corazón de nai, dándolles voltas, intentando
comprendelas á luz do Espírito que tamén a ela a animaba. E así foi madurando
como muller, como esposa, como nai, ata se converter nun referente para moitas
nais, para moitas persoas crentes, á hora de contemplar e comprender a fondura
de vida agochada e manifestada en Xesús e en si mesma.
Oración
Bendita, Santa
María,
bendito o teu
corazón
cheo de grandes
ledicias.
Bendita no
grande amor
co que, á par
que Xosé,
coidaches o
Salvador.
Bendita si,
abofé:
nas horas
mouras de angustia
soubeches
manterte en pé.
A túa fe non
foi murcha,
callou moi
dentro de ti,
colmoute por
estar núa.
Todo o pobo te
bendí,
que grande o
teu corazón!
mestra do non e
do si.
Con humilde
admiración,
por termos nai
tan cumprida,
muller de tan
gran tesón,
bendita, Santa
María!
Acción
As traballos e sufrimentos de moitas das nosas nais cos seus
fillos ou fillas pódennos lembrar un pouco os traballos e sufrimentos de María
co seu fillo Xesús. Igual podemos achegarnos a algunha destas mulleres, falar
algo con elas, acollelas, admiralas, agradecelas
Ningún comentario:
Publicar un comentario
Reservámonos o dereito de determinar que comentarios non deben ser publicados co obxectivo de manter un diálogo respetuoso, enriquecedor e fluido.