13 de setembro: domingo 24 do Tempo Ordinario
Evanxeo: Mt 18, 21-35
Nunha ocasión Pedro
achegouse a Xesús e preguntoulle:
—Señor, ¿cantas veces
terei que perdoar a meu irmán se me segue ofendendo? ¿Ata sete veces?
Respondeulle Xesús:
—Non che digo ata sete
veces, senón ata setenta e sete. Por iso o Reino dos ceos parécese a un rei que
quixo facer as contas cos seus servidores. Cando empezaba, presentóuselle un
que lle debía moitos millóns. e como non tiña con que pagar, o señor ordenou
que o vendesen a el con muller, fillos e canto tiña, para que así lle pagase.
O servidor botóuselle aos
pés e suplicáballe:
—Ten paciencia comigo,
que cho hei pagar todo.
O señor tivo pena daquel
home e deixouno marchar, perdoándolle toda a súa débeda. Pero, ao saír, o servidor aquel atopouse cun compañeiro que lle
debía unha insignificancia e, agarrándoo pola gorxa, esganábao dicíndolle:
—Paga o que me debes.
Botándose aos seus pés, o
compañeiro suplicáballe:
—Ten paciencia comigo,
que cho hei pagar todo.
Pero non lle fixo caso e,
aínda para máis, mandou que o metesen na cadea, ata que lle pagase a débeda.
Os compañeiros, ao veren
tal cousa, moi apesarados, fóronlle contar ao seu señor todo o que pasara.
Entón o señor mandouno chamar e díxolle:
—Servidor malvado! Eu
perdoeiche toda aquela débeda, porque mo
pediches. ¿E logo non debías ti tamén compadecerte do teu compañeiro, como eu
me compadecín de ti?
E todo anoxado, o señor
entregouno aos verdugos ata que lle pagase a débeda.
Así tamén fará convosco
meu pai celestial, se non perdoades de corazón cada un a seu irmán.
Meditación
As primeiras
comunidades cristiás aprenderan de Xesús, e así o querían practicar, que a
primeira característica do perdón por parte de quen o dá debería ser que o
perdón non ten medida. Non se perdoa só unha, dúas, sete veces, senón setenta
veces sete, cousa que na maneira de falar que tiñan os xudeus quería dicir
sempre, sen límite ningún. A todos nos custa aceptar esta condición inspirada
na mesma práctica de Xesús. Parécenos que o moito perdón pode levar a que a
xente faga o que lle dea a gana. Perdoar sempre, sen límites, quere dicir que
pola nosa parte, pola parte de Deus a quen queremos imitar algo nisto, nunca
hai unha desesperanza total respecto ao cambio posible en calquera persoa. Deus
sempre nos quere deixar unha porta aberta, para entrar por ela na nosa zona de
verdade, de dignidade, de reconciliación, de paz. E, seo fai Deus, quen somos
nós para querer pretender outra cousa?
Que dá o perdón,
logo, débeo dar sen límite ningún. E que pasa con quen o recibe? Disto fala a
segunda parte do Evanxeo de hoxe. As primeiras comunidades cristiás, seguidoras
tamén nisto do que viran en Xesús mesmo, entendían que quen recibía o perdón
debería tamén el entrar nesa roda tan humana e tan santa do perdón. Sería
ridículo, como ben o deixa ver a parábola que conta Xesús, que un recibise o
perdón e que logo non estivese disposto a perdoar a quen ten ao redor de si. E,
se un non entra deste xeito na roda do perdón, bótase fóra dela, e daquela o
perdón perde nel a súa forza de renovación,
acaba sendo unha chafallada que non vale para nada, que non lle abre ningunha
porta nova, que o deixa onde estaba ou aínda peor.
O Evanxeo de
hoxe conclúe invitándonos a perdoarnos de corazón, non dunha forma barata e
rápida, pero reservándose o rexeite interior, reservándose o convencemento de
que este non vai cambiar, de que non sei por que lle estou perdoando. Perdoar
de corazón quere dicir perdoar porque eu no meu interior, no meu íntimo, na
miña conciencia máis secreta, ben sei tamén que moitas veces estou apegado ao
mal e me deixo levar por el, aínda que quizais ninguén chegue a saber o que
penso, o que sinto ou o que fago. Perdoar de corazón é introducirse con paz e
enerxía a un tempo nesa onda de solidariedade, de irmandade, onde todos nos
sabemos parte necesaria dos demais, chamados a acompañarnos nos camiños de
saída das nosas ruindades, o mesmo que nos acompañamos normalmente nos camiños
que nos levan a elas. Perdoar de corazón quere dicir perdoar ao estilo de Deus,
que é quen asenta e habita nos espazos máis limpos e verdadeiros do noso
corazón, do noso íntimo.
En cada
Eucaristía bañámonos no perdón ilimitado de Deus. De cada Eucaristía deberíamos
saír vigorizados para construír algo novo entre nós. O perdón está ao servizo
desa novidade liberadora, ao servizo da cal estaría ben que sempre nos atopasen
as persoas que comparten casa, pobo ou cidade connosco.
Oración
Perdón, Señor,
perdón.
Pola miña rota,
de tantas
maneiras,
por tantos
lados.
Por necesitar
perdón, curación,
e non
demandalo,
e non acollelo
e non
celebralo.
Por vivir o
perdón lixeiramente,
sen forza nin
efectos,
tanto no dálo
coma no recibilo.
Por non
envolver toda a miña vida
no manto da
humildade sincera
xa que en tanto
preciso ser persoa perdoada.
Por vivir o
perdón
sen entrar na
fonte fonda que o mobiliza,
e facer do
perdón unha comedia.
Por pretender
tantas veces
ser obxecto de
perdóns sen eu perdoar,
manténdome sen
misericordia con quen precisa dela.
Por medir,
contabilizar os perdóns,
ignorando que
infinitas veces
houben de ser
perdoada por ti.
Por non ter
descuberto aínda
o precioso
regalo do teu perdón,
vivindo a secas
de misericordia,
envolto na
despreocupación ou na amargura do pecado.
Perdón, Señor,
perdón.
Acción
¿Temos a experiencia se
sermos persoas perdoadas? ¿Temos pedido perdón algunha vez? ¿Temos perdoado a
quen nolo pide? ¿Ou cústanos perdoar e pedir perdón? Pensemos nalgún caso
concreto vivido por nós, ¿debería pedir ou dar o perdón? Para ambos casos fai
falla humildade e valentía. Atrevámonos coa axuda de Deus.
14 de setembro: Festa da Exaltación da Santa
Cruz
Evanxeo: Xn 3, 13-17
Nunha ocasión díxolle
Xesús a Nicodemo:
—Ninguén subiu ao ceo,
fóra do que baixou do ceo, o Fillo do Home. Como Moisés alzou a serpente no
deserto, así debe ser alzado o Fillo do Home, para que todo o que cre nel teña
vida eterna. Pois de tal xeito amou Deus o mundo, que lle deu o seu Fillo
Unixénito, para que todo o que cre nel non se perda, senón que teña vida
eterna. Non mandou Deus o Fillo ao mundo para que xulgue o mundo, senón para que
o mundo se salve por el.
Meditación
As cruces non son, non
deberían ser, un simple adorno nos nosos peitos, sobre do noso leito, nos nosos
camiños e prazas, nos nosos centros de estudo, nas nosas igrexas e outeiros. En
ningunha parte. A cruz é un recordatorio, unha memoria. Un recordatorio e unha
memoria por unha parte doloroso, por outra parte feliz, esperanzador. Doloroso
porque recorda a agresividade dos poderes relixiosos e civís que se cebaron
naquel home xusto, humanísimo, que pasou pola vida facendo o ben, porque estaba
cheo do Espírito de Deus; doloroso tamén porque recorda a tanta xente que de
mil maneiras sofre na vida, sobre todo a que sofre pola ruindade doutras
persoas; e sabemos que isto pasa, e moito.
É un recordatorio feliz,
esperanzador, porque na cruz asumida desde o amor e desde o servizo o fillo de
Deus Xesús rompeu as forzas do mal que aparentemente acabaran con el, e
converteuse no camiño para o seu
triunfo, para a súa gloria. A cruz fálanos do moito amor que Deus nos ten, da
súa fonda paixón por nós, manifestada no Cristo que nela morreu por manterse
firme na súa fidelidade a Deus e a nós.
Desde aí é difícil
entender a trivialidade coa que tratamos a cruz as mesmas persoas cristiás;
pero tamén é difícil entender o noxo ante a cruz de persoas e grupos humanos
que parecen querer rebelarse contra calquera forma de dominio e explotación da
xente. ¿Quizais porque a xente cristiá, a Igrexa, lle quitamos á cruz a súa
verdade histórica de solidariedade coa
xente marxinal, de enfrontamento ao poder abusón?
Oración
Adorámoste, oh
cruz!,
o memorial de
Xesús.
Sinal de empeño
no amor,
proba do gran
Servidor.
Quen nela por
nós morreu
ante o abuso
non cedeu.
Sufriu, berrou
e rezou:
cheo de amor se
entregou.
A cruz, rebelde
paixón
que reborda o
corazón.
Fervente facho
de gloria
que enche de
luz a historia.
No desespero,
esperanza
de quen baila
amarga danza.
Camiño recio do
pobo
que en Deus
soña tempos novos.
A cruz dos
grandes momentos,
a cruz dos
pequenos tempos.
Por min tanta
dor e amor,
tamén polo
mundo enteiro,
na cruz do noso
Señor.
Adorámoste, oh
cruz!,
o memorial de
Xesús.
Acción
Repararemos nalgunha cruz
pola que estea pasando algunha xente amiga, coñecida. Reparemos tamén nalgunha
cruz pola que nós esteamos pasando. ¿Podemos aprender a vivir as nosas cruces
algo como Xesús a viviu? ¿Podemos botarlle unha man a quen está pasando por
horas malas, por horas de cruz?
15 de setembro: Memoria de Santa María das
Dores
Evanxeo: Xn 19, 25-27
Naquela hora, ao pé da
cruz de Xesús estaban súa nai e a irmá de súa nai, María a de Cleofás, e máis
María a Magdalena. Xesús, vendo a súa nai e onda ela o discípulo a quen amaba,
díxolle á nai:
—Muller, velaí o teu
fillo.
Despois díxolle ao
discípulo:
—Velaí a túa nai.
E dende aquela hora o discípulo
acolleuna con el.
Meditación
María, a nai, ao pé da
cruz, encaixando o momento da derrota dos soños do seu fillo. Pero alí, ao pé
da cruz. Envolvendo ese momento coa tenrura da nai, coa dor da nai, coa
esperanza da nai, que nunca dá por acabadas as posibilidades dun fillo, a
capacidade de sobrepoñerse ás maiores adversidades. Ao pé da cruz, desbordada
polos acontecementos, que poñían a proba unha vez máis a súa firme fe, coa que
iniciara aquel recorrido de nai todo cheo de graza e de misterio.
María aprende en carne
propia o que Xesús aprendía tan dolorosamente na súa: a resistencia do mal, do
poder, ante calquera proposta que poida poñer en cuestión o seu dominio, o seu
control, o seu sometemento dos corpos e dos espíritos da xente, a súa liberdade,
a súa verdade. Mai e fillo unidos na mesma ilusión, na mesma amargura, na mesma
fe, na mesma cruz, na mesma esperanza. E o fillo querendo que nos introduzamos
nesa sociedade histórica e mística a un tempo. Que nos metamos neses espazos de
silencio que encaixa o mal e o sitúa nas zonas de esperanza, para que o mal non
teña a última palabra.
Cada persoa temos as
nosas particulares batallas e cruces. En cada momento o conxunto da Igrexa ten
tamén os seus; nesta hora concretada no ataque vergoñento ao Papa Francisco que
pretende sanear a Igrexa desde o Evanxeo de Xesús.
Oración
Santa María das
Dores,
nai de Xesús e
nai nosa,
lévanos da túa
man
polos camiños
da historia.
Contigo
queremos ser
de Xesús fieis
seguidoras,
mulleres e
homes de fe,
na cruz da presente
hora.
A cruz de males
e abusos
que desde
dentro ou de fóra
revolven o
corazón,
e estragan a
vida toda.
A cruz de
tantas mulleres
vivindo ou
morrendo á sombra
de mans e de
relacións
amargas,
abusadoras.
Nas cruces da
nosa vida
por nai te
temos, xaora,
consolo, forza
e alento
de quen sofre,
de quen loita.
Con Xesús do
berce á cruz,
en paciencia
vigorosa,
día a día, en
noite ou luz,
fidelidade
amorosa.
Acción
Podemos agasallar hoxe as
nosas nais, pois seguro que por nós pasaron moitos momentos de dores. Podemos
falar con algunha muller, escoitar as súas particulares dores por ser tal.
Podemos facer algo por apoiar a presenza da muller na igrexa en condición de
igualdade.
16 de setembro: mércores da 24ª semana do Tempo
Ordinario
Evanxeo: Lc 7, 31-35
Unha vez dixo Xesús:
—¿Con quen compararei a
xente desta xeración? ¿A quen se asemella? Semellan esas criaturiñas que,
sentadas nos rueiros, berran entre si, dicindo: “Tocamos a frauta e non
bailastes, entoamos lamentos e non chorastes”. Porque aparece Xoán Bautista,
que non come pan nin bebe viño, e dicides: “Ten o demo no corpo”. E aparece o
Fillo do Home, que come e bebe, e dicides: “Mira que larpeiro, que bebedor e
que amigo dos cobradores de impostos e da xente pecadora”. Con todo, a xente
filla da sabedoría si que lle deu creto.
Meditación
Cando non se quere, non
se quere. Pasa coa fe en Xesús e con calquera outra cousa. Pasa sobre todo con
todo aquilo que nos revolve algo, que nos cuestiona algo, que nos empuxa a saír
das nosas comodidades e rutinas. É incrible a capacidade que temos de poñer
obxeccións, de amorear dificultades, reais ou inventadas, con tal de poder
seguir no meu, no que eu penso, no que eu fago. Pódennos entrar por aquí e por
alí, que tanto dá.
Iso foi o que Xesús
observou en moita xente contemporánea súa. ¿E que facemos nós e a xente
contemporánea nosa? ¿Que facemos coa proposta de Xesús, chamándonos a un
recoñecemento de Deus como Pai maternal, próximo e implicado a fondo no ben da
nosa vida? ¿Que facemos coa proposta de irmandade real, de solicitude cara todo
aquilo que é débil –persoas ou realidades sociais ou natureza—? ¿Que facemos co
seu criterio de entender a vida como servizo? ¿Que facemos coa súa práctica
exemplar de gozar comendo e bebendo, cando sexa o caso, e de alternar con xente
de mal nome e conduta? ¿Que facemos coa súa manía de andar sempre envolto con
persoas débiles, marxinais?
Oración
Como lle pasa a
tantísima xente, Xesús,
as escusas
amoréanse no meu interior
para recuar
ante as túas propostas,
ou para darlles
creto a medias,
ou para
aprobalas coa palabra,
pero seguir
máis ou menos instalado no meu.
Pídoche perdón.
Pídolle perdón
a toda a xente
ante a que me confeso cristián,
para defraudala
logo cos meus feitos.
Gustaríame
formar grupo
cos fillos e
fillas da Sabedoría que che dan creto,
que se fían de
ti con verdade,
e medran día a
día no teu seguimento.
¿Cando, meu
Deus, tirarei as barreiras
que che impiden
entrar e agasallarme
co que ti
queiras?
Acción
¿Como reaccionamos ante
calquera proposta que nos chegue de fóra, sexa da comunidade cristiá, sexa do
mundo civil, invitándonos a participar, a enredarnos en cousas de humanidade,
de mellora social, de crecemento persoal? ¿Sopesámolas con boa disposición ou
de entrada botamos man de escusas ou
desculpas?
17 de setembro:
xoves de 24 semana do Tempo Ordinario
Evanxeo: Lc 7, 36-50
Unha vez un fariseo
convidou a Xesús a comer. Xesús entrou na súa casa e púxose á mesa. Unha
muller, coñecida como pecadora na vida, sabedora de que estaba alí Xesús, levou
un frasco de alabastro con perfume de mirra, botouse por detrás aos pés del
chorando e comezou a regarllos coas báboas; secáballos cos cabelos da súa
cabeza e bicáballos mentres llos unxía co perfume. Vendo aquilo, o fariseo que
o convidara dixo para si:
—Se este fose un profeta,
coñecería quen é e que caste de muller é a que o está a tocar, unha pecadora.
Xesús tomou a palabra a
díxolle:
—Simón, teño algo que che
dicir.
El contestou:
—Pois dimo, Mestre.
—Había dúas persoas que
lle debían cartos a un prestamista; unha debíalle cincocentos denarios e o
outra cincuenta. Como non tiñan con que lle pagar, o prestamista perdooulles ás
dúas persoas. Ora, ¿quen delas o amará máis?
Respondeulle Simón:
—Supoño que aquela a quen
máis lle perdoou.
El contestou:
—Ben dito.
E volvéndose cara á
muller, díxolle a Simón:
—¿Ti ves esta muller?
Entrei na túa casa e non me deches auga para os pés, pero ela regoumos coas
súas bágoas e secoumos cos seus cabelos. Non me deches o bico, pero ela dende
que entrou non parou de me bicar os pés. Non me unxiches a cabeza con aceite,
pero ela unxiume os pés con perfume. Por iso dígoche: moitos pecados se lle
perdoaron, cando mostra tanto amor; a quen pouco se lle perdoa, pouco amor
mostra.
E díxolle a ela:
—Os teus pecados están
perdoados.
Entón a demais xente
convidada empezou a comentar entre si:
—¿Quen é este, que mesmo
pretende perdoar os pecados?
Pero el díxolle á muller:
—Salvoute a túa fe, vai
en paz.
Meditación
Hai dúas olladas coas que
podemos mirar para nós e para a xente que nos rodea: a ollada do corpo e a
ollada do corazón. A ollada do corpo depende da ollada do corazón. Se a ollada
do corazón é limpa, transparente, pacífica, perdoadora, solidaria, xusta,
misericordiosa, tamén a ollada do corpo será así. O evanxeo de hoxe fálanos
destas dúas olladas, unha a do fariseo: unha ollada superficial, legalista, acusadora, excluínte, insolidaria,
propia de quen se cre persoa perfecta, unha ollada que pecha camiños e vidas,
unha ollada triste, amarga e que entristece e crea amargura tamén; outra a de
Xesús: unha ollada que vai ao fondo onde ve ou intúe procesos fondos, unha
ollada incluínte, solidaria, perdoadora, propia de quen comunga coa fraxilidade
humana e ansía o ben das persoas e por iso acaba abrindo camiños de vida; unha
ollada leda, esperanzada, que suscita alegría e esperanza, que remata en bágoas
de amor e felicidade.
Que diferentes son as
persoas, os que miran e as miradas, cando ollamos coa ollada de Xesús! Que
diferente sería o mundo, se educaramos un pouco a nosa ollada para aproximala
algo á de Xesús!
Oración
Quen me dese,
Xesús,
ollar como ti
ollas!
Quen me dese
ter o corazón pacificado
como ti sempre
demostras telo!
Quen me dese
unha ollada amante,
para poder ver
a xente toda con comprensión e esperanza!
Quen me dese
ter unha ollada iluminada,
para poder ver
ou intuír fonduras aparentemente ausentes!
Quen me dese
ter unha ollada inocente,
para detectar e
suscitar inocencias!
Quen me dese
ter unha ollada sabia,
para transmitir
sabiamente perdón e alentos para o cambio!
Quen me dese,
Xesús, sentir sobre de min
a mesma ollada
túa que tanto agradeceu a pecadora!
Quen me dese
ollarme a min mesma, Xesús,
cos ollos
acolledores cos que ti me ollas!
Acción
¿Como ollamos
habitualmente a xente? Podemos repasar o noso xeito de ollar sobre as persoas
que nos rodean, maiormente sobre aquelas que nos parecen máis negativas. ¿Que
poderiamos facer para cambiar o noso corazón, para que así cambie tamén a nosa
maneira de ollar e estar coa xente?
18 de setembro: venres da 24 semana do Tempo
Ordinario
Evanxeo: Lc 8, 1-3
Xesús púxose a camiñar
por vilas e aldeas, predicando e anunciando a boa nova do reino de Deus. Ían
canda el os Doce e máis algunhas mulleres que el curara de doenzas e de malos
espíritos: María, chamada a Magdalena, curada de sete demos; Xoana, a muller de
Cusa, administrador de Herodes; Susana e outras moitas que o servían cos seus
bens.
Meditación
Lucas refírese á gran
camiñada de Xesús, que o levaría de Galilea a Xerusalén, para confrontar alí
cos líderes relixiosos do seu tempo, cos que mantiña serias diferenzas. Unha
viaxe chea de riscos, que remataría na súa morte en cruz. E van canda el os
Doce e con eles un grupo significativo de mulleres, algunhas das cales citadas
expresamente polo seu nome e, seguro, tamén polo significado que tiveron no
grupo: María a Magdalena, Xoana, Susana. Todo o mundo está de acordo en admirar
esta incorporación de mulleres no fato misioneiro, en tempos nos que estaban
absolutamente anuladas na visibilidade social e relixiosa. ¡Que non faría hoxe
Xesús, cando a cultura reclama unha absoluta igualdade, dentro do ser de cada
persoa ou grupo social! ¡Canta da liberdade de Xesús nos fai falla á Igrexa
predominantemente masculina para vivir de preto o Evanxeo!
Oración
Grazas polas
mulleres,
na súa historia
amarga, sufrida,
fóra e dentro
da Igrexa.
Grazas polo
testemuño da súa fe,
do seu
seguimento de Xesús,
a pesar de
todo.
Grazas polas
súas voces reivindicativas,
clamando polo
seu recoñecemento
dentro e
fóra das nosas comunidades.
Grazas polos
seus soños
de seren o que
están chamadas a ser,
como revolución
no mundo e na Igrexa.
Grazas a ti,
Xesús,
por abrires a
porta a tanta normalidade.
Acción
Se somos homes, reparamos
como estamos tratando as mulleres dentro e fóra da comunidade cristiá. Se somos
mulleres, reparamos se nos encollemos ou non ante prácticas eclesiais que
intentan rebaixarnos e agocharnos. Nos dous casos, pensamos en como dar pasos
no espírito do Evanxeo.
19 de setembro: sábado da 24ª semana do Tempo
Ordinario
Evanxeo: Lc 8, 4-15
Unha vez, xuntouse onda
Xesús moita xente chegada de moitas vilas e el propúxolles esta parábola:
—Saíu un labrego a
sementar. E ao botar a semente, parte dela foi caendo polo beira do camiño; a
xente pisouna e os paxaros comérona. Outra caeu en terreo pedregoso, pero,
aínda que xermolou, secou por non ter lentura. Outra caeu entre silvas, pero ao
medrar o silveiral, afogouna. Outra caeu en boa terra, xermolou e deu o cento
por un.
A continuación exclamou:
—Quen teña oídos para
oír, que escoite.
Entón a xente que o
acompañaba de cerca preguntoulle que significaba aquela parábola. El respondeu:
—A vós concedéusevos
coñecer os misterios do Reino de Deus, pero aos outros unicamente en parábolas,
de xeito que vendo non vexan e escoitando
non entendan.
A parábola significa
isto: a semente é a palabra de Deus. As do camiños son as persoas que, tan
pronto como oen a palabra, vén o Satán e arrapañállela do seu corazón, non vaia
ser que crean e se salven. As do terreo pedregoso son aquelas persoas que,
cando oen a palabra, acóllena con alegría, pero, como non teñen raíz, cren por
certo tempo, máis, cando vén a tentación, abandonan. As das silvas son as
persoas que escoitan a palabra, pero por mor das preocupacións, riquezas e
praceres da vida, afogan e non chegan a madurecer. As da terra boa, son aquelas
que con bo e xeneroso corazón escoitan a palabra, retéñena e producen froito
coa súa perseveranza.
Meditación
O que a parábola nos vai
aclarando con precisión é que todas as persoas recibimos a diario moitas
achegas boas, que nos veñen de Deus como palabra súa, frecuentemente a través
da normalidade da vida. Agora ben, non chega con que esa semente caia en nós,
para que prenda en nós e se converta en nós nun froito madurecido. Cómpre
atendela, coidala, traballala, deixar que colla fondura e lentura en nós, pelexar por ela, dedicarlle tempo,
perseveranza. Sábeo moi ben a xente do campo: non chega con botar a semente na
terra. Canto hai que esforzarse e suar para poder recoller froitos dela! Pois
co ben de Deus en nós pasa outro tanto.
Ao mellor, por exemplo,
gustaríame ser un bo home para a miña muller, ou unha boa muller para o meu
home; ese desexo bo é xa unha palabra de Deus dentro de min. Pero a este desexo
teño logo que lle ir dando corpo; ver como lle falo á miña parella, como
colaboro con ela na casa, como me preocupo por como lle vai no traballo, como a
respecto no seu xeito particular de ser, como a perdoo cando erra, como
comparto con ela momentos felices etc, etc. Facer todo isto supón atención,
esforzo, sacrificio, perseveranza. Pero é así como o desexo bo inicial se
converte nun froito gustoso dunha convivencia feliz. E como este hai mil
exemplos máis na vida.
Oración
Que a túa
palabra, falada con mil linguas,
se faga en min
semente produtiva.
Que atope en min
terra branda, traballada,
e non a beira
dura dun camiño,
onde un paxaro
calquera a lavará no peteiro.
Que a túa
palabra, dita de mil xeitos,
atope en min
terra con lentura
onde enraizar e
medrar
a proba de
tentacións e contratempos.
Que a túa
palabra, abundante e gratuíta,
non morra en
min
tristemente
afogada
no medio de
afáns, riquezas e praceres.
Que a túa
palabra, fonte de toda abundancia,
atope en min
terra boa, preparada, regada,
con coidado
traballada,
e me faga
abundante en froitos,
onde o próximo
poida vir, coller e fartarse.
Acción
Podemos reparar a ver se
en algo nos está pasando o que anuncia a parábola: que a palabra de Deus, que
case sempre ten rostros moi humanos, estea chegando a nós e polo que sexa non
lle deixemos frutificar en nós. Nese caso, podémolo corrixir. E se vemos que
lle estamos prestando atención e facendo todo o posible para que dea froitos en
nós, daquela podémolo agradecer e gozarnos con iso.
Ningún comentario:
Publicar un comentario
Reservámonos o dereito de determinar que comentarios non deben ser publicados co obxectivo de manter un diálogo respetuoso, enriquecedor e fluido.