4 de outubro: domingo 27 do Tempo Ordinario
Evanxeo: Mt 21, 33-43
Nunha ocasión díxolles Xesús aos
sumos sacerdotes e aos anciáns do pobo:
—Escoitade
esta parábola:
Había
unha vez un propietario que plantou unha viña, rodeouna dunha sebe, cavou nela
un lagar e construíu un caseto para o garda. Logo arrendóullela a uns
viñateiros e marchou para lonxe. Cando chegou o tempo da vendima, mandou os
seus criados onda os viñateiros para cobrar as rendas. Pero os viñateiros agardáronos
e a un zorregáronlle, a outro matárono e a outro apedrárono. De novo mandou
outros criados máis numerosos, pero tratáronos do mesmo xeito. Por último
mandou o seu propio fillo, dicindo para si: “Ao meu fillo hano respectar”. Pero
os viñateiros, ao veren o fillo, comentaron: “Este é o herdeiro; veña, matémolo
e a herdanza será nosa”. E agarrárono, botárono fóra da viña e matárono.
Ben,
e cando veña o señor da viña, ¿Qué fará cos viñateiros aqueles?
Respondéronlle:
—A
eses malvados faraos morrer de mala morte e arrendará a viña a outros
viñateiros, que lle paguen as rendas no seu tempo.
Díxolles
entón Xesús:
—¿Seica
non lestes nunca na Escritura: “A pedra que desbotaron os canteiros é agora o
esquinal; esa pedra colocouna o Señor, ¡que regalía para nós!?
Por iso dígovos: quitaranvos o reino de Deus e darase a un pobo que produza bos froitos.
Meditación
As palabras de Xesús van
dirixidas especialmente ás persoas que están ao fronte das nosas comunidades,
e, a través delas, ás comunidades mesmas. ¿Que tipo de comunidades cristiás
estamos construíndo? Quen ten o servizo de presidilas ¿estanse convertendo en
señores que impoñen a súa vontade, como se fose a de Deus, que non favorecen a
autonomía e responsabilidade dos membros da comunidade, que non fomentan os
camiños persoais de relación con Deus, as capacidades de cada quen para facer
unhas comunidades máis ricas, máis fermosas, máis auténticas? ¿Fan e desfán na
comunidade cristiá sen contar coa xente, sexa para rexer os cartos ou os bens
da comunidade, sexa para dar orientacións sobre a vida cristiá, sobre a
sexualidade, por exemplo, sobre a constitución da familia, sobre a
participación cidadá? ¿Respectan a comunidades coma comunidade de Deus,
propiedade de Deus, ou enseñóranse dela, para medraren a conta da comunidade?
Pero,
de rebote, estas preguntas que lles podemos facer, no nome de Xesús, a quen
preside as nosas comunidades, tamén nos afectan a todas as persoas que formamos
a comunidade cristiá. ¿Que facemos nós para que os nosos líderes respondan ao
que Xesús quere deles? ¿Valoramos a nosa autonomía, valoramos as calidades que
cada un, cada unha de nós temos, para poñelas ao servizo da comunidade? ¿Ou
deixámonos levar, deixamos que outros decidan, desentendémonos da
responsabilidade que temos sobre a marcha das nosas comunidades e parroquias?
Moitas veces queixámonos das arbitrariedades dos bispos e dos curas, pero ¿non
estamos nós contribuíndo a elas co noso pasar de todo no que se refire á vida
da comunidade? ¿Cando actuaremos dando a entender que a comunidade é cousa
nosa, que estamos dispostos/as a implicarnos nela, a pedir, a esixir que se nos
teña en conta, que sexamos tratadas coma persoas adultas? ¿Cando apostaremos
por ter unha experiencia espiritual propia, adulta, ben formada, que nos
capacite para entender das cousas da comunidades e participar nela con
humildade, si, pero tamén con decisión e valentía?
Este evanxeo, logo, oriéntanos
sobre o ser ou non ser das nosas comunidades cristiás, sobre o feito de enseñorarnos da comunidade
ou de permitir que outros o fagan. Dicía nunha ocasión o papa Francisco: “A
Igrexa ten respostas para a infancia do home, pero non para a súa idade
adulta”. E iso é así porque hai quen nos trata coma nenos e nenas en moitísimas
cousas, aínda que sexamos completamente adultos/as; pero tamén é así porque
gústanos vivir coma nenos en cousas nas que estaría moi ben que funcionásemos
coma adultos. Cando unha comunidade
cristiá está infantilizada, perde calidade, perde atractivo, non chama, bota
para atrás.
A
celebración eucarística é a celebración da comunidade, presidida por Cristo,
enriquecida cos valores e achegas de cantos nela participamos, para vivir en
todo en adultez.
Oración
ese desmedido afán de ter,
do que nos chufamos os humanos,
esa tola ansia por posuír
cousas, ideas, persoas…!
Este corpo é meu,
e fago con el o que eu quero!
Esta muller é a miña,
e podo dispoñer dela cando quero,
do seu corpo,
das súas decisións,
e mesmo da súa vida, se me prace!
Este é o meu grupo,
a miña comunidade;
estes son os meus cartos,
a miña casa,
a miña finca;
estas son as miñas ideas,
a miña teoloxía…,
dicimos tantas veces
con aires de suficiencia, de propiedade, de dominio,
querendo ignorar
que somos simplemente debedores de todo canto somos,
que nada é meu,
nada é noso,
como non sexa esa sede insaciable, enfermiza,
de afogarnos nas cousas,
escapando de sermos nós mesmos,
libremente.
cando descubriremos o pracer
de fuxir de todo acto de posesión,
para atopar con humildade o que somos,
para bater coa verdade que nos explica,
para abrazarme na comunidade que nos acubilla,
para ver por todas partes irmáns e irmás
e non inimigos cos que combater
nin rivais cos que competir!
Ai, Señor,
cando serei de verdade home, muller,
no teu seo,
no seo da creación,
no seo baleiro da xente que me rodea?
Cando serei unha muller nova,
Acción
¿Gustaríanos
compartir co cura que preside a nosa comunidade parroquial que non estou de
acordo con algunhas cousas que el fai? ¿Vemos que poderiamos implicarnos algo
máis na marcha da nosa comunidade cristiá?
Deamos un paso adiante.
5
de outubro: Témporas de agradecemento e de apertura aos dons de Deus.
Evanxeo:
Mt 7,7-11
Nunha
ocasión díxolles Xesús ás persoas que o acompañaban:
—Pedide
e recibiredes, buscade e atoparedes, petade e abrirásevos. Porque quen pide
recibe, quen busca atopa e a quen peta abriráselle.
¿Ou
hai alguén entre vós que, se o seu fillo ou filla lle pide pan, lle dá unha
pedra? ¿Ou se lle pide un peixe lle dá unha cobra? Pois se vós, que sodes
ruíns, sabedes dar cousas boas á vosa crianza, canto máis voso Pai celestial
lla dará á xente que llas pida!
Meditación
Iso
das “témporas” pódenos soar hoxe a cousas raras. Na Igrexa do pasado tivo
bastante importancia. Nunha sociedade eminentemente rural era unha festa poder
celebrar ao final do verán o traballo feito e as colleitas que garantían
fartura para todo o ano. Nunha sociedade eminentemente relixiosa vivíase e
celebrábase iso ollando con agradecemento para Deus, de quen se consideraba que
viñan todos os bens.
Hoxe
somos menos directamente rurais, menos crentes e cústanos entender que dependan
de Deus as cousas que imos producindo, no campo ou na cidade, co noso esforzo
persoal e colectivo. ¿Qué pinta, logo, Deus nas nosas vidas? As persoas crentes
seguímolo vendo como a fonte de todo canto ben podemos gozar. Vémolo tamén como
a enerxía que nos empuxa a organizar o noso traballo para poder vivir do
producido.Vémolo como quen nos empuxa a ver o mundo como unha casa común e os
homes e mulleres que o habitan como unha gran fraternidade, para que ninguén
lle negue a ninguén o seu dereito a traballar e a vivir do seu traballo.
Orar
nas Témporas e sempre significa abrirnos con agradecemento e atención a este
Deus que nos quere felices traballando e compartindo os bens da terra.
Oración
Que ben que poida medrar ao teu carón, Xesús,
guiada e empuxada por ti,
en ser persoa permanentemente aberta.
Aberta a ti, á xente, á vida,
ao teu Deus e noso Deus.
Que ben aprender ao teu lado, Xesús,
levada polo teu espírito,
a pedir, a buscar, a petar,
sabéndome carente, necesitada en tantas cousas,
pero confiada nas mans xenerosas que mas ofrecen.
As mans ben concretas de moitas persoas,
as mans casuais da vida,
as mans sorprendentes de Deus
que guía e sostén todas as nosas mans.
Que ben, Xesús, poder gozar contigo, en comunidade,
neste outono de froitos e bendicións,
coa esperanza de que a ninguén lle falte pan e irmáns con quen comelo.
Grazas por tanto ben!
Acción
Cando hoxe xantemos ou cenemos,
podemos facer un breve recoñecemento á xente rural que produciu os nosos
alimentos, e ao Deus da vida que está detrás de todo canto existe.
6 de outubro: martes da 27 semana do Tempo Ordinario
Evanxeo: Lc 10, 38-42
Un día entrou
Xesús nunha aldea e unha muller chamada Marta acolleuno na súa casa. Esta tiña
unha irmá chamada María, que, sentada aos pés de Xesús, escoitaba as súas
palabras. Marta, en troques, estaba moi apurada co labor da casa, e,
achegándose, dixo:
—Señor,
¿non che importa que a miña irmá me deixe a min soa servindo? Dille que me bote
unha man.
Pero
o Señor respondeulle:
—Marta,
Marta, preocúpaste e desacóugaste con tantas cousas; pero soamente unha é a
necesaria. María escolleu a mellor parte, e esa nunca se lle vai quitar.
Meditación
Todo o mundo lle
dariamos a razón a Marta, que ademais fora a que invitara e acollera a Xesús na
súa casa. ¿Qué nos pasaría, sen a xente que se preocupa polas mil cousas
miúdas, pero imprescindibles, das que se compón a vida, o benestar diario? Polo
tanto Xesús non nos invita a pasar deses servizos miúdos que fan agradable a
vida.
Xesús
invítanos a non contentarnos con iso. Podémonos ver, acollernos, obsequiarnos
con cousas, mesmo dicirnos palabras durante horas enteiras, sen nos comunicar a
un nivel fondo: nin falamos do que na vida nos doe ou nos aleda, nin nos
facemos capaces de escoitar o que a outras persoas lles doe ou lle dá ledicia
na vida. Xesús invítamos, logo, a unha relación de corazón a corazón.
Relacionarnos así coa xente vainos habilitando para relacionarnos con Deus, que
lle gusta andar agachado alí onde as persoas vibran, onde sofren e festexan.
Oración
Sentar,
acougar,
pararme ao lado da xente,
pararme no paso da vida,
pararme onda ti, meu Deus.
Sentar,
acougar,
escoitar,
afiar os oídos do corpo e do corazón,
os oídos do espírito,
para percibir a vida
na súa presenza ou na súa ausencia,
para acoller os gozos da vida,
as queixas e dores da vida.
Sentar,
acougar,
escoitar,
enchouparme da vida,
enchouparme de ti, meu Deus,
e logo vivir,
vivir a tope,
vivir ao ritmo da vida,
vivir ao ritmo de Deus.
Coma ti, Xesús.
Acción
Podemos facer o
esforzo por parar hoxe un momento, 15, 20 minutos, escoitando as voces que
resoan no noso interior, escoitando a vida que xorde en nós. Ou, se alguén nos
visita, podemos esforzarnos por escoitalo a fondo, con atención ao que di, ao
que hai no fondo do que di. Facéndoo, escoitamos a vida, escoitamos a Deus.
7 de outubro: mércores da 27 semana do Tempo Ordinario
Evanxeo: Lc 11, 1-4
Dunha vez, cando
Xesús estaba orando en certo lugar, unha das persoas que andaban canda el
pediulle:
—Mestre,
apréndenos a rezar, como lles aprendeu Xoán ás persoas que o acompañaban.
Respondeulles
Xesús:
—Cando
recedes, dicide:
Pai,
santificado sexa o teu nome, veña o teu reino, dános cada día o noso pan,
perdoa os nosos pecados, porque tamén perdoamos nós a quen nos debe algo; e non
nos deixes caer na tentación.
Meditación
Que fermoso debía
ser ver rezar a Xesús! Véndoo daban ganas de rezar, de rezar coma el. O que
sabemos sobre a oración de Xesús é que lle gustaba rezar, que pasaba tempos só
ante o Pai/Nai do ceo, que as súas oracións eran máis ca nada como exclamacións
cheas de vida e de sentimento. Que saibamos, Xesús non escribiu oracións, como
fai quen isto está escribindo. A única oración que nos deixou foi esta do Noso
Pai, ben sinxela e directa por outra banda:
Primeiro
que Deus sexa santificado entre nós, coa nosa vida honrada, irmandada; que a
súa santidade, feita de xustiza sen límites para defender a xente vulnerable, e
feita de misericordia sen recortes, luza entre nós. Logo ter pan, o pan que
cada día necesitamos para vivir; non máis, non menos; e que o teña todo o
mundo; logo o perdón de Deus para curarnos dos nosos pecados, como unha escola
onde aprender a perdoarnos entre nós; perdoar, perdoar sempre, o mal que nos
fan; facer da dignidade de quen nos rodea a grande ilusión da nosa vida;
baleirarnos para enchernos da irmandade, para enchernos de Deus. E por último
sermos fortes cando o mal, agochado de calquera maneira, pretenda meterse
na nosa vida.
Oración
Grazas, Xesús,
porque nos ensinas a rezar,
con poucas palabras, con moito sentimento,
desde a verdade da vida,
desde a verdade de Deus.
Grazas, Xesús,
por levarnos sempre cara ao sinxelo,
cara ao elemental,
cara ao realmente necesario:
a santidade de Deus nas nosas vidas,
o pan compartido,
o perdón indo e vindo sen reparos,
e o afán cauteloso de que sexa o ben,
só o ben,
o que oriente e encha as nosas vidas.
E con estas ansias no corazón
empezar e rematar as nosas xornadas,
no teu nome,
no nome do Deus da vida que sempre nos acompaña.
Amén.
Acción
¿Rezamos algo
diariamente? ¿Poderiamos rezar algo en familia ao comezo, ao final do día? Que
fermoso sería un Noso Pai diario en familia en calquera momento do día. Rezar
ben axúdanos a vivir ben, con ánimo, felices. Fagamos a proba unha tempada.
8 de outubro: xoves da 27 semana do Tempo Ordinario
Evanxeo: Lc 11, 5-13
Nunha ocasión
díxolles Xesús ás persoas que andaban canda el:
—Supoñede
que calquera de vós ten un amigo ou amiga, que vos presentades na súa casa pola
noite, e desde fóra lle dicides: “Amigo, amiga, déixame tres bolos de pan, que
me veu outro amigo de viaxe e non teño nada que lle poñer diante”. E ese amigo
ou amiga desde dentro responde: “Non me amoles; está a porta pechada, eu e máis
a miña crianza estamos na cama; non me podo erguer agora para chos dar”. Desde
logo que, se non se ergue para llos dar por se tratar dunha persoa amiga, polo
menos pola túa insistencia erguerase e hallos dar.
Por
iso dígovos: “Pedide e recibiredes, buscade e atoparedes, petade e abrirásevos.
Que todo o que pide recibe, o que busca atopa e a quen peta abriráselle”. Ou
logo ¿qué pai hai entre vós que, se o seu fillo lle pide un peixe, lle dá unha
cobra; ou se lle pide un ovo, lle dá un alacrán? Pois se vós, sendo ruíns, ben
lles sabedes dar cousas boas aos vosos fillos e fillas, ¡canto máis o Pai
celestial lle dará o Espírito Santo a quen llelo pida!
Meditación
Este pedaciño de
Evanxeo é continuación do Evanxeo de onte sobre a oración. Xesús segue
aprendendo a rezar ás persoas que lle dixeran: “apréndenos a rezar”. Dentro
desas persoas que tal desexan estamos, xaora, tamén nós. E Xesús nesta ocasión
insístenos en dúas cousas: primeira,
ser constantes na nosa pregaria; pedir, buscar, petar son actitudes propias de
quen de verdade ansía algo e se dispón por todos os medios posibles para poder
conseguilo. Pedir, buscar, petar é algo propio de quen anda pola vida co
corazón aberto, buscando darlle entrada na súa vida a todo canto ben nos vén da
mesma vida, das persoas coas que nela batemos, do Deus que de mil maneiras se
achega a nós cos seus dons. Se andamos pola vida como persoas pechadas á graza
e aos dons da vida, da xente, nunca acertaremos a rezar ben.
E
a segunda cousa na que insiste Xesús
é que recemos sempre con moita confianza. Diante de nós non temos un Deus
cutre, agarrado, avarento, senón un Pai ou Nai espléndida que goza compartindo
os seus dons. Os regalos de Deus non son cousas materiais, como se fose o señor
da lotería; Deus é abundante no Espírito Santo, que é paz, forza, alento,
perdón, berro cara a xustiza, foco de unión, frescura na fogaxe, resistencia…,
todo iso que precisamos para ir conseguindo o que na vida nos pode dar unha
dignidade feliz.
Os
dons de Deus non suplen o noso esforzo. Os dons de Deus axudan a que o noso
esforzo frutifique en toda clase de bens, espirituais e mesmo materiais. Os
dons de Deus superan os nosos esforzos por moi grandes que estes sexan.
Oración
Quéresme, meu Deus, tan persistente,
como se todo dependese das miñas forzas;
e tan confiada e entregada,
como se todo dependese absolutamente de ti.
Quéresme revolvendo ceo e terra,
coma quen todo o necesita e non ten nada;
pero tamén abandonada e libre,
coma quen non necesita nada para vivir.
Quéresme buscadora, emprendedora,
coma o home de negocios máis infatigable;
e tan felizmente desinteresada,
coma o meu canciño deitado ao sol do mediodía.
Quéresme inqueda e espelida,
coma as laparadas de lume no silveiral;
máis tamén docemente sosegada,
como as horas mainas dun atardecer de outono.
E quéresme así, meu Deus,
quéresme así, porque me queres.
Grazas!
Acción
¿Angustiámonos con
facilidade ante determinadas situacións da vida persoal, social, política? ¿Qué
papel pode xogar a nosa fe cristiá, a nosa oración neses momentos? Neses casos
podiamos rezar insistentemente así: Confío en ti, meu Deus; con Xesús confío en
ti.
9 de outubro: venres da 27 semana do Tempo
Ordinario.
Evanxeo: Lc 11, 15-26
Unha vez, despois
de que Xesús botase un demo, algunha persoas presentes dixeron:;
—Este
bota fóra dos demos co poder de Belcebul, xefe dos demos.
Outras
persoas, para probalo, reclamábanlle un sinal do ceo. Pero el, coñecendo o que
pensaban, díxolles:
—Todo
reino dividido contra si mesmo fica asolado, caendo casa sobre casa. Pois ben,
se Satanás está dividido contra si mesmo, ¿como se vai soster o seu reino? Vós
dicides que boto os demos co poder de Belcebul. Pero, se eu boto os demos co
poder de Belcebul, ¿co poder de quen os botan os vosos fillos? Por iso eles
mesmos serán os vosos xuíces. Pero, se boto os demos co poder de Deus, é que xa
chegou a vós o reino de Deus. Mentres un home forte e armado garda o seu pazo,
os seus bens están seguros. pero se chega un máis forte e o vence, quitándolle
as armas nas que confía, repartirá o botín. Quen non está comigo está contra
min, e quen non recolle comigo, derrama.
Cando
o espírito malo sae dunha persoa, vai polos ermos adiante buscando acougo; se
non o atopa, di: "Volverei á miña casa de onde saín;" e, ao chegar, atopa a casa varrida e
ordenada. Entón vai, colle consigo outros sete espíritos aínda peores ca el, e
entrando todos, establécense alí, e resulta que o final daquel home acaba peor
que o principio.
Meditación
Demos
para arriba e demos para abaixo. Non fai falla imaxinar personaxes horrendos
para decatarse de que o mal anda entre nós, na nosa sociedade, nos nosos pobos,
na nosa propia persoa, no noso corazón. É algo que incluso repetimos con
insistencia: que mal anda o mundo. Quizais o dicimos menos referido a nós, no
sentido de ver que tamén nós, se non nos coidamos, podemos ser axentes de mal,
de malicia.
No
evanxeo tampouco non se dubidaba diso. A pregunta era quen e como se lle podía
facer fronte ao mal, con que forzas. Xesús amósasenos coma unha persoa en
conflito permanente con todo o que podería roubarlle a paz, a dignidade, o
benestar físico e espiritual a calquera persoa. E con enerxías para facelo. Os
evanxeos son un indicador claro de como facelo, desde que bases, con que
métodos. Se lemos, meditamos, interiorizamos o que día a día nos evanxeos imos
vendo, acabaremos sendo tamén nós, coas nosas limitacións, persoas empoderadas
contra o mal.
Oración
O poder de Deus,a forza de Deus:
iso era, Xesús, o que a ti te facía forte,
e esa é a fortaleza que ti queres compartir connosco.
Grazas.
Así,
só así,
poderei ser forte contra o mal,
arrincándoo do meu corazón,
das miñas palabras,
dos meus feitos.
Só así
poderei ser
coma unha man túa
no esforzo común
por reparar este mundo,
por facelo limpo e luminoso.
Éncheme, Xesús, co poder de Deus.
Acción
Estamos hoxe
especialmente atentos/as a calquera mal, que, na forma que sexa, rolde as
portas da nosa vida. E miramos de lle dar cara coa forza que de Deus nos vén,
co apoio de xente amiga coa que podemos compartir esas situacións.
10 de outubro: sábado da 27 semana do Tempo
Ordinario
Evanxeo: Lc 11, 27-28
Nunha ocasión,
cando Xesús lle estaba falando ao pobo, unha muller de entre a xente dixo
berrando:
—¡Ditoso
o ventre que te levou e os peitos que te criaron!
Pero
Xesús replicoulle:
—Ditosas
máis ben as persoas que escoitan a palabra de Deus e a gardan.
Meditación
Reparamos na
admiración que Xesús provocou naquela muller do pobo, que acabou proclamando
ditosa á nai que o concibira e que o parira. A admiración en si é unha das
grandes actitudes humanas que nos pode levar da man a unha vivencia relixiosa
auténtica. Admirar é estar aberto ao fermoso, ao sorprendente, ao marabilloso
que nos rodea, sexa isto algo grande ou algo pequeno; pero tamén é estar aberto
ao feo, á desgraza, á desfeita da natureza, á desfeita de tanta xente fráxil
(pobre e rica) que hai polo mundo. Admirar é estar aberto a ese mundo interior
noso, que nunca comprendemos abondo, misterioso, que nos introduce no mundo do
misterio, no mundo do descoñecido que nos desborda. Admirar vólvese case
imprescindible para crer, para vincularse a Xesús, para vincularse a Deus.
Admirar leva a agradecer, a adorar, a amar, a implicar a propia vida, á
dispoñibilidade. E para admirar necesitamos poder contemplar as cousas, as
vidas, as persoas, a propia persoa; necesitamos espazos e tempos de silencio na
vida.
O
evanxeo de hoxe invítanos a admirar a Xesús, a Deus nel; invítanos a que, como
persoas seguidoras del, coa nosa vida cristiá provoquemos tamén a admiración
por el. Que, véndonos a nos, a xente poida dicir: que marabilloso debe ser o
Deus que os sostén, para viviren eles coa humanidade coa que viven.
Oración
Que grande te nos mostras, meu Deus,
no cosmos, na natureza saída das túas mans!
Que singular e creativo te apareces
en cada home ou muller, orixinal, irrepetible!
Que misteriosamente próximo te presentas
no teu fillo Xesús, un de tantos, un excepcionalmente teu!
Que íntimo e familiar te me ofreces,
acompañándome coma un amigo fiel que me comprende!
Que grande es no Espírito co que nos agasallas,
para afirmarnos en ti, para sustentarnos na dor!
Que sinxelo e marabilloso te nos fas
en quen aprendeu de ti a honra de convivir coa xente pequena!
Que marxinal e esixente te nos mostras
na metade dos seres humanos que escasamente son!
Meu Deus, admírote e adórote,
agradézote e entrégome a ti.
Acción
Podemos
ser e manifestarnos como persoas relixiosas en moitas circunstancias da nosa
vida, fóra da igrexa e do que na igrexa celebramos, porque Deus está en todo.
¿Descubrímolo así na vida? ¿Poderíamos estar máis atentos dalgunha maneira a
esta súa presenza na vida?
Ningún comentario:
Publicar un comentario
Reservámonos o dereito de determinar que comentarios non deben ser publicados co obxectivo de manter un diálogo respetuoso, enriquecedor e fluido.